Sprint 150 meter Binnen "6 seconden"

ruud.

www.vk-tuning.tk
Aangezien er bij iedere meeting en sprintwedstrijd een discussie losbarst over de tijd, en of dat er een tijd gereden kan worden binnen 7 seconden open ik deze Thread.


persoonlijk denk ik dat dit met een 70cc EVO of MHR getuned "standaard scooter" niet mogelijk is gewoon Simpelweg Luchtdruk/wrijvings coeffiecient

oftewel CW waarde en de wrijving van het wegdek!!

voor wat betreft de speciale Scoots zoals van Schie, daar gelden andere gedachten over

ben benieuwd naar jullie reactie

en zo begon het vorige topic; tijd onder de 6, gaat het lukken met een standaart scooter of met een extreme sjezer (zonder toevoeging)? 7 seconden werd onmogelijk gehouden met standaart scooter, daar zit de top nu, whats next?
 
Advertisement - register to remove this

tsjaa waarom zou het niet kunnen..

dragmotoren zijn toch ook niet echt super gestroomlijnt..

Ik denk dat als je maar genoeg vermogen hebt en het op de weg kan krijgen dat het cker moet lukken.

Tedeschi zat er ook al aardig dicht bij (6,2) en die heeft toch ook nog geen 30 pk volgens mij..
 
Ik denk dat het dit jaar nog niet gehaald wordt. Denk dat het een lage 6 wordt. Er moet nog best wel wat vanaf om onder de 6 te komen en denk dat dat niet in een jaar wordt dicht gereden...

Maar ik ben benieuwd.
 
zo dan maar:

Fdrag%20tempo%20OK.JPG
 
Denk niet dat het dit jaar lukt..,

Totdat er iemand komt die gaat experimenteren met gekke, altijd voor onmogelijk gehouden, dingen probeert, en dan blijkt dat het ineens wel werkt, en dat diegene dan onder de 6 gaat rijden.

Ik denk niet dat dat iemand uit Nederland wordt..
(En nee, dat kan ik niet onderbouwen :p)
 
die tijd van tedeschi van 5,9 seconden kun je niet echt mee rekenen aangezien dit zonder reactie tijd is en ander startsysteem is...
 
Als je een goeie start hebt met een reactietijd van 0,00 (heb het zelf ook al meerdere keren gehad, dus niet onmogelijk) rij je die tijd tog? En dan nog zijn frame gaan gewoon hard.
 
Als je een goeie start hebt met een reactietijd van 0,00 (heb het zelf ook al meerdere keren gehad, dus niet onmogelijk) rij je die tijd tog? En dan nog zijn frame gaan gewoon hard.

ik zeg niet dat het onmogelijk is ,alleen had tedeschi zelf gezegd dat het systeem in italie niet te vergelijken is met wat wij in duitsland en nederland gebruiken.... ik denk dat er met het blok van ABT wel een supertijd uit kan rollen als het hele plaatje klopt
 
Je kunt niet gaan zeggen wat er gebeurt iedereen houd zijn mondje in de winter, en bij de eerste sprint wordt het allemaal duidelijk. Afgelopen jaar werd ook gezegt dat een std scooter niet onder de 7 kon, nu lagen de tijden dicht bij de super special klasse, wie weet wat het volgend jaar wordt. Ik denk dat er laag in de 6 wel gereden zal worden volgend jaar.
 
Dit jaar denk ik dat de snelste in NL rond de 6,5 zal zitten. Onder de 6 duurt nog wel een paar jaar maar dat gaat zeker gebeuren.

Wij doen ons best iig weer deze winter:)
 
en met zo sloom kerstboom systeem van de sbo haal je wel reactietijd van 0,0X. maar ga is met het friese systeem haal je dat niet zo snel!
 
Leuk topic ;)

Onder de 6... zo op het eerste moment zou ik zeggen dat het niet kan, echter na de 6.2 van Tedeschi gezien te hebben, waarvan ik de start niet denderend snel vond, weet ik dat het wel kan.

Vooral in het traject 50-150 meter valt nog heel veel te winnen...

en met zo sloom kerstboom systeem van de sbo haal je wel reactietijd van 0,0X. maar ga is met het friese systeem haal je dat niet zo snel!

Klopt, maar een beetje oefening baart kunst.
Met de ProStart is het sowieso lastiger om constante reactietijden neer te zetten.
 
Leuk topic ;)

Onder de 6... zo op het eerste moment zou ik zeggen dat het niet kan, echter na de 6.2 van Tedeschi gezien te hebben, waarvan ik de start niet denderend snel vond, weet ik dat het wel kan.

Vooral in het traject 50-150 meter valt nog heel veel te winnen...



Klopt, maar een beetje oefening baart kunst.
Met de ProStart is het sowieso lastiger om constante reactietijden neer te zetten.

idd word een stuk lastiger...
maar ik herken ook nog een foto van johan dat ie in het rode licht start.
zonder valse start.

Dus hij starte terwijl het systeem al op gaan stond, maar de lamp was nog aan het na gloeien~!
 
idd word een stuk lastiger...
maar ik herken ook nog een foto van johan dat ie in het rode licht start.
zonder valse start.

Dus hij starte terwijl het systeem al op gaan stond, maar de lamp was nog aan het na gloeien~!

dan word het tijd dat die lampen vervangen worden voor led's.
 
jonges, dit gaat over sprints, niet over de lampjes van het startsysteem...

ik ben het met joel eens, in nederland is gewoonweg nog TE weinig vermogen om de laatste meters goed door te rijden.
(het starten zit wel goed imo)
 
Back
Top