squish dr70

stoned

benelli crasher
Is een squish van 1,45 zonder voet en koppakking normaal op een dr70 ac?

en met pakkingen 1,7 ?

Ik heb namelijk een beetje gezocht hier en ik kom toch alleen maar tegen dat
een squish van tussen de 0,6/0,9 een beetje normaal is.

Als de zuiger op het ODP staat staan de poorten netjes open.

Owja btw pen 10


ltrz
 
Advertisement - register to remove this

Nee dat is net echt normaal, ik neem aan dat hij gewoon voor straatgebruik is? Een ruime squish is opzich niet heel erg in dat geval, maar een squish van 0,7 zou toch beter zijn. Enige wat je in jouw geval kan doen is de cilinder af laten draaien.
 
oke dan, dat is duidelijk.
Bedankt voor de reply,
Het is inderdaad gewoon voor op straat.

ga ik maar even op zoek naar iemand die 'em kan afdraaien voor mij.

p.s.
Zou dit ook een probleem zoals ploffen uit de uitlaat kunnen veroorzaken??

Hier heb ik namelijk ook heel veel last van en ik kreeg als tip dat ik een grotere sproeier moest gaan proberen,
maar zelfs bij een verschil van sp.90 naar sp.116 bleef hij dit doen.

p.p.s.
Iemand een adres voor mij waar ik mijn cilinder af kan laten draaien?
Amsterdam zou perfect zijn, dan kan ik em namelijk langs brengen,
aangezien ik afhankelijk ben van ov op dit moment.

In elk geval bedankt,
greetz
 
ik zou het gewoon zo laten , je kunt de squish nu wel goed gaan zetten , maar is de kopinhoud dan nog wel goed ? ;)

verder is de set gemaakt om zo goed te lopen en dat doet het ook , ik zou er niks aan doen , zeker niet met AC.
 
Het probleem met dit soort 'turbosjeesforums' is dat er alleen wordt geluld over cylinders van 300 euro, men vergeet gewoon dat er ook nog spullen zijn die met 1.7mm goed staan.
Dus tenzij je graag een compressie van 1:15 wilt zou ik het maar lekker zo laten.
 
Het probleem met dit soort 'turbosjeesforums' is dat er alleen wordt geluld over cylinders van 300 euro, men vergeet gewoon dat er ook nog spullen zijn die met 1.7mm goed staan.
Dus tenzij je graag een compressie van 1:15 wilt zou ik het maar lekker zo laten.


Ik zou het maar van de DR70-man van het forum aannemen ;) Maar even zonder dollen..heeft de kop van een DR70 werkelijk zo'n laag volume?
 
als ik die van am6 neem (49mm) dan heeft deze een kopinhoud van 9ml , met een squish van meer dan 1,5mm

ik weet alleen niet of dit MET of zonder bougiegat was (scheelt nogal wat) , dat schrijf ik er normaal wel bij. ik denk Met bougiegat

bijv. bij een stage6 racing voor min hor lc is de kopinhoud bij 0,6 mm squish 7ML incl. bougiegat. alleen is dus de boring 1,4mm kleiner en de squis ruim 1mm.

mja , een dr70 is een cilinder die bedoeld is voor simpel gebruik , dus ook voor een simpele setup , waarom zou je dan zo'n cilinder kopen om vervolgens alles te gaan veranderen, dus veel moeite en dan weinig winst behalen , terwijl er voor net iets meer geld cilinders te koop zijn die zo al meer vermogen geven zonder iets aan te passen.

en denk ook aan de betrouwbaarheid , hoe verder je de kop op druk zet hoe meer je drijfstanglager belast word , op straat kan dat ernstige gevolgen hebben.
 
Ik zou het maar van de DR70-man van het forum aannemen ;) Maar even zonder dollen..heeft de kop van een DR70 werkelijk zo'n laag volume?

