sproeier 130 @ 70cc -> te groot ? ?

Status
Not open for further replies.
Hey,

Wat denken jullie.

Heb
70cc malossi sport gietijzer
17,5 DO
TP Nardo
malossi multivar
malossi E5k

Zit nu sproeier 128 of 130 in, weet ik zo niet precies uit mijn hoofd.
Hij loopt wel een beetje lekker als ie warm is. Alleen als hij koud is sputter hij een beetje aan het begin, maar dat valt wel mee. Als hij warm is niet meer. Maar zat zelf zo te denken, zie hier allemaal mensen neerzetten, van veel kleinere sproeiers. Zag bij Melf dat hij neerzette dat hij iets van 70 ofzo had met 70cc en 19mm.

Maar moet ik dan toch na gaan denken dat er iets mis is? Zo ja wat?
En met originele filter liep ie voor geen meter, dat is echt zo, kreeg je hem niet afgesteld, en met die e5k loopt ie al een heel stuk beter, al een paar maanden. Ervoor had ik ook iets van sproeier 110, dat vond ik toen ook al groot.

Zat zelf te denken aan valse lucht o.i.d. maar hoe controleer ik dat?

Tjeerd
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

maat van me met dr70,mutlivar,laser xpro,17.5mm,etc reed met 110 sproeier!!
wel met powerfilter!!! ga maar eens rond de 110 zitten met powerfilter...96/98 zonder ongeveer!!!

tis gewoon een kwestie van proberen,nieuwe bougie erin,nieuwe sproeier,ff volgas rijden,contact uit,en kijken welke kleur!!!


130 kan nooit van ze leven denks @ zon setup!!!


oi
 
@evo70@nitro
dat heb ik dus al gedaan, en dat d8 ik dus zelf ook al 130... vond ik zelf ook al groot. Toen zag ik melfs opmerking in een ander topic, dat hij het met 72 deed.

Maar de bougiekleur is dus nu bruin. Zou 1tje kleiner in kunnen, maar dan houd het ook echt op, is niet nat of zwart.

@melf
ja heb met originele filter hiervoor gereden, zo'n 2 maanden geleden, toen zat er sproeier 110 in, koffiemelkbruin.... Dat is dan ook al groot. En zonder powerfilter krijg ik hem niet goed afgesteld, te weinig lucht krijgt hij dan. Kan natuurlijk zijn dat ik iets fout doe, omdat ik zelf ook nog niet erg veel weet...
 
mja kijk,opzich als je bougie bruin is met die sproeier moet je sproeier goed zijn,..check alles voor valse lucht etc,en ga opnieuw afstellen!!

begin van 0,zet je std filter erop,rond de 110 sproeier zoals gezegt!!steek een nieuwe bougie,ga een eind volgas rijden,contact om,bougie checken,is de kleur goed,dan zal het wss toch zijn dat jij die sproeier nodig hebt,...is wel raar zo groot!!!?

:?

edit\\ ik heb geen ervaring met rotors @ zon setup,is dit erg sproeier verschillend met of zonder??
 
hoe check ik hem op valse lucht?
bij de kop en voet van de cilinder alleen of ook nog ergens anders?


-edit-
en kan dit te maken hebben met dat ik ook af en toe een knal hoor met aan en uit zetten. Met aankicken heb ik er geen last van.
Als ik hem aandoe met elec start dan hoor je de startmotor ratelen, en dan een knal vanuit het carter. En met afslaan ook af en toe.
Weet zeker dat ergens uit het blok moet komen, want als carterkap eraf ligt hoor je het veel harder.

En de starterkrans is al vervangen!
 
spruitstuk,miss tss je carters ook even checken op lekken ofzo!!

overal waar benzine om of door of rond gaat!!

om op valse lucht bij je carb\spruit te checken,je scoot aanzetten en je spruitstuk vast nemen en mee bewegen,als ie dan hoger en lager in toeren gaat-->valse lucht!!
 
evo70@nitro said:
spruitstuk,miss tss je carters ook even checken op lekken ofzo!!

overal waar benzine om of door of rond gaat!!

om op valse lucht bij je carb\spruit te checken,je scoot aanzetten en je spruitstuk vast nemen en mee bewegen,als ie dan hoger en lager in toeren gaat-->valse lucht!!
en bij de carters? neem aan dat ik die niet moet gaan bewegen :p
 
scoop643 said:
en bij de carters? neem aan dat ik die niet moet gaan bewegen :p
haha nee best niet nee!!!
mja,kijk of er ergens druppels ofzo op de grond liggen!!
maar denk eerlijk gezegd dat dit niks met je sproeier prob te maken kan hebben,!

edit\\ off topic\\je moest al lang aan het sleutelen zijn!! 8P :P
 
denk niet dat de leraar dat zo aardig vind dat ik mijn scooter het lokaal in meeneem +ralf+ +ralf+ +ralf+


-edit-

oke, heb net gekeken naar valse lucht, niets.
Heb ook nog even membraan en spruitstuk eraf gehaald, om er voor de zekerheid nieuwe pakkingen tussen te done, en die zitten er nu tussen, en ook nog niets, ook al beweeg ik het spruitstuk. Overal nog even gevoeld of ik ergen lucht vandaan voelde komen bij de cilinder. Maar dat voelde ik ook niet, voelde alleen koude lucht van de ventilator komen die voor de ontsteking zit.

