sproeier

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, ik had een vraagje, ik lees wel is dat je soms bij het monteren van een grotere cilinder 10 tot 20% grotere sproeier moet monteren, alleen hoe bereken je zoiets? want een zip heeft orgineel 75 erin zitten
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk niet dat je moet gaan kijken naar percentages, maar naar wat de praktijk uitwijst als wat het beste werkt. Om welke cilinder gaat het? 75 is sowieso te laag, dat is een deel van de begrenzing. Vanaf 78. Helemaal ontgrensd 82 en bij een 80cc 84. Zou misschien anders kunnen zijn bij de nieuwe (injectie) Zips.
 
Ik denk niet dat je moet gaan kijken naar percentages, maar naar wat de praktijk uitwijst als wat het beste werkt. Om welke cilinder gaat het? 75 is sowieso te laag, dat is een deel van de begrenzing. Vanaf 78. Helemaal ontgrensd 82 en bij een 80cc 84. Zou misschien anders kunnen zijn bij de nieuwe (injectie) Zips.
Injectie heeft geen sproeier zoals een carburateur.
 
Natuurlijk, stom van me.



Mijn 50cc Piaggio Zip reed het beste met een 82 sproeier. 78 is veel te klein als ook de CDI is ontgrensd. 78 is voor begrensde scooters.
Tja, wij hebben een Malossi Multivar en een ontgrensde cdi geplaatst met sproeier 78.
Dus daar zit dan toch veel verschil in per motorblok.
1625651491229.png
 
Back
Top