sproeiermaat 70cc zip

Status
Not open for further replies.

zip_2t

Member
hallo weet iemand welk sproeiermaat in men 70cc zip moet met 17.5mm carb en sito+?
weet ni goed welke maten ik moet bestellen
mvg
 
Advertisement - register to remove this

Dan zou ik een setje nemen van 60 tot 80 bijvoorbeeld.

Of alleen een 66,68,70.

Bij een 70cc heb je iets meer volume t.o.v. een 50cc. dus 1 of 2 maten zouden al genoeg kunnen zijn.

Maar ik ben geen expert.

Ik heb zelf een 70cc gehad met 1maatje groter dan de standaard en met het afstellen van de carb. Was het al genoeg.

Als je geld genoeg hebt zou ik een setje kopen en na elke rij ronde kijken naar bijvoorbeeld de bougie. En zo stapsgewijs te werk gaan.

Met de luchtstel schroef kun je ook al best veel.

Watt wil je halen met de scooter? Hoge top of snelle optrek.

Er zijn hier op het forum genoeg leden die je beter op weg kunnen helpen. :)
 
Dan zou ik een setje nemen van 60 tot 80 bijvoorbeeld.

Of alleen een 66,68,70.

Bij een 70cc heb je iets meer volume t.o.v. een 50cc. dus 1 of 2 maten zouden al genoeg kunnen zijn.

Maar ik ben geen expert.

Ik heb zelf een 70cc gehad met 1maatje groter dan de standaard en met het afstellen van de carb. Was het al genoeg.

Als je geld genoeg hebt zou ik een setje kopen en na elke rij ronde kijken naar bijvoorbeeld de bougie. En zo stapsgewijs te werk gaan.

Met de luchtstel schroef kun je ook al best veel.

Watt wil je halen met de scooter? Hoge top of snelle optrek.

Er zijn hier op het forum genoeg leden die je beter op weg kunnen helpen.

Dan zou ik een setje nemen van 60 tot 80 bijvoorbeeld.

Of alleen een 66,68,70.

Bij een 70cc heb je iets meer volume t.o.v. een 50cc. dus 1 of 2 maten zouden al genoeg kunnen zijn.

Maar ik ben geen expert.

Ik heb zelf een 70cc gehad met 1maatje groter dan de standaard en met het afstellen van de carb. Was het al genoeg.

Als je geld genoeg hebt zou ik een setje kopen en na elke rij ronde kijken naar bijvoorbeeld de bougie. En zo stapsgewijs te werk gaan.

Met de luchtstel schroef kun je ook al best veel.

Watt wil je halen met de scooter? Hoge top of snelle optrek.

Er zijn hier op het forum genoeg leden die je beter op weg kunnen helpen. :)

Dan zou ik een setje nemen van 60 tot 80 bijvoorbeeld.

Of alleen een 66,68,70.

Bij een 70cc heb je iets meer volume t.o.v. een 50cc. dus 1 of 2 maten zouden al genoeg kunnen zijn.

Maar ik ben geen expert.

Ik heb zelf een 70cc gehad met 1maatje groter dan de standaard en met het afstellen van de carb. Was het al genoeg.

Als je geld genoeg hebt zou ik een setje kopen en na elke rij ronde kijken naar bijvoorbeeld de bougie. En zo stapsgewijs te werk gaan.

Met de luchtstel schroef kun je ook al best veel.

Watt wil je halen met de scooter? Hoge top of snelle optrek.

Er zijn hier op het forum genoeg leden die je beter op weg kunnen helpen. :)
snellere optrek
 
Setje 60 tot 80 kan je doen maar boven 70 zal je gegarandeerd zitten. Begin maar eens met een sproeiertje 80 en ga vanuit daar afstellen aan de hand van de kleur van je bougie.

je kan beter te vet beginnen dan te arm anders loopt je ding dalijk vast.
 
ja klopt
Post automatically merged:

Setje 60 tot 80 kan je doen maar boven 70 zal je gegarandeerd zitten. Begin maar eens met een sproeiertje 80 en ga vanuit daar afstellen aan de hand van de kleur van je bougie.

je kan beter te vet beginnen dan te arm anders loopt je ding dalijk vast.
maar kan je ook zeggen welke rollen of trekveren?
 
In theorie:

Snellere optrek = lichtere rollen

Hogere top = zwaardere rollen

Hoeveel gram heb je er nu inzitten?
Die vuistregel klopt helaas niet, tis niet alsof als je er 10 gram rollen in gooit dat t ineens 140 loopt met mindere optrek.

je moet je rollen afstellen zodat hij de toeren maakt die bij je setup past. Zal bij jou 4 a 5 gram zijn. Overtoeren= zwaarder niet op toeren komen=lichter
 
6.3 gram is erg zwaar voor 70cc. Maar ik ga hier niet aan meehelpen aangezien het hier om een zwaar opgevoerde snorbrommer gaat en hoop ook dat andere leden net zo verstandig zijn:

 
6.3 gram is erg zwaar voor 70cc. Maar ik ga hier niet aan meehelpen aangezien het hier om een zwaar opgevoerde snorbrommer gaat en hoop ook dat andere leden net zo verstandig zijn:


Dat had ik niet gezien!! :)
Post automatically merged:

Die vuistregel klopt helaas niet, tis niet alsof als je er 10 gram rollen in gooit dat t ineens 140 loopt met mindere optrek.

je moet je rollen afstellen zodat hij de toeren maakt die bij je setup past. Zal bij jou 4 a 5 gram zijn. Overtoeren= zwaarder niet op toeren komen=lichter

Inderdaad ik had het beter moeten uitleggen. :)
 
Die vuistregel klopt helaas niet, tis niet alsof als je er 10 gram rollen in gooit dat t ineens 140 loopt met mindere optrek.

je moet je rollen afstellen zodat hij de toeren maakt die bij je setup past. Zal bij jou 4 a 5 gram zijn. Overtoeren= zwaarder niet op toeren komen=lichter
bedankt voor de
Dat had ik niet gezien!! :)
Post automatically merged:



Inderdaad ik had het beter moeten uitleggen. :)
nou wil ni moeilijk doen maar als ii een brom 70cc had is et ook 70cc e
 
achja scooter is een scooter nou thnx
Tsja maar 90 rijden zonder pet op heeft niks met de scooter te maken maar met de bestuurder. Als je zo hard wil gaan kan je beter gwn de baan op ipv tussen de fietsers door sjezen.
 
Tsja maar 90 rijden zonder pet op heeft niks met de scooter te maken maar met de bestuurder. Als je zo hard wil gaan kan je beter gwn de baan op ipv tussen de fietsers door sjezen.
nou ik woon belgie dus altijd helm plicht en ik rij gwn altijd op de weg
 
nou ik woon belgie dus altijd helm plicht en ik rij gwn altijd op de weg
Ookal had je een helm, nog steeds niet de bedoeling. En zo ver ik weet is het opvoeren van scooters uberhaupt niet toegestaan hier. Er is zeker een grijs gebied als in mensen met een race scooter voor op de race baan. Maar op de openbare weg kan het ook gewoon niet. En ik ben echt niet de beroerste als een scooter 60 kmpu met het verkeer meerijd, maar 70 cc is gewoon een ander verhaal. Het is jammer dat je dit zelf niet in ziet, en ik hoop oprecht dat je het wel gaat inzien voordat ze je van het asfalt kunnen afschrapen. De regels zijn er niet voor niets.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top