Het probleem is dat ze allemal anders zijn, en de squishrand in de kop varieert soms per seizoen (bij mina lc). Maar over het algemeen is het wel een diepe en brede kamer. Het eerste halfjaar van 2007 heb ik ook als advies gegeven maar zonder pakking te gaan rijden om nog iets van compressie over te houden. Nu sinds 1.5 maand is die kop ineens weer iets van 0.7mm minder diep. 8P

Maar waar het mij om gaat is dat de meesten helemaal gefixeert zijn op dat magische getal, zonder na te denken over de gevolgen. Als je daar niet over na denkt en het op wilt meten, laat het dan lekker zitten.
 
Het probleem is dat ze allemal anders zijn, en de squishrand in de kop varieert soms per seizoen (bij mina lc). Maar over het algemeen is het wel een diepe en brede kamer. Het eerste halfjaar van 2007 heb ik ook als advies gegeven maar zonder pakking te gaan rijden om nog iets van compressie over te houden. Nu sinds 1.5 maand is die kop ineens weer iets van 0.7mm minder diep. 8P

Maar waar het mij om gaat is dat de meesten helemaal gefixeert zijn op dat magische getal, zonder na te denken over de gevolgen. Als je daar niet over na denkt en het op wilt meten, laat het dan lekker zitten.

mja, aan de andere kant staat dan je timing weer lager , en zo is en blijft het klooien.

enigste goeie manier zou zijn om de cilinder goed op het carter te zetten wat betreft timingen , zuigerhoogte etc. en dan aan de bovenkant af te draaien zodat ie op bijv. een squish van 0,7 staat (of welke gewenst dan ook) en dan de kopinhoud meten , daarna eventueel de gewenste kopinhoud ervan maken doormiddel van uitdraaien.

mja , we praten nog steeds over een simpel gietijzer 70cc tje , vraag is of dit welk de moeite waard is..
 
Het probleem is dat ze allemal anders zijn, en de squishrand in de kop varieert soms per seizoen (bij mina lc). Maar over het algemeen is het wel een diepe en brede kamer. Het eerste halfjaar van 2007 heb ik ook als advies gegeven maar zonder pakking te gaan rijden om nog iets van compressie over te houden. Nu sinds 1.5 maand is die kop ineens weer iets van 0.7mm minder diep. 8P

Maar waar het mij om gaat is dat de meesten helemaal gefixeert zijn op dat magische getal, zonder na te denken over de gevolgen. Als je daar niet over na denkt en het op wilt meten, laat het dan lekker zitten.

mja, aan de andere kant staat dan je timing weer lager , en zo is en blijft het klooien.

enigste goeie manier zou zijn om de cilinder goed op het carter te zetten wat betreft timingen , zuigerhoogte etc. en dan aan de bovenkant af te draaien zodat ie op bijv. een squish van 0,7 staat (of welke gewenst dan ook) en dan de kopinhoud meten , daarna eventueel de gewenste kopinhoud ervan maken doormiddel van uitdraaien.

mja , we praten nog steeds over een simpel gietijzer 70cc tje , vraag is of dit wel de moeite waard is..
 
mja, aan de andere kant staat dan je timing weer lager , en zo is en blijft het klooien.

enigste goeie manier zou zijn om de cilinder goed op het carter te zetten wat betreft timingen , zuigerhoogte etc. en dan aan de bovenkant af te draaien zodat ie op bijv. een squish van 0,7 staat (of welke gewenst dan ook) en dan de kopinhoud meten , daarna eventueel de gewenste kopinhoud ervan maken doormiddel van uitdraaien.

mja , we praten nog steeds over een simpel gietijzer 70cc tje , vraag is of dit wel de moeite waard is..
DR 70 is voor everyday use. Met een leovince touring en 17,5 carb is het een prima cilinder zonder ook maar iets aan te passen wat de squish betreft
 
DR 70 is voor everyday use. Met een leovince touring en 17,5 carb is het een prima cilinder zonder ook maar iets aan te passen wat de squish betreft

Welkom Robertino,
Welkom in het voorstelforum, daarna lekker rondneuzen en kennis komen halen en brengen, een topic van 2007 afstoffen kan, maar als binnenkomer zie eerste indirecte verzoek volgend op mijn aanhef.
Groet,
 
Back
Top