Sprint 150 meter Binnen "7 seconden"

Beerke

100% Twins......
Aangezien er bij iedere meeting en sprintwedstrijd een discussie losbarst over de tijd, en of dat er een tijd gereden kan worden binnen 7 seconden open ik deze Thread.


persoonlijk denk ik dat dit met een 70cc EVO of MHR getuned "standaard scooter" niet mogelijk is gewoon Simpelweg Luchtdruk/wrijvings coeffiecient

oftewel CW waarde en de wrijving van het wegdek!!

voor wat betreft de speciale Scoots zoals van Schie, daar gelden andere gedachten over

ben benieuwd naar jullie reactie
 
Advertisement - register to remove this

en aangezien die reacties uitbleven ben je toch zelf maar begonnen met een koolstof versterkt aluminium framepje te bouwen:p,waarvan we tot nog toe nog nix van hebben gezien....

mja, kwam dit toevallig tegen, ben wel benieuwd wat het gaat worden..!
 
met orginele geometrie is idd niet te sprinten met veel vermogen. 't van schie framepje is gewoon super, kan je direct volgas geven en t weegt geen hol.
 
Ik denk dat het wel mogelijk is met een "standaard" scooter, als je genoeg vermogen hebt en dat goed op de weg weet over te brengen moet dat wel lukken. Uiteraard heb je een voordeel als je een frame hebt zoals van Schie.

Ik denk dat het over 1 á 2 jaar best wel zal gebeuren dat er mensen zijn met een "standaard" scooter die in/onder de 7 seconden zullen gaan zitten.
 
volgens mij lukt't dus ook niet, je klapt gewoonweg 8erover.mss als je je subframe flink verlengt, maar dan is het al niet std meer he
 
Vergeet niet dat ze bij van Schie ook vreselijk veel ervaring met tweetakten hebben, een kennis van "het brein" achter de scooter vertelde dat ze met 23-24pk aan het achterwiel rijden en dat ze gewoon voor elke sprint een nieuw blok opbouwen.

Ook schijnen ze al een dag vantevoren aanwezig te zijn in Jubbega om test te rijden......

Vorig jaar 7,5, nu 7, volgend jaar...... :p

Ik wens Twins iig veel succes volgend jaar Jubbega.
 
ze rijden denk ik niet met dat pk aantal

iemand (ik zeg geen naam) rijd met 26 pk rond de 5 sec. (ook met sprinter dus)
 
met een 70cc scooter?
en het is inderdaad onmogelijk om met de gemiddelde scootermaat zo'n tijd neer te zetten, bij meer pk's gaat het achterwiel spinnen/ de voorkant omhoog...
dus zonder of een wheelybar of een breder achterwiel, of een langere wielbasis is het niet te doen
 
Buubdaman said:
dat zou dom zijn, hebben ze een 23 pk blok, gebruiken ze de volgende sprint een andere..
en 23 pk??...

Ik vind het ook erg veel, maar dan nog ze winnen wel de laatste 10 jaar in Jubbega dus vermogen hebben ze genoeg :p

En als je weet wat je doet, kan je natuurlijk nog 10 blokken maken die precies hetzelfde doen........
 
Buubdaman said:
met een 70cc scooter?
en het is inderdaad onmogelijk om met de gemiddelde scootermaat zo'n tijd neer te zetten, bij meer pk's gaat het achterwiel spinnen/ de voorkant omhoog...
dus zonder of een wheelybar of een breder achterwiel, of een langere wielbasis is het niet te doen

78 cc ;)

mja misschien was van schied wel @ koopmans of soortgelijke bank , dan kan die score wel kloppen +pippi+
 
nou hier de kale man ik heb mijn scoot net weer in elkaar en hoop harder als van schie te kunne zo langzamer hand ten minste met de kerst boom start daar pak je ook een halve seconde mee nou we zullen zien groetjes uit oenkerk
 
Ze hebben niet de laatste 10 jaar gewonnen, de jager rijd met standaard scooter en volgens mij zit dat ook bij de 7 seconden als ik het me goed herinner.

ABT said:
Ik vind het ook erg veel, maar dan nog ze winnen wel de laatste 10 jaar in Jubbega dus vermogen hebben ze genoeg :p

En als je weet wat je doet, kan je natuurlijk nog 10 blokken maken die precies hetzelfde doen........
 
Bite Me Design said:
nou hier de kale man ik heb mijn scoot net weer in elkaar en hoop harder als van schie te kunne zo langzamer hand ten minste met de kerst boom start daar pak je ook een halve seconde mee nou we zullen zien groetjes uit oenkerk

Misschien een beetje off-topic maar uit nieuwschierigheid vraag ik het toch effetjes :)

Jij bent de eigenaar van die NRG ( met die blokjes op de voorkap) Met wat voor vermogen rijden jullie rond? Want de NRG is niet echt super lang ofzo en jullie zette op Damwoude ook een tijd neer van 7.3 sec. ........ *D
 
Denk niet dat 'ie dat gaat zeggen, maar nu nog een vraagje aan "de kale man":

Je laat je scooter door een ander tunen, je zet er een ander menneke op, en die rijd vervolgens een leuke tijd (af en toe met vals spelen met Elf), wat is jouw lol aan dit hele gebeuren??

grtzz, Jacco...
 
ABT said:
Vergeet niet dat ze bij van Schie ook vreselijk veel ervaring met tweetakten hebben, een kennis van "het brein" achter de scooter vertelde dat ze met 23-24pk aan het achterwiel rijden en dat ze gewoon voor elke sprint een nieuw blok opbouwen.

Ook schijnen ze al een dag vantevoren aanwezig te zijn in Jubbega om <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=test&v=56">test</a> te rijden......

Vorig jaar 7,5, nu 7, volgend jaar...... :p

Ik wens Twins iig veel succes volgend jaar Jubbega.


van schie heeft toch zijn bedrijf in jubbega gevestigt meende ik?

en ik denk dat de 7 seconden met een "std" scoot wel behaald kan worden.
ik denk dat we over een jaar ( of meerdere jaren ) meer en meer doel krijgen over het 2 takt princiepe.
dus we kunnen dit ook steeds betere optimaliseren.
vroeger was 17 pk veel toen werd er 20 behaalt en nu gaan we al richting de 25 pk ( bij wijze van spreken) gaan we dan niet over een onbepaalde tijd richting de 30 pk?

als je het zo beredeneert moet het toch zeker haalbaar zijn.

en voor de kale man: als ik dat ding van je wil controleren @ grou op remmen en lekkage verwacht ik niet zo'n grote bek van je!
je hebt er maar naar te luisteren, dit hoor ik van meerdere mensen!
beetje respect tonen mag ook wel.
 
Back
Top