Sprint 150 meter Binnen "6 seconden"

TTE reed 6.00 en Henkie (HT) 6.01 dus als die volgend jaar doorgaat verwacht ik wel dat die er ook onder duiken.

Ik denk dat ik ook nog wel de discussie durf aan te gaan of 5.75 mogelijk is :p
 
TTE reed 6.00 en Henkie (HT) 6.01 dus als die volgend jaar doorgaat verwacht ik wel dat die er ook onder duiken.

Ik denk dat ik ook nog wel de discussie durf aan te gaan of 5.75 mogelijk is :p


geen.discussie over mogeluijk lijkt me.. sarik reed 5.85 met 0.1x reactie :p
 
Uhm sarik reed met 5pk minder als dat ze normaal haalden, dus wellicht... Wel is dit vermogen gemeten NA de sprintdag dus je kunt er geen conclusies uithalen, maar 5pk is wel veel!
 
Apparaat van ons kan onder de 6 maar niet onder de 5,9. Het zou wel kunnen maar dan moet ik er iemand opzetten die rond de 50 kilo weegt (sander is 62/63 kilo), machine weegt ook behoorlijk wat (57/58) kilo, maar dat krijg je niet veel minder door de blok opbouw.

Andere mogelijkheid is lachgas en dan ga je natuurlijk richting vermogens van tussen 45-50 pk, en dan zal je een 5,7 of sneller wel halen. Maar dat ga ik er ieder geval niet opzetten, omdat als je een vastloper met een tweecilinder hebt je direct alles kapot hebt, dus cilinder krukas etc.

Andere optie is meer inhoudt, 2x 70cc zit er met weinig aanpassingen zo op en dan ga je ook richting serieuze vermogens, maar 100cc is de max. Misschien dat ik nog eens ga doen maar dan rij ik met de DSSC mee waar het wel mag.

Kortom lachgas is eigenlijk de enige optie om richting de 5,7 te komen.
 
Uhm sarik reed met 5pk minder als dat ze normaal haalden, dus wellicht... Wel is dit vermogen gemeten NA de sprintdag dus je kunt er geen conclusies uithalen, maar 5pk is wel veel!

Misschien was die 5 pk wel nadelig geweest. (ik zeg trouwens niet dat jij zegt dat het anders is hoor :) )
De eerste paar meters blijven erg belangrijk bij zo'n korte sprint en als je dan met teveel vermogen aan de start staat is dat bepaald niet gewenst.
Maargoed, het blijft speculeren.

Iig, heren gefeliciteerd! Top prestatie! *D
 
Misschien was die 5 pk wel nadelig geweest. (ik zeg trouwens niet dat jij zegt dat het anders is hoor :) )
De eerste paar meters blijven erg belangrijk bij zo'n korte sprint en als je dan met teveel vermogen aan de start staat is dat bepaald niet gewenst.
Maargoed, het blijft speculeren.

Zit er totaal niet in hoor, maar volgens mij is teveel vermogen een teken van te weinig grip? Maw, je kan niet teveel vermogen hebben, je moet gewoon zorgen dat je het op het asfalt krijgt?
 
De band heeft genoeg grip, het probleem gaat hem zitten in de wheely bar, die gaat stuiteren.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=2zZ0uQCmCag"]SBO Lisse Sarik onder de 6 seconden - YouTube[/ame]
 
als ze de bar nou iets lager hadden gezet dan was het probleem al stuk minder geweest lijkt mij. in mijn ogen staat hij vrij hoog ;).

wel respect voor de mannen trouwens!!
 
Juist niet, dan klapt hij vrijwel meteen in de bar waardoor het achterwiel vrijwel ook meteen van de grond komt.
Verder is deze wheelybar geveerd wat de klap al heel erg absorbeerd, iets wat het ook al een stuk vermindert.

Maar hoe je een wheely bar ook maakt, in mijn ogen krijg je hem toch niet fatsoendelijk aan het werken met zo een vermogen. Of je moet hem al compleet anders gaan construëren.

edit/

Wallie was me voor, was vergeten op verzenden te duwen :D
 
We hebben getest met de wheeliebar lager te zetten, echter was dit veel slechter.
Vanaf de start komt het achterwiel dan in een spin.
Het probleem is teveel vermogen/te weinig grip met optrekken.
Oplossing is een controller en/of een brede achterband zoals bv TTE.
Optrekken met ongeveer 40 pk op 125 kg ( in het geval van Sarik ) is lastig.
Ik heb een mooie controller maar tot nu toe stoort hij teveel op de ontsteking, mischien begin ik er wel weer aan in de winter om dit op te lossen.
Indien het achterwiel niet stuitert hoop ik nog ongeveer 2 tienden van de tijd af te kunnen rijden.
Ondanks dat het blok niet het vermogen leverde wat hij maximaal heeft gehaald, 37 ipv 41 liep het blok goed en kon Sarik indien hij het gas niet had hoeven loslaten in de laatste run 3 keer onder de 6 rijden.
De tijd zonder reactie was ongeveer 5.85 - 5.90.

Ik ben nog op zoek naar een filmpje van de eerste run onder de 6, wie heeft die toevallig?

Meran onder account Sarik
 
We hebben getest met de wheeliebar lager te zetten, echter was dit veel slechter.
Vanaf de start komt het achterwiel dan in een spin.
Het probleem is teveel vermogen/te weinig grip met optrekken.
Oplossing is een controller en/of een brede achterband zoals bv TTE.
Optrekken met ongeveer 40 pk op 125 kg ( in het geval van Sarik ) is lastig.
Ik heb een mooie controller maar tot nu toe stoort hij teveel op de ontsteking, mischien begin ik er wel weer aan in de winter om dit op te lossen.
Indien het achterwiel niet stuitert hoop ik nog ongeveer 2 tienden van de tijd af te kunnen rijden.
Ondanks dat het blok niet het vermogen leverde wat hij maximaal heeft gehaald, 37 ipv 41 liep het blok goed en kon Sarik indien hij het gas niet had hoeven loslaten in de laatste run 3 keer onder de 6 rijden.
De tijd zonder reactie was ongeveer 5.85 - 5.90.

Ik ben nog op zoek naar een filmpje van de eerste run onder de 6, wie heeft die toevallig?

Meran onder account Sarik

Storen van zo'n controller heb ik ook gehad. Kwestie van een eigen gesloten bedrading aanleggen en je hebt er geen last meer van. Hierbij is het belangrijk dat je solenoids ook niet massa maken met het frame (waar waarschijnlijk je ontstekingsmassa weer over loopt).
 
Back
Top