sproeier boortjes

Advertisement - register to remove this

Daar vraagt de topicstarter toch niet naar, reageer ff normaal of gewoon niet. Als je het nut van sproeierboortjes niet inziet tegenover het 'kopen van losse sproeiers' dan heb je niet de kennis om de topicstarteradvies te kunnen geven. Er zijn namelijk heel veel situaties waarin een sproeierboortje uitkomst kan bieden.

@ Topicstarter : ik denk dat elke scooterdealer ze moet kunnen bestellen? mail anders eens naar PePeParts of Euroscooters.
 
Scooter Power Shop, Euroscooters, Easyparts, DDL Tuning, Scooter En Minibike Shop en Jos Dijkman heeft ze niet.
Dus daar hoef je je tijd niet aan te verspillen.
Of ze moeten het kunnen bestellen voor je, maar ik kon het niet vinden in hun assortimenten.

Misschien dat je nog bij motozoom terecht kan, alleen die mensen hebben zo grote site dat ik geen zin meer had om die door te spitten.

KAJ.T, hoop dat jou reactie niet serieus was..

Edwino, die zijn alleen om schoon te maken, niet om te vergroten.

Jaapio & Danieq: :L.

En Pronk, misschien leuk om ook gelijk uit te leggen wat het nut is van die boortjes, leren we allemaal wat van! ;)
 
Scooter Power Shop, Euroscooters, Easyparts, DDL Tuning, Scooter En Minibike Shop en Jos Dijkman heeft ze niet.
Dus daar hoef je je tijd niet aan te verspillen.
Of ze moeten het kunnen bestellen voor je, maar ik kon het niet vinden in hun assortimenten.

Misschien dat je nog bij motozoom terecht kan, alleen die mensen hebben zo grote site dat ik geen zin meer had om die door te spitten.

KAJ.T, hoop dat jou reactie niet serieus was..

Edwino, die zijn alleen om schoon te maken, niet om te vergroten.

Jaapio & Danieq: :L.

En Pronk, misschien leuk om ook gelijk uit te leggen wat het nut is van die boortjes, leren we allemaal wat van! ;)

Nou je kan ze bijvoorbeeld gebruiken om iemand de ogen uit te steken ;-)

Nee zonder dollen, ik heb ze altijd handig gevonden omdat :
- Je kleinere stappen kan maken dan de standaard maten
- Je sproeier groter kan maken als de juiste maat niet te krijgen is (vooral met onbekendere carburateurs kan dat erg handig zijn)
- Maar het meest handig is het nog om sproeiers na te meten, de enige sproeiers met een juiste tolerantie zijn de 'inc sproeiers' en originele keihin/mikuni. Alle imitatie sproeiers kloppen eigenlijk voor geen meter. Als je van 92 INC naar 96 Taiwan gaat kan het zomaar zijn dat de 96 Taiwan kleiner is dan de 92 INC en dat kan je met zo'n boortje dus prima nameten!

Zo goed? ;)
 
Perfect!

Zo wist ik deze twee punten wel:

- Je kleinere stappen kan maken dan de standaard maten.
- Je sproeier groter kan maken als de juiste maat niet te krijgen is. (vooral met onbekendere carburateurs kan dat erg handig zijn)

Maar dat laatste punt had ik dus nooit aan gedacht, dus heb ik ook weer wat geleerd.

;)
 
www.motozoom.nl

In het midden van de site moet je op de motorrijders klikken om door te gaan naar de webshop.

Links boven in de zoekbalk het volgende nummer invoeren: 70003730

@ topicstarter:

-Welke maten heb je nodig?
-Gaat het daadwerkelijk om het verruimen of meer voor het na meten van sproeiers?
 
Scooter Power Shop, Euroscooters, Easyparts, DDL Tuning, Scooter En Minibike Shop en Jos Dijkman heeft ze niet.
Dus daar hoef je je tijd niet aan te verspillen.
Of ze moeten het kunnen bestellen voor je, maar ik kon het niet vinden in hun assortimenten.

Misschien dat je nog bij motozoom terecht kan, alleen die mensen hebben zo grote site dat ik geen zin meer had om die door te spitten.

KAJ.T, hoop dat jou reactie niet serieus was..

Edwino, die zijn alleen om schoon te maken, niet om te vergroten.

Jaapio & Danieq: :L.

En Pronk, misschien leuk om ook gelijk uit te leggen wat het nut is van die boortjes, leren we allemaal wat van! ;)
is dat zo??
ruimen is toch dat je materiaal weghaalt?
definitie: ruimen
Verspaningsproces met geringe snedediepte voor verbetering van vorm, maat en oppervlaktekwaliteit van geboorde gaten '

dus je maakt het gaatje heul iets groter
 
Mijn fout, ik kijk nu net naar het plaatje en je hebt gelijk.

Maar bij de ene shop is het weer een boortje, dan weer een ruimer, etc.
 
aja nog een antwoord op just me .

Ik heb het nodig voor verschillende dingen , en eigenlijk allemaal zoals pronk zegt om in stappen de juiste sproeiermaat te kunnen vaststellen.
Ik weet nog dat ik vroeger op het werk de stationairsproeier van de honda camino ook groter maakte en deze sproeier kan men niet demonteren , of ik moet destijds een verkeerde inschatting gemaakt hebben .
Maar verder is het steeds handig en moet je bij het bepalen van de sproeiermaat niet steeds naar de winkel rijden .


Voor de rest bedankt voor de info waar ze te verkrijgen zijn .
 
Back
Top