Iemand anders een idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Last edited:
scoop643 said:
-edit-
en kan dit te maken hebben met dat ik ook af en toe een knal hoor met aan en uit zetten. Met aankicken heb ik er geen last van.
Als ik hem aandoe met elec start dan hoor je de startmotor ratelen, en dan een knal vanuit het carter. En met afslaan ook af en toe.
Weet zeker dat ergens uit het blok moet komen, want als carterkap eraf ligt hoor je het veel harder. En de starterkrans is al vervangen!

kan dit trouwens niet zoiets als dit zijn:
Cipher said:
Is je naaldlager niet op, waardoor je zuiger kan kantelen en zich vast kan happen in een poort? Zolang je nog rijdt trekt je achterpoulie dan aan je snaar zodat deze over je vario doorslipt, maar zodra je stilstaat is de druk van je snaar en kan je zuiger weer goed gaan staan.
Al zou je dat wel moeten kunnen zien aan het loopvlak van je vario...

zag dat in ander topic staan die kreeg ook knallen uit het blok. Maar het is echt alleen bij starten (via elec) en afslaan. Niet tijdens tijden.
 
ik heb ook met een malossi sport gereden, wel met originele luchtfilter(met gaten in) en 21mm carb, met sproeier 80 zat ik perfect!!!
sproeier 130 is echt wel te groot 8P
 
exilium said:
ik heb ook met een malossi sport gereden, wel met originele luchtfilter(met gaten in) en 21mm carb, met sproeier 80 zat ik perfect!!!
sproeier 130 is echt wel te groot 8P
ja oke.. daar ben ik inmiddels wel achter dat er iets niet klopt... maar de vraag nu is wat er niet klopt!
 
scoop643 said:
denk niet dat de leraar dat zo aardig vind dat ik mijn scooter het lokaal in meeneem +ralf+ +ralf+ +ralf+


-edit-

oke, heb net gekeken naar valse lucht, niets.
Heb ook nog even membraan en spruitstuk eraf gehaald, om er voor de zekerheid nieuwe pakkingen tussen te done, en die zitten er nu tussen, en ook nog niets, ook al beweeg ik het spruitstuk. Overal nog even gevoeld of ik ergen lucht vandaan voelde komen bij de cilinder. Maar dat voelde ik ook niet, voelde alleen koude lucht van de ventilator komen die voor de ontsteking zit.

Iemand anders een idee wat dit zou kunnen zijn?
lol nee nie echt,mja,d8 da je thuis was!

mja,iemand enig idee of een rotor dan veel qau sproeiergrootte uitmaakt??
 
Dat sputteren in het begin dus is denk ik dat er gewoon te weinig benzine in het begin binnenkomt. De sproeier maat zal rond 110 wel goed zitten. MSS Je choke oid nakijken?
 
scoop643 said:
@evo70@nitro
dat heb ik dus al gedaan, en dat d8 ik dus zelf ook al 130... vond ik zelf ook al groot. Toen zag ik melfs opmerking in een ander topic, dat hij het met 72 deed.

Maar de bougiekleur is dus nu bruin. Zou 1tje kleiner in kunnen, maar dan houd het ook echt op, is niet nat of zwart.

@melf
ja heb met originele filter hiervoor gereden, zo'n 2 maanden geleden, toen zat er sproeier 110 in, koffiemelkbruin.... Dat is dan ook al groot. En zonder powerfilter krijg ik hem niet goed afgesteld, te weinig lucht krijgt hij dan. Kan natuurlijk zijn dat ik iets fout doe, omdat ik zelf ook nog niet erg veel weet...


te weinig lucht kan niet met zo'n setup...
 
evo70@nitro said:
mja kijk,opzich als je bougie bruin is met die sproeier moet je sproeier goed zijn,..check alles voor valse lucht etc,en ga opnieuw afstellen!!

begin van 0,zet je std filter erop,rond de 110 sproeier zoals gezegt!!steek een nieuwe bougie,ga een eind volgas rijden,contact om,bougie checken,is de kleur goed,dan zal het wss toch zijn dat jij die sproeier nodig hebt,...is wel raar zo groot!!!?

:?

edit\\ ik heb geen ervaring met rotors @ zon setup,is dit erg sproeier verschillend met of zonder??


je kunt niet eerder van de bougie aflezen of ie goed is of niet dan dat de scooter goed loopt , dan ga je pas aflezen !

als je scooter slecht loopt kun je simpelweg je bougie niet goed aflezen , alleen het laatste beetje haal je eruit door de bougiekleur!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top