Sproeier Peugeot Kisbee

Maik201

New Member
Hoi,

Ik heb onlangs mijn kisbee 4t uit 2011 ontgrensd via de cdi, ik wil er dan nu ook een grotere sproeier in zetten. Ik weet dat er standaard maat 78 in zit dus ben van plan maat 80 te kopen. Nu zie ik alleen een paar verschillende maten zoals 4mm en 5mm, ik denk dat ik de 4mm nodig heb. Is er iemand die dat kan bevestigen?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Top. Het is nu namelijk zo dat hij koud wel goed optrekt, maar zodra hij warm is gelopen houdt hij in aan het begin en trekt een stuk slechter. Naar mijn weten komt dat dan doordat de choke actief is als hij koud is en zou hij met een grotere sproeier ook warm goed moeten lopen.

Kom er zojuist achter dat er een sproeier 84 al in zat. Heb hem toch maar eens vervangen voor 80 maar dit levert geen merkbaar verschil op. Als hij warm is trekt hij nog steeds slechts de eerste 10/15 km/h. Weet iemand hier een oplossing voor en kan ik de 80 erin laten zitten of beter weer omwisselen voor 80?


/mod: graag zoveel mogelijk nieuwe infomatie bij het oude samen te voegen om het forum netjes leesbaar te houden. Bij deze aangepast.
 
Heb je wel naar je bougie gekeken betreffende de kleur? want soms merk je niet zoveel in het rijden/optrekken maar is het mengsel wel te arm.

De dip in het begin is de koppeling anders afstellen.
 
Weet je zeker dat het de koppeling zou zijn, aangezien hij koud gewoon prima optrekt. Alleen warn trekt hij in het begin niet goed.
 
Weet je zeker dat het de koppeling zou zijn, aangezien hij koud gewoon prima optrekt. Alleen warn trekt hij in het begin niet goed.

Als hij met koude motor wel goed optrekt zou ik eerder zeggen dat je mengsel niet goed is.
 
Misschien is de carburateur wel goed afgesteld wanneer de motor koud was..
De carburateur dien je altijd af te stellen als de motor goed warm is gereden..

Daarom is het niet erg als de motor koud is minder goed loopt dan als de motor wel warm is geworden..
Nou is het dus andersom. Sproeier 84 is zoiezo al te ruim voor een peugeot kisbee..

Bij mij zat er ook 84 in en de boel zag er heel zwart uit in de cilinder. Zegt wel duidelijk iets dat de sproeier toch iets te rijk stond.


Daarnaast is het ook belangrijk dat het oliepeil niet tegen het max streepje staat.. Want dat maakt zeker wel een verschil kwa motor prestaties..

De dealers waar ik mijn fly had laten serviceen deden er altijd de olie vullen tot de maximale streep.. Hierdoor voelde de scooter toch wat sloom met alles.. Daarna zelf een test gedaan en iets minder olie erin gedaan (dus wel tussen de min en max streep houden.. Vermogen was zeker wel wat meer met optrekken.
 
Zal zometeen als ik thuis kom zal ik de carburateur eens opnieuw afstellen en het oliepeil controleren, kijken of dat helpt
 
Heb de carburateur nog opnieuw warm afgesteld en de olie vernieuwd, helaas heeft dit geen effect gehad. Hij blijft dat dipje houden als hij warm is.
 
Dipje kan ook in de overbrenging zitten.

De standaard vario is niet zo heel best.

Als je er een sport vario erin doet en een torque driver dan merk je best al een verschil dat het veel mooier loopt.
 
Back
Top