sproeiermaat voor 21mm carb

Status
Not open for further replies.

Desloper

Well-Known Member
Ik heb vorige week een warmloper gehad met mijn mhr cilinder 70cc AC
stukjes nicasil uit de wand onder de vlinderpoort en zuiger gesmolten..
waarschijnlijk door te rijden met een te arm mengsel.. balen dus.

Maar ik heb van het weekend een nieuwe cilinder en ga dus opnieuw proberen de boel rijdend te maken.
Heeft iemand enig idee welke sproeier er ongeveer past bij mijn setup
dan kan ik er een zooi halen voor het afstellen..

Setup:
doppler as
mhr "team" 70cc AC
team 2000 uitlaat
mhr overrange
mhr binnenrotor
v-force membraan& recht spruitje
dellortho 21mm & powerfilter

er zit nu 90 in daar heb ik ook een vastnaaier mee gehad
en heb alle sproeiers tot 110.
maar ik gok dat ik veel hoger moet heeft iemand een indicatie??

Advertisement - register to remove this

heel licht van kleur, ik monteerde de cilinder nieuwe iridium bougie erin
ongeveer 20 minuten onder de 6000 rpm gereden en toen 1 keer doorgetrokken naar ongeveer 13000 rpm toen gelijk een vastnaaier.

zal zsm even een paar pics neerzetten.

dat kan behoorlijk uitmaken...

maar wat voor gasnaald zit erin? met een powerfilter en w7 is een 90 sproeier wel ERRUG klein .

Ik weet echt niet wat voor gasnaaldje erin zit ik heb gewoon een
21mm s6 blackedition van de plank.

Aan de voorkant van me zuiger is ongeveer ter breedte van de uitlaatpoort mijn zuiger en zuigerveer gesmolten.

ja had verder niet meer naar de rotor gekeken maar die stond op 2.25mm met een stage6 racing cilinder, neem aan dat dat wel goed zit.

ik meng 1:35 v-power& castrol 747

1:40 moet ook zat willen , dus daar ligt het niet aan.

idd beter even wat groter in sproeier beginnen , ik gebruik al zo rond de 90 met std filter en gewoon 70cc cilindertje , met std bewerkt filter ook of nog iets groter , dus laat staan met powerfilter.

mja , omdat het een racing is kan ik het niet helemaal vergelijken met een std 21mm.

ik vermoed dat het ook meerdere oorzaken heeft ik moest een gat in mijn koelkap frezen omdat anders de demper tegen die kap aanzat.
er zit een nieuwe type koelvin in die is wat kleiner en koelt minder als de oude type.

een te kleine sproeier en waarschijnlijk te snel het gas erop.
het is ook wel moeilijk om onder de 6000rpm te blijven bij ong 5800rpm pakt die pas op;)

Ik heb een temp sensortje besteld (voor onder de bougie) om toch een beetje een indicatie te hebben en een oude type (5mm afgedraaide) koelvin en koelkappen
zodat alles gewoon goed past.Volgende keer eerst met sproeier 110 starten dan hoop ik dat alles goed gaat :P

bedankt voor alle reacties

Status
Not open for further replies.
Back