spruitstuk+wig vs zelfbakspruitstuk

Jules

Banned
hey,
ik heb weer ff een vraagje,
in hoeverre kan een zelfbakspruitstuk net zo goed presteren als een goede wig+ mhr recht spruitstuk
is het (goed)mogelijk om zelf een spruitstuk te maken(met de juiste apperatuur, geen cnc heb ik het dan over) die net zo goed functioneerd als wig+spruit, en hoe zou deze er dan uit moeten zien?
iemand meningen hier over?
edit: trouwens, als een mod/admin denkt dat dit topic ook wel in gevorderden zou kunnen staan graag move, aangezien ik verwacht daar een beter antwoord te krijgen, maar ik dacht hem beter niet daar te posten!
 
Advertisement - register to remove this

met enige tijd/moeite/ en het juiste apparatuur zal je vast een spruitstuk kunnen maken die net zo als een wigje etc zal presteren lijkt mij?

Ik heb eerst met het volgende gereden.

attachment.php


Gewoon van een plaatje alu een soort van ophoogblokje gemaakt met een gat erin wat aansloot op dit spruitstuk Me carb kwam hierdoor naar achteren te staan. Omdat ik anders in de knoei kwam met me carb, deze zou dan me koelkappen en blok raken.

attachment.php


En zo van de onderkant

attachment.php


Opzich werkte dit niet verkeerd. Maar nu ik met Kiesler wig en mhr spruitstukje rijdt heb ik toch zeker wel voelbaar meer vermogen.

Geen id of je hier wat aan hebt. Maarja zo heb je i i g een reply in je post:+
Zelf denk ik dat het vast wel voor elkaar te krijgen is om een goed werkende zelf gebakken spruitstuk te maken. Kost alleen tijd en veel testwerk lijkt mij
 
kir said:
je geeft zelf al aan dat je met een wig/mhr recht spruitstuk al voelde dat je een stuk meer vermogen had, op de bank zal het verschil er dan des te meer zijn!
het gaat mij er eigenlijk om dat het (ongeveer) gelijk zou moeten presteren..
anders ga ik liever gewoon een wig/spruit kopen :)
 
Misschien is een spruitstuk ala beunhaas wel positief, denk het zelf eik wel :)

Die had zeg maar de vorm die een wig + spruitstuk ook maakt :)
 
Dat lijkt mij ook de bedoeling hier toch? Als je zelf uit 1 stuk kan maken wat normaal een wig + spruitstuk is zou je exact hetzelfde effect moeten kunnen berijken.
 
ik denk dat er met een spruitstuk ala beunhaas een betere flow is omdat er in mhr spruitstuk + wig een hoek zit en in het bht spuitstuk is alles vloeiend gemaakt.
 
stunt lc said:
ik denk dat er met een spruitstuk ala beunhaas een betere flow is omdat er in mhr spruitstuk + wig een hoek zit en in het bht spuitstuk is alles vloeiend gemaakt.


idd mooi egaal, geen randjes vanbinnen, en je kan zelf nog verbeteren,
 
het is zeker een feit dat er in een wig+ mhr rechtspruitje een "scherpe" hoek zit. Dit kan met een home made spruitje worden vermeden. Zelf wil ik ook een aantal spruitjes gaan bakken om te testen. Ik denk tog dat er nog wel wat winst uit te behalen valt. Maarja dat is maar mijn mening ;).
 
dat spruitstuk van beunhaas ziet er iig egt stukken beter uit dan de meeste home beunt spruitstukkies die ik tot nu toe heb gezien.

het inlaat traject van kir lijkt me nou niet zo geweldig moet ik eerlijk zeggen.


en even antwoord op je vraag : ik denk dat als je een net spruitstukje kan maken, dat je zeker nog wel winst kan boeken t.o.v een wig +spruitstuk... daar zit namelijk egt een giga knik in die imo nooit bevordelijk kan werken
 
JasperdB said:
daar zit namelijk egt een giga knik in die imo nooit bevordelijk kan werken

Die knik werkt niet alleen nadelig, mijn rsb spruitjes werken ook goed met zo 1 knik erin.

Ik heb nog niet meer vermogen gemeten met een rechte inlaat zonder knik.
De lengte en oppervlakte van je inlaattraject lijkt me van groter belang.
 
en ook geen rand tussen spruitstuk en wig...


doorlaat en oppervlak doen tevens heel veel..

kijk maar eens naar titus die toen kwam banken, had een eigen wigje erop door iemand tuned.. daarna xsh tuned wigje erop---> 2pk erbij
 
Marco_v_W said:
en ook geen rand tussen spruitstuk en wig...


doorlaat en oppervlak doen tevens heel veel..

kijk maar eens naar titus die toen kwam banken, had een eigen wigje erop door iemand tuned.. daarna xsh tuned wigje erop---> 2pk erbij

ahah SPAM

maargoed, het komt er gewoon opneer: wie het ook doet, als er geen hoeken/randen weet ik veel wat voor opstakels inzitten is het gewoon beter.
 
Marco_v_W said:
en ook geen rand tussen spruitstuk en wig...


doorlaat en oppervlak doen tevens heel veel..

kijk maar eens naar titus die toen kwam banken, had een eigen wigje erop door iemand tuned.. daarna xsh tuned wigje erop---> 2pk erbij

toch benieuwt dan naar een foto van zijn spruit :)
 
Spasta said:
ahah SPAM

maargoed, het komt er gewoon opneer: wie het ook doet, als er geen hoeken/randen weet ik veel wat voor opstakels inzitten is het gewoon beter.

Dat een wig + pia spruit beter is als een zelf gemaakt spruitje is natuurlijk niet waar. Als je het spruitje hetzelfde zou maken als de weg van een wig bv, zou het hetzelfde moeten presteren. Wat beter is zal per blok verschillen en welke wig, en hoe bewerkt, en wat voor lengte zelfbak spruit, vorm enz enz enz...
 
Back
Top