Sproeier 78cc 21mm dellorto

Hey, heb dus een nieuwe carb volledig std sproeiers (hoofd sproeier 92) op 21 dellorto black DS racing met kabelchoke.
Deze rijdt toevallig best goed met de choke volledig open. Loopt niet goed zonder de choke.
Kan iemand me een sproeier grootte aanraden dat ik daaruit een setje rond die grootte koop. Zou zonde zijn als ik 100-126 koop en allemaal te klein zouden zijn

Advertisement - register to remove this

Hey, heb dus een nieuwe carb volledig std sproeiers (hoofd sproeier 92) op 21 dellorto black DS racing met kabelchoke.
Deze rijdt toevallig best goed met de choke volledig open. Loopt niet goed zonder de choke.
Kan iemand me een sproeier grootte aanraden dat ik daaruit een setje rond die grootte koop. Zou zonde zijn als ik 100-126 koop en allemaal te klein zouden zijn?
Setje van 100-126 lijkt mij prima , anders kan je een sproeiersetje van 105-130 halen. Begin rond de 110 . Heb geen idee hoe slecht 'niet goed lopen zonder choke' loopt.

Maar ik zal lekker groot beginnen en dan vanuit daar steeds stapjes lager / evt. nog hoger.

Barikit 75cc Aluminium
Gianelli Shot V4
Stage6 overrange
Powerfilter
Std membraan 4 klepper heb ook eentje van polini liggen maar wilt daarmee niet starten waarschijnlijk oud ofzo
Post automatically merged:

Setje van 100-126 lijkt mij prima , anders kan je een sproeiersetje van 105-130 halen. Begin rond de 110 . Heb geen idee hoe slecht 'niet goed lopen zonder choke' loopt.

Maar ik zal lekker groot beginnen en dan vanuit daar steeds stapjes lager / evt. nog hoger.
Start niet zonder choke. Maakt misschien paar toeren als je kickt. Met choke open is ook net wat te arm gas valt weg na secondje

Barikit 75cc Aluminium
Gianelli Shot V4
Stage6 overrange
Powerfilter
Std membraan 4 klepper heb ook eentje van polini liggen maar wilt daarmee niet starten waarschijnlijk oud ofzo

Start niet zonder choke. Maakt misschien paar toeren als je kickt. Met choke open is ook net wat te arm gas valt weg na secondje
Begin maar rond de 110. Denk dat 107 - 112 het mooiste loopt, kijkend naar jou setup.

Hey, de scooter wilt dus nog steeds niet vooruit maar zit te twijfelen of het aan de niet afgestelde carbu ligt (gaat niet in erg hoge toeren) of aan de koppeling ligt. Zit sowieso een erg sterke drukveer in, krijg m niet eens een beetje ingedrukt met mn handen. Weet niet prc welke drukveer enkel dat deze blauw is.
Hier de video https://media-upload.net/file/g3v07jVE4FGz hier ga ik volgas hij draait een beetje maar daarna stopt ie

Hey, de scooter wilt dus nog steeds niet vooruit maar zit te twijfelen of het aan de niet afgestelde carbu ligt (gaat niet in erg hoge toeren) of aan de koppeling ligt. Zit sowieso een erg sterke drukveer in, krijg m niet eens een beetje ingedrukt met mn handen. Weet niet prc welke drukveer enkel dat deze blauw is.
Hier de video https://media-upload.net/file/g3v07jVE4FGz hier ga ik volgas hij draait een beetje maar daarna stopt ie
Zal niet veel met de drukveer te maken. Van stilstand tot rond de 20kmh ligt de zaak meestal bij de trekveren / rolletjes. Hoeveel gram rollen heb je? En wat voor trekveren?

Zal niet veel met de drukveer te maken. Van stilstand tot rond de 20kmh ligt de zaak meestal bij de trekveren / rolletjes. Hoeveel gram rollen heb je? En wat voor trekveren?
Had van de vorige eigenaar wat rollers gekregen, lichtste wat ik had kunnen maken was 3x 8g en 3x 11g. Is erg zwaar maar zou niet denken dat dat ervoor zou zorgen dat ie niet eens vooruit komt
Trekveren waren oranje dacht ik. Welke variorollen zou je aanraden om mee te beginnen met mijn setup?

