This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

spruitstuk+wig vs zelfbakspruitstuk

Marco_v_W said:
en ook geen rand tussen spruitstuk en wig...


doorlaat en oppervlak doen tevens heel veel..

kijk maar eens naar titus die toen kwam banken, had een eigen wigje erop door iemand tuned.. daarna xsh tuned wigje erop---> 2pk erbij

2 Pk is wel stijf veel hoor Marco :X , je zal wel zonder dat je er misschien erg in had nog iets veranderd hebben, of die andere wig had een lekkage ofzo, maar 2 Pk winst met een verandering aan een wig lukt je nooit.....
 

euhmm ik bedoelde/zei ook helemaal ook niet dat een wig zoiezo beter is mss verkeerd geinterpreteerd of verwoord van mij ofzo. :*
 
ABT said:
2 Pk is wel stijf veel hoor Marco :X , je zal wel zonder dat je er misschien erg in had nog iets veranderd hebben, of die andere wig had een lekkage ofzo, maar 2 Pk winst met een verandering aan een wig lukt je nooit.....

volgens mij had titus een wig van mij, zal binnekort voor wim is een Xsh wigje kopen dan zitten we op 23.5 pk

zonder gekkigheid, 2 pk lukt je niet net wat abt al zegt of hij was zo vies en lelijk bewerkt
 
Ten 1ste had ik toen ook een bandenspanning van 1 bar en zaten er 2 man op

en ja die wig was gaar bewerkt
 
BETA-HGS said:
volgens mij had titus een wig van mij, zal binnekort voor wim is een Xsh wigje kopen dan zitten we op 23.5 pk

zonder gekkigheid, 2 pk lukt je niet net wat abt al zegt of hij was zo vies en lelijk bewerkt


moet je wel de 3.0 halen, dan gaat ie over de 25....

ok het lukt niet, jij hebt het getest en ik niet.. :|
 
Uhhuhm, Marco. 2pk verschil kan wel idd.
Maar uiteraart ligt dat ook aan hoe je het blok hebt bewerkt...

Hoe breng je inlaatlengte en motortoeren dan met elkaar in verband ?
 
Om de een of andere reden denk ik dat er zowieso een vrije meting is gemaakt waarin je de exacte verschillen dus helemaal niet kan zien. Ik was er niet bij, maar als dit zo is dan word er hier dus gewoon weer kansloos geblaat :L
Voor de n44bs :X Ik doel er dus op dat er een geblokkeerde meting gemaakt moet worden om dit soort verschillen te testen. Door een (extreme) verandering aan het inlaattraject kan/zal de powerband verschuiven naar een ander toerengebied waardoor bijvoorbeeld de vario/carburateur afstelling weleens compleet anders kunnen zijn.
 
nja, jullie gaan er wel allemaal fel tegen in, maar ik denk dat marco alleen wil aantonen dat er in het dat traject toch veel vermogen te vinden kan zijn
en dan om het te illustreren het verhaal van grossie
 
dat zelfbouw spruitje is dus idd het mijne,
binnenin is het en vloeiende lijn van rond gat carb naar vierkant gat membraan en niet met een knik zoals het er van buitenuit uitziet
 

De afstelling zou anders MOETEN zijn. Dat vergeten sommigen idd. Dat een te kleine sproeier/te lichte rollen enz. onder bepaalde omstandigheden de juiste sproeier en de juiste rollen kunnen worden.....Daardoor dikke winst(of onder andere omstandigheden dik verlies).
 
Gomer_pyle said:
En vergeet mengsel niet. Grote kans dat dat veranderd is tijdens het wisselen van de wig.

Daarom was mijn reactie ook dat er misschien ongemerkt nog iets veranderd is waardoor er zo'n relatief grote winst zichtbaar was, als je 2 - 3 metingen geblokkeerd van ervoor en erna hebt dan kan je zeggen dat iets vermogen oplevert.

Maar als je in een vrije meting iets veranderd is het zoiezo gevaarlijk om te zeggen dat iets vermogen oplevert, want als er maar iets aan je afstelling veranderd (bijvoorbeeld door montage van een andere wig) dat je gelijk verschillen hebt van 2 Pk.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat een goed inlaattraject geen vermogen oplevert, ik weet wel beter , maar ik vond 2Pk erg veel als er daarvoor ook al een redelijke inlaat opzat.
 
Marco_v_W said:
moet je wel de 3.0 halen, dan gaat ie over de 25....

ok het lukt niet, jij hebt het getest en ik niet.. :|
Ik heb dat wigje zelf ook gezien, en hij was idd ERG slecht bewerkt, maar dat was ook voor tijdelijk
Op de weg voelde je er niks van zei titus, maar op de bank scheelde het idd best veel

Waarom zou het niet kunnen, als het overlopende stuk van ee spruitstuk naar wig vet kut is, gaat het echt fout met je scores hoor