This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

squish evo? en vooronsteking MHR rotor?

Ronnie_Ronald

supersnel 8)
Zoals de titel al vermeld was k wel benieuwd naar deze waardes, ik heb beide onderdelen 2e hands gekocht en dus zonder gebruiksaanwijzing.

Ik had ook nog wat vraagjes over het afstellen van de rotor.
Klopt het dat de stator maar op een correcte positie bevestigd kan worden? En dmv het spietje de vooronsteking niet afgesteld kan worden?/altijd goed staat?

Bvd Ronald,

edit:/ owjah, Ik neem aan dat ik gewoon de std spie kan gebruiken?
 
squish 0.55/0.60, En neem aan dat je een malossi rotor hebt aangezien je het over een spie hebt. Dan kan je beginnen met de aangegeven waarde van 2,25mm voor bdp.

gr.
 
als je de grondplaat + stator zo monteerd zodat je kabel netjes achter uit je blok komt en je zet de rotor met de standaard spie erop dan ben je al een heel eind. Neemt niet weg dat je nog steeds moet nameten!
 
Oke bedankt jongens, het gaat idd om een malossi rotor.
@ Woodworker: ik kom alleen maar project pagina's tegen...
nog een vraagje,
Er zitten 2 massa kabels op, eentje vanaf de eprom en eentje van de bobine. Maakt het uit waar deze naartoe lopen? eentje naar het blok en eentje naar het frame oid? En ik neem aan dat er ook nog een gewone massa van het frame naar het blok moet lopen?
Ik had namelijk gelezen dat massa goede massa wel belangrijk is bij deze rotor ivm kapot gaan ofzo? En ik wil hem niet verkloten 8P.

bvd Ronald,
 
als je de grondplaat + stator zo monteerd zodat je kabel netjes achter uit je blok komt en je zet de rotor met de standaard spie erop dan ben je al een heel eind. Neemt niet weg dat je nog steeds moet nameten!

dit ga je niet menen...je wil zeggen dat je het gewoon op het gevoel vast moet zetten, zodat het netjes 'oogt' ?!

rotor gewoon op 2,25.

cilindertje al ontvangen btw?

ikzelf had squish op 0.55 staan
 
Oke dus hoe moet die stator nu staan?
Jah sorry ben echt helemaal nieuw met die dinger.

Nee nog niet binnen ik dacht eigenlijk dat ik vandaag zou hebben dus denk maak alvast een topic aan kan ik meteen beginnen :+.
 
de rotor moet je vastzetten op de krukas (met spietje ertussen uiteraard).

dan de voorontsteking naar 2,25 draaien en zorgen dat op dit punt de streepjes van de rotor en de stator gelijk staan. heel de boel vastzetten en klaar is ronnie

ik kreeg de tip van Joost (3br) om een zuigerstop te gebruiken om ontsteking vast te zetten, vanwege de onnodige kracht die anders komt te staan op big-end. (niet helemaal duidelijk, maar zuigerstop dus)
 

Beide naar je blok/frame, en ze moeten samen ook nog contact maken, (is gewoon de minpool van de bobine die ff langs het blok/massa gaat.

Tommy. Er komt juist kracht op je drijfstang/bigend/lagers met een zuigerstop. Het is idd wel beter dan een vario blokkeersleutel, daarmee zet je een moment op heel je krukas. Het beste is een luchttol/slagmoersleutel

Gr,
 
Tommy. Er komt juist kracht op je drijfstang/bigend/lagers met een zuigerstop. Het is idd wel beter dan een vario blokkeersleutel, daarmee zet je een moment op heel je krukas. Het beste is een luchttol/slagmoersleutel

Gr,


dat bedoel ik inderdaad, kwam even niet uit mn woorden
 
Dus julie zeggen dat je beter een zuigerstop kunt gebruiken, dan een vario blokkeer sleutel? Ik dacht altijd dat je krukas minder belast word met een vario blokkeersleutel.
 
Dus julie zeggen dat je beter een zuigerstop kunt gebruiken, dan een vario blokkeer sleutel? Ik dacht altijd dat je krukas minder belast word met een vario blokkeersleutel.

Niet als je de moer op de ontstekingskant moet monteren. Dan kan je beter geen variosleutel gebruiken..
Daarintegen is een blokkeersleutel wel beter als je (de naam zegt het al) de vario blokkeerd, om het moertje op de vario kant los te halen.
 
Aha, wat een info almaal danke danke , nog even ter bevesteging van de massa. Die van de eprom naar t frame en die doortrekken naar het blok. En die van de bobine alleen naar het frame?

BTW tommy, evo is binnen hoor, lees alleen even je PM
 
The squish mentioned in the manual is recommended with an 19mm carburatur. With bigger carburation your squish must be bigger.

gr.

RonnieRonald, gewoon alles door-aarden.

gr