Sprint 150 meter Binnen "6 seconden"

dus wheelybar erop en boven je achterwiel gaan zitten? :+

dat zou dan in feite gunstig moeten zijn toch?

Nee. Je klapt dan zo hard op de wheeliebar dat je daardoor de druk op je achterband weer verliest. Zoals Dennis al zei, alles moet een keer kloppen voor een perfecte run.
 
dus wheelybar erop en boven je achterwiel gaan zitten? :+

dat zou dan in feite gunstig moeten zijn toch?

Als je van dikke scheve wheelies houd :W

Volgens mij heeft een 2 cilinder gewoon een pak meer koppel, enkel zit je nog steeds te kloten met de slip die je in de overbrenging krijgt.

Ik denk dat we in 2010 zeer dicht in de buurt van de 6s gaan komen, zoniet gaat iemand onder de 6 :)
 
die fransen hebben de overbrenging anders heel netjes voor elkaar. net als de TT jongens dus dit hoeft geen probleem te zijn.

ik zie meran met een goede run wel onder de 6 gaan met gas.
 
Volgens mij heeft een 2 cilinder gewoon een pak meer koppel, enkel zit je nog steeds te kloten met de slip die je in de overbrenging krijgt.

Ik denk dat we in 2010 zeer dicht in de buurt van de 6s gaan komen, zoniet gaat iemand onder de 6 :)

Ik heb ook nog een 2 cilinder lachgaskit. Dit kan natuurlijk ook nog een leuke boost geven. Maar als er dit jaar met 100cc gereden mag worden, wat is dan een verstandige keuze qua 2 cilinders.. Niet dat ik dit zelf van plan was, maar ik vraag het me gewoon af. Want wat zat er op die van ABT, 40cc .. ? Met 100cc kun je natuurlijk 2 x Evo 50 of Team 50
 
Voor de 100e keer, dit is ITALIAANSE tijdssysteem, dus kan niet met ons systeem vergeleken worden. Een 70cc Airsal rijdt daar nog onder de 6 seconden.
 
Voor de 100e keer, dit is ITALIAANSE tijdssysteem, dus kan niet met ons systeem vergeleken worden. Een 70cc Airsal rijdt daar nog onder de 6 seconden.

We hadden het toch over het vermogen om onder de 6 te rijden ?

En dan ga jij een Airsal 70cc met een T.C.R 90cc @ 29 HP mee vergelijken..

Dat is nou wel duidelijk dat het een ander tijds systeem is en we rijden hier niet in Italie. ;)
 
Voor de 100e keer, dit is ITALIAANSE tijdssysteem, dus kan niet met ons systeem vergeleken worden. Een 70cc Airsal rijdt daar nog onder de 6 seconden.

Die ene kleine italiaan reed op het scooter-weekend in hockenheim (2007 denk ik) toch ook een 5.99 of 5.95 met het sa tijdssysteem?
Gewoon hetzelfde tijdssysteem als bij de sbo en ook onder de 6 sec.
Nog altijd geen 5.84 maargoed.
 
Ja dat klopt hans. Even een voorbeeld van het dat het tijdssysteem niet te vergelijken is. tedeschi rijdt in duitsland met die R/T turbo, niet leverbare cilinder een tijd van 6,59. 1 week later hebben ze een wedstrijd in italie en rijdt hij 5,97. Je moet er minimaal een 0,5 seconden bij optellen, bij hun duurt een seconde "langer". Hun gebruiken een tijdssysteem wat ook bij paarden concoursen gebruikt wordt, heel goed systeem en hebben daarom ook geen reactie tijd.
 
je ziet dat hij iets voor de streep staat en de tijd gaat volgens mij pas lopen als hij over de startstreep is gereden. Dus idd zonder reactietijd.

Meran maakt misschien een goede kans, maar het blijft natuurlijk wel een soort van magische grens die met reactietijd wel heel moeilijk te passeren is. Maar we zullen het in 2010 wel zien. Is nog ver weg.
 
Hmm njah, Meran reed een 6.25 constant met het zware zip frame. Na (ik geloof) 16kg te besparen rijd hij nu die 6.17 met 0.10 reactie. Wat betekend dat hij nog 0.08sec moet te zien overbruggen, wat opzich prima te doen is met een paar kilo gewichts besparing (wat nog zeker mogelijk is)

Maargoed wil niet suggereren dat gewicht per definitie de oplossing is, hij wou volgend jaar geloof ik ook met een wheelybar gaan rijden zodat hij ook eerder op het gas kan. Als dat goed uit pakt kan dat ook net die tiende zijn.
 
Iedereen die het lachgas systeem door heeft kan richting de 6 rijden ben ik van mening. Meran is alleen de enige die door gaat volgend jaar die het systeem snapt.
 
Hmm njah, Meran reed een 6.25 constant met het zware zip frame. Na (ik geloof) 16kg te besparen rijd hij nu die 6.17 met 0.10 reactie. Wat betekend dat hij nog 0.08sec moet te zien overbruggen, wat opzich prima te doen is met een paar kilo gewichts besparing (wat nog zeker mogelijk is)

Maargoed wil niet suggereren dat gewicht per definitie de oplossing is, hij wou volgend jaar geloof ik ook met een wheelybar gaan rijden zodat hij ook eerder op het gas kan. Als dat goed uit pakt kan dat ook net die tiende zijn.

met dat zware frame had hij ook 6.17 kunnen rijden, nu moet hij later op het gas (en daar zit hem nu juist de winst) en heeft hij nog een wheelie, dus het lichte gewicht is alleen maar "nadelig" nu zonder wheeliebar, met bar zal dit hopelijk volgend jaar anders zijn zodat er eerder op het gas gegaan kan worden waardoor de voordelen van licht gewicht benut kunnen worden.
 
Back
Top