sproeier vervangen bij andere luchtfilter?

sander2231

Active Member
Hoi ik wil een power filter of een schuimfilter zetten onder mijn scooter alleen ik heb niet zo veel zin om mijn sproeier dan ook moeten gaan vervangen en testen welke perfect is, mijn vraag is dus is dit een must of kan ik het ook gewoon doen dat ik de luchtfilter er op zet en hem kan vergeten
 
Advertisement - register to remove this

Sander,

als je, je originele luchtfilter vervangt door een meer doorlatend exemplaar, zoals een powerfilter, gooi je de hele brandstofhuishouding door elkaar.

Je moet dan zeer zeker groter gaan met je hoofdsproeier.
Echter op een brommertje met beperkt vermogen heeft dit weinig zin.
De cilinder moet deze hoeveelheid lucht/brandstof ook kunnen verwerken!

MAW, heb je geen extreme setup en het gaat alleen maar om de looks, niet doen.
Je krijgt het hele zaakje niet meer fatsoenlijk afgesteld met als gevolg dat je scooter bagger loopt.

Bovendien gaat je scooter meer herrie maken....
 
Sander,

als je, je originele luchtfilter vervangt door een meer doorlatend exemplaar, zoals een powerfilter, gooi je de hele brandstofhuishouding door elkaar.

Je moet dan zeer zeker groter gaan met je hoofdsproeier.
Echter op een brommertje met beperkt vermogen heeft dit weinig zin.
De cilinder moet deze hoeveelheid lucht/brandstof ook kunnen verwerken!

MAW, heb je geen extreme setup en het gaat alleen maar om de looks, niet doen.
Je krijgt het hele zaakje niet meer fatsoenlijk afgesteld met als gevolg dat je scooter bagger loopt.

Bovendien gaat je scooter meer herrie maken....

mijn setup is niet perse "extreem" ik heb er een 60cc in zitten met een paar andere performance dingen op maar ik heb zon gevoel dat ik hem beter kan krijgen vandaar de vraag, maar al zou ik een nieuwe luchtfilter nemen dan zou ik hem gelijk weer helemaal moeten stellen. dus dan houd ik het maar op mijn originele maar.
dank je wel voor je hulp :D
 
Back
Top