Sproeier ruimer set

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Naar aanleiding van dit topic:


Maak ik hier een eigen topic aan.

Zit met me tomos in een situatie dat ik een sproeier maat nodig heb tussen 50 en 51, en tussen 51 en 52. Tussen maten zijn niet te koop. Maar je kan wel een ruimer setje kopen om sproeiers na te meten en groter te maken..

Ik vraag me achter af hoe dit namelijk werkt. Hoe bepaald je voor elke sproeier welke diameter vijltje nodig hebt.. Neem aan dat de maten voor die vijltje anders word weer gegeven dan de maten van de sproeier zelf. Daarnaast vraag ik me ook af, hoe fijn op maat kan je een sproeier dan maken.. Praten we dan over 0.5 verschil? Of kan dit ook nog fijner?
 
Advertisement - register to remove this

Ik snap je vraag en ken het wel dat sommige merken maar stappen van 2 doen waar je juist een tussenmaat wil, maar is het niet makkelijker om je luchtaanvoer dan iets aan te passen zodat je alsnog het optimale mengsel bereikt (als ik de aanname mag doen dat je dat nastreeft).

En als je met halve sproeiermaten gaat werken, ik ben bang zodra het weer veranderd (temperatuur, luchtdruk, vochtigheid) je dit meteen merkt...

https://ddltuning.nl/product/sproeier-ruimerset niet iets?
 
Ik zou dan eerder aan de bougie denken als hij stottert. Schoonmaken, elektrode afstand controleren of eventueel een nieuwe proberen. Vonk checken (kabel/dop)
 
Daar is allemaal niks mis mee. Want de bougie is er nieuw en werkend erin gegaan vanuit het doosje.. En Elektrode afstand is ook gewoon hetzelde.
Vonk is ook niks mis mee, start vaak gewoon in 1 keer.
 
Sproeier Ruimerset
bol.com
heb dezer set maar destijds voor een goede 30 euro aangekocht ,maar weet niet meer waar
1601366514444.png
Post automatically merged:

Sproeier Ruimerset
bol.com
heb dezer set maar destijds voor een goede 30 euro aangekocht ,maar weet niet meer waar
1601366514444.png
iedere mm dat je dieper ruimt maakt de sproeier 1/100 groter
 
klopt niet.
Als je een gat van 1mm hebt heb je sproeiermaat 100. Dus sproeier 85 is 0,85mm, 75 0,75mm etc
wat klopt er niet?
is toch simpel, voorbeeldje,
je hebt sproeier 80 ,je steekt hier een gepaste ruimer tot deze zich vastzet ,en als je dan begint te ruimen
totdat de ruimer 1mm er verder ingaat ,heb je sproeier 81 .
 
Back
Top