Sprint 150 meter Binnen "6 seconden"

Die wheelybars van dragmotoren/dragauto's zijn erg kort vergeleken met hun wielbasis, tevens is al t gewicht op het achterwiel gesitueerd (uiteraard). toch had ik hiermee, door het geringe gewicht last van spin. Denk dat we op een punt zitten dat de start niet veel sneller kan (met verlichten, 'begin' vermogen)

Zie die twinner+dik wiel, zwaarder maar meer vermogen, spul op een lichter frame rijdt waarschijnlijk van links naar rechts.
 
ik denk dat je dan eerder een wheelybar wilt en veel gewicht op het achtererwiel.

Wat betreft het idee van Heiko met een verende wheelybar? Of is dat helemaal niks?
 
De kunst is om een goede wheelybay te maken, waar hij niet te snel mee op klapt.
Veel gewicht zal Meran niet meer kunnen winnen op zijn frame.
En kees heb je misschien foto's/ontwerp van die 'verende wheelybay' ?
 
zorgen dat je de eerste 20 meter 3-4 pk hebt klapt ie ook niet hard op de wheelybar:+ Beetje niveau jongens is gevorderden!

Probleem blijft grip, door het lage gewicht creeer je minder druk op het achterwiel met als gevolg minder grip. Je zet de rijder zover mogelijk naar het achterwiel om de druk te verhogen met als gevolg wheely, wat nodig wheelybar! Mijn probleem met Sander was vooral het te hard in wheelybar klappen waardoor het alsnog spinde in de bar. Wat wieger ook zegt kan het de eerste meters gewoon niet veel harder meer. Om dus richting de 6 seconde te gaan heb je met een totaal gewicht van 95-100 kilo minimaal 32 pk met uiteraard strakke opbouw en constant vermogen nodig als ik kijk naar mijn eigen vermogen.

Owja verende wheelybar is die van Wieger:)
 
Ik denk (als ik ernaast zit, vertel het me aub) dat er nog niet genoeg getest is met de PMT slicks. Daarin heb je 4 verschillende soorten compound. Ook een echt extreem zachte compound. Misschien is dat wel het proberen waard?
 
Ja ik wou er dit jaar ook mee testen alleen heb ze niet leverbaar gekregen voor 12 inch. Vasco had er ook 1 getest alleen wat ik van hem begreep had ie niet meer grip als een Sava. Zòn tractor band als maxiscoot en alby hebben is natuurlijk gewoon de oplossing:p
 
Ja ik wou er dit jaar ook mee testen alleen heb ze niet leverbaar gekregen voor 12 inch. Vasco had er ook 1 getest alleen wat ik van hem begreep had ie niet meer grip als een Sava. Zòn tractor band als maxiscoot en alby hebben is natuurlijk gewoon de oplossing:p

Waarom zou je zo'n groot contactoppervlak willen als je zegt dat je nu al te weinig druk per oppervlakte eenheid hebt?
Of mis ik iets...
 
Ja theorie en praktijk, jongens van maxiscoot hebben van alles last behalve van wielspin. Alby net zo, had vorig jaar in duitsland alleen maar wielspin en heeft nu zòn tractorband en probleem is weg.
 
Ik weet wel dat de band een soort van ballon is, buitenzijden zijn stijf en loopvlak is heel erg slap zeg maar.
 
Last edited:
oke, zou kunnen hoor!

Had namelijk gezien dat de band van die twin cilinder helemaal omvouwd als de sprinter wegtrekt.
 
Ja dat klopt hans. Even een voorbeeld van het dat het tijdssysteem niet te vergelijken is. tedeschi rijdt in duitsland met die R/T turbo, niet leverbare cilinder een tijd van 6,59. 1 week later hebben ze een wedstrijd in italie en rijdt hij 5,97. Je moet er minimaal een 0,5 seconden bij optellen, bij hun duurt een seconde "langer". Hun gebruiken een tijdssysteem wat ook bij paarden concoursen gebruikt wordt, heel goed systeem en hebben daarom ook geen reactie tijd.

The 6.59 seconds on the scooter-weekend Tedeschi drove his minarelli r / t motor. He built this engine a few days earlier. The 5.97 seconds in Italy, he went with his piaggio r / t engine with which he has more power. He also has much more experience with Piaggio. Whether he runs a similar time in our traffic, I do not know.

greets
 
Back
Top