Sproeier veranderen bij prop uit uitlaat zip 2t

Stekker

Active Member
Goedenavond,

Ik heb een zip 2t katalysator uit 2003 volledig standaard brom (varioring er wel uit). Nu zit er dus een 17,5mm carb in maar die sproeier die er nu in zit lijkt te groot want bij optrekken lijk je hem te verzuipen met vol gas. Ik heb nu een sito plus uitlaat gekocht waarvan ik de prop ga verwijderen en normaal zou je dan een grotere sproeier er in moeten zetten als je je prop er uit haalt. Nu heb ik dus al een te grote sproeier dus zou ik de sproeier dan nog moeten aanpassen of kan ik hem gewoon zo laten?
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor je reactie, bij 17,5mm carburateur heb je toch sproeier tussen de 60-72 standaard? En waar zit dat plaatje in de carburateur
vgm bedoelt hij de luchtrestrictor. Als je de slang van de luchtfilter volgt naar de carburateur heb je soms in die opening een plaatje zitten met kleine gaten, die moet je uithalen zodat je carb meer lucht krijgt
 
17,5 zit standaard op een piaggio. Hier zit inderdaad een restrictie plaatje in die een groot deel van de lucht tegenhoudt. Doordat dit veel lucht tegenhoud wordt het mengsel ook armer en zit er daarom origineel een 53 sproeier in. Haal je het plaatje eruit dan wordt het een 17,5 en moet hij ook afgesteld worden als 17,5.
 
17,5 zit standaard op een piaggio. Hier zit inderdaad een restrictie plaatje in die een groot deel van de lucht tegenhoudt. Doordat dit veel lucht tegenhoud wordt het mengsel ook armer en zit er daarom origineel een 53 sproeier in. Haal je het plaatje eruit dan wordt het een 17,5 en moet hij ook afgesteld worden als 17,5.
Top hier heb ik iets aan
 
17,5 zit standaard op een piaggio. Hier zit inderdaad een restrictie plaatje in die een groot deel van de lucht tegenhoudt. Doordat dit veel lucht tegenhoud wordt het mengsel ook armer en zit er daarom origineel een 53 sproeier in. Haal je het plaatje eruit dan wordt het een 17,5 en moet hij ook afgesteld worden als 17,5.
Weet je toevallig of er in een standaard 17,5 carb 6mm sproeiers gaan?
 
Back
Top