Bij mijn oude 50cc stage6 streetrace setup was 5.8g al perfect. Hoezo maar 4g met een 77cc gaat die dan niet in veel te hoge toeren?
Uh , wellicht om te testen waar het probleem zich afspeelt. Dat heet afstellen . Ik zou eigenlijk rond de 7g proberen , omdat je nu bij 9,5g bent.
Van welk merk zijn de oranje trekveren? Stage 6 gewoon?

Denk het wel. Heb het blok van iemand overgekocht dus ben niet zeker. Ik zal vanavond 6g rollers bestellen als dat te weinig is meng ik met de zwaardere rollers.
Te zwaar...

Heb jij het geluk dat de riem nergens tegen aan loopt? Poulies draaien vrij op de as? Niet tegen het vertandingsdeksel aan?

Last edited:
Te zwaar...

Heb jij het geluk dat de riem nergens tegen aan loopt? Poulies draaien vrij op de as? Niet tegen het vertandingsdeksel aan?
Hoe bedoel je dat de riem nergens tegen aan loopt? Ziet er hetzelfde uit als mijn andere blok
En hoort er dan een ring tussen de koppeling en het vertandingsdeksel? Zou anders niet weten hoe dat zou kunnen dat die daartegen gaat, keerring zit er gewoon goed in

Ik ga er van uit dat het om een Aerox gaat gezien je naam , maar een mix van 8 en 11 gram rollen door elkaar is natuurlijk fout aan alle kanten.
Ten eerste mix je hoogstens 1 gram verschil wat er nu 3 zijn, en ten tweede zijn die rollen veel te zwaar.
Als je zulke zware rollen moet gebruiken zou ik denken dat de drukveer veel te zwaar is , als je niet weet welke drukveer er nu in zit zal je een nieuwe drukveer moeten kopen voor de zekerheid .
Met de setup die je gebruikt zou ik eerder aan rollen rond de 4 gram denken en de juiste drukveer natuurlijk, zoals misschien een Malossi geel .

Ah oke jammer dat ik dan 6g heb besteld maar zo lang ik ermee kan rijden naar de scooterwinkel (20km) die de juiste rollen verkoopt is dat goed. Vraag me dan wel af waarom die vorige eigenaar 11g rollers had meegegeven zou niet weten wanneer je die ooit nodig zou moeten hebben. Het is niet het geval dat ik deze 'moest' gebruiken maar dat dit de enige waren die ik bij de hand had liggen.
Heb al ervaring met de multivar maar ik dacht dat het iets anders zou werken ofzo omdat deze rollen 2mm groter zijn dan mn oude malossi

Ah oke jammer dat ik dan 6g heb besteld maar zo lang ik ermee kan rijden naar de scooterwinkel (20km) die de juiste rollen verkoopt is dat goed. Vraag me dan wel af waarom die vorige eigenaar 11g rollers had meegegeven zou niet weten wanneer je die ooit nodig zou moeten hebben. Het is niet het geval dat ik deze 'moest' gebruiken maar dat dit de enige waren die ik bij de hand had liggen.
Heb al ervaring met de multivar maar ik dacht dat het iets anders zou werken ofzo omdat deze rollen 2mm groter zijn dan mn oude mal
Welke vario zit er eigenlijk in nu?
Ik neem aan 1 van stage6 aangezien de Stage6 over range die je gebruikt?

De vario van de stage6 RT overrange kit ja. Is ondertussen wel al meer dan 8 jaar oud denk ik dus weet niet of dit dan een oud model is ofzo
Persoonlijk kijkend naar deze setup zou ik dit op mn lijstje zetten:
1 Malossi gele drukveer,
Rollen sets in de maat 3.5 gram, 4.0 gram en 4.5 gram , met die 3 rollen sets kun je op een kwart gram mixen van 3,5 tot 4,5 gram.
Ik neem aan dat de Malossi gele drukveer de juiste is op deze setup en dat je met 3 bovenstaande rollen sets wel aardig op weg komt,
gewoon testen welke rollen combinatie het beste rijd.

Rolletjes binnengekregen, maar heb nu nog steeds hetzelfde probleem als ervoor. Heb nu de koppeling eraf gehaald en de drukveer is een polini blauw met stage6 oranje trekveren. Kan niks fouts vinden met de koppeling, zou het kunnen dat het ligt aan de vertanding?

Net de koppeling wat 2 draaien losser gezet, klein beetje beter nu maar nog steeds gaat ie niet in hoge toeren of harder dan 5km/u

Last edited:
Back