Sproeier zip 2000 2t (Brom)

Lorenzo P

Active Member
Beste forumleden,

Momenteel heb ik een zip 2000 2takt van bouwjaar 2012 met de volgende setup.

Sproeier 78
Mkx 6,8 gram rollen
dr70 AC
Leovince sp3 ontgrensd
17,5mm carbarateur dollerto
Malossi multivar met een witte drukveer
Paarse thunder trekveertjes.

Nu viel mij het volgende op zodra de scooter koud is trek ik hem zo op z'n achterwiel en kan ik rustig een wheelie doen, maar als het blok warm wordt gaat de acceleratie verminderen en houd die lichtelijk in, en trek ik hem ook moeilijker omhoog. Nu heb ik sproeier 80 geprobeerd maar daarmee verzoop die met volgas, maar niet constant soms had ik nergens last van en dan weer wel dat die echt zo'n bwoaap geluid maakte en dat die uit wou vallen dat ik heel licht geleidelijk gas bij kon geven anders ging die uit. Ook werd de acceleratie minder hij wouw minder snel naar z'n top.

Nu was het wel zo dat ik de luchtschroef nog niet had aangepast op sproeier 80, en nadat ik dat gisteren wel had gedaan verzoop die niet meer maar was de acceleratie nog steeds niet goed. Sproeier 78 deed het altijd perfect alleen ik dacht misschien vind die scooter het lekkerder met de koude dagen om even iets meer brandstof te krijgen.

Dus zit ik met het volgende sproeier 78 is te klein en 80 te groot sproeier 79 is er helaas niet dus wat zou ik nu nog kunnen doen misschien fine tunen de gasnaald
Momenteel is de topsnelheid 92 gps

Ps ik rij al 6 maanden met sproeier 78 maar met de warmere dagen had ik nergens last van maar nu het weer koud begint te worden buiten merk ik toch wel veel verschil.

Met vriendelijke groet Lorenzo.
 
Advertisement - register to remove this

Wheelies maken met een koude motor is vragen om compressie/vermogenverlies. Ik neem dat je je problemen alleen met warme motor ervaart? Met een koude motor is namelijk normaal dat hij enigsinds stottert.

Verder zou t kunnen dat je choke constant aan is? Geen ervaring met deze setup maar de sproeier van 78 lijkt mij idd wat klein.
 
Wheelies maken met een koude motor is vragen om compressie/vermogenverlies. Ik neem dat je je problemen alleen met warme motor ervaart? Met een koude motor is namelijk normaal dat hij enigsinds stottert.

Verder zou t kunnen dat je choke constant aan is? Geen ervaring met deze setup maar de sproeier van 78 lijkt mij idd wat klein.
Ja dit gebeurt inderdaad alleen met een warme motor en koud stotterd die erg maar dat is normaal sproeier 78 rij ik al een hele tijd mee alleen ik heb het idee dat die te klein is maar 80 verzuipt die mee zo'n bwoaap geluid teminste voordat ik mijn luchschroef had afgesteld daarna had ik het niet meer maar dat is lastig te zeggen omdat het de ene keer wel gebeurt de andere keer niet
 
Back
Top