en bij de carters? neem aan dat ik die niet moet gaan bewegenevo70@nitro said:spruitstuk,miss tss je carters ook even checken op lekken ofzo!!
overal waar benzine om of door of rond gaat!!
om op valse lucht bij je carb\spruit te checken,je scoot aanzetten en je spruitstuk vast nemen en mee bewegen,als ie dan hoger en lager in toeren gaat-->valse lucht!!
haha nee best niet nee!!!scoop643 said:en bij de carters? neem aan dat ik die niet moet gaan bewegen
scoop643 said:-edit-
en kan dit te maken hebben met dat ik ook af en toe een knal hoor met aan en uit zetten. Met aankicken heb ik er geen last van.
Als ik hem aandoe met elec start dan hoor je de startmotor ratelen, en dan een knal vanuit het carter. En met afslaan ook af en toe.
Weet zeker dat ergens uit het blok moet komen, want als carterkap eraf ligt hoor je het veel harder. En de starterkrans is al vervangen!
Cipher said:Is je naaldlager niet op, waardoor je zuiger kan kantelen en zich vast kan happen in een poort? Zolang je nog rijdt trekt je achterpoulie dan aan je snaar zodat deze over je vario doorslipt, maar zodra je stilstaat is de druk van je snaar en kan je zuiger weer goed gaan staan.
Al zou je dat wel moeten kunnen zien aan het loopvlak van je vario...
ja oke.. daar ben ik inmiddels wel achter dat er iets niet klopt... maar de vraag nu is wat er niet klopt!exilium said:ik heb ook met een malossi sport gereden, wel met originele luchtfilter(met gaten in) en 21mm carb, met sproeier 80 zat ik perfect!!!
sproeier 130 is echt wel te groot 8P
lol nee nie echt,mja,d8 da je thuis was!scoop643 said:denk niet dat de leraar dat zo aardig vind dat ik mijn scooter het lokaal in meeneem +ralf+ +ralf+ +ralf+
-edit-
oke, heb net gekeken naar valse lucht, niets.
Heb ook nog even membraan en spruitstuk eraf gehaald, om er voor de zekerheid nieuwe pakkingen tussen te done, en die zitten er nu tussen, en ook nog niets, ook al beweeg ik het spruitstuk. Overal nog even gevoeld of ik ergen lucht vandaan voelde komen bij de cilinder. Maar dat voelde ik ook niet, voelde alleen koude lucht van de ventilator komen die voor de ontsteking zit.
Iemand anders een idee wat dit zou kunnen zijn?
scoop643 said:@evo70@nitro
dat heb ik dus al gedaan, en dat d8 ik dus zelf ook al 130... vond ik zelf ook al groot. Toen zag ik melfs opmerking in een ander topic, dat hij het met 72 deed.
Maar de bougiekleur is dus nu bruin. Zou 1tje kleiner in kunnen, maar dan houd het ook echt op, is niet nat of zwart.
@melf
ja heb met originele filter hiervoor gereden, zo'n 2 maanden geleden, toen zat er sproeier 110 in, koffiemelkbruin.... Dat is dan ook al groot. En zonder powerfilter krijg ik hem niet goed afgesteld, te weinig lucht krijgt hij dan. Kan natuurlijk zijn dat ik iets fout doe, omdat ik zelf ook nog niet erg veel weet...
evo70@nitro said:mja kijk,opzich als je bougie bruin is met die sproeier moet je sproeier goed zijn,..check alles voor valse lucht etc,en ga opnieuw afstellen!!
begin van 0,zet je std filter erop,rond de 110 sproeier zoals gezegt!!steek een nieuwe bougie,ga een eind volgas rijden,contact om,bougie checken,is de kleur goed,dan zal het wss toch zijn dat jij die sproeier nodig hebt,...is wel raar zo groot!!!?
:?
edit\\ ik heb geen ervaring met rotors @ zon setup,is dit erg sproeier verschillend met of zonder??
evo70@nitro said:lol nee nie echt,mja,d8 da je thuis was!
mja,iemand enig idee of een rotor dan veel qau sproeiergrootte uitmaakt??