Sprint 150 meter Binnen "6 seconden"

Ik moet het eerst nog maar eens zien! mensen praten er te makelijk over we gaan wel steeds harder en harder daar ben ik het mee eens maar moet het allemaal eerst nog maar eens zien! Scooterspecial zal inderdaad ook erig hard gaan! maar onder de 6 ook niet makelijk.
 
idd;)

zo denken wij ook,

niet vantevoren dingen gaan speculeren,

wij zien eerst onze score's wel op de bank bij de karsemeijertjes,

op meppel zien we wel hoe we beginnen,

stiekem hoop ik toch wel een keertje onder de 7 te komen met mn framepje, maar niets is zeker!

groet Jeroen op arthur zijn account
 
Ik denk dat jullie jezelf onderschatten. Onder de 6 gaat gereden worden met de buizenframes, denk ik.

Even voor de duidelijkheid, er is al 5.93 gereden met 2f+nos.

Dus reacties als: 'ik denk' 'misschien' enz enz hoeven van mijn part niet in dit topic. Vind jammer dat het niveau hier n stuk lager is geworden. zal er dus ook op toe zien dat hier alleen nuttige posts zullen komen.
 
Met alle respect, maar hoe wil je dit topic niet-speculatief laten zijn? Wat is dan de bedoeling van dit topic?:)

Ok, ik licht toe, ik denk dat er structureel meer buizenframes onder de 6 gaan rijden, omdat de 'gewichtstorm' nog heviger om zich heen grijpt en ik niet het idee heb dat iemand stilzit als ik de projecten bekijk. De trend van de laatste jaren is natuurlijk niet evenredig; je rijdt niet elk jaar 0,3 seconden minder gemiddeld, maar toch.

EDIT: Robert1984, wat bedoel je te zeggen?
 
Last edited:
Met alle respect, maar hoe wil je dit topic niet-speculatief laten zijn? Wat is dan de bedoeling van dit topic?:)

Ok, ik licht toe, ik denk dat er structureel meer buizenframes onder de 6 gaan rijden, omdat de 'gewichtstorm' nog heviger om zich heen grijpt en ik niet het idee heb dat iemand stilzit als ik de projecten bekijk. De trend van de laatste jaren is natuurlijk niet evenredig; je rijdt niet elk jaar 0,3 seconden minder gemiddeld, maar toch.

Jij hebt duidelijk al veel sprints gereden:+
 
Dus reacties als: 'ik denk' 'misschien' enz enz hoeven van mijn part niet in dit topic. Vind jammer dat het niveau hier n stuk lager is geworden. zal er dus ook op toe zien dat hier alleen nuttige posts zullen komen.

Zonder ''ik denk'' en ''misschien'' kom je ook nergens. Je moet ergens beginnen met ideeen delen met anderen. Hier kunnen anderen zeggen wat zij er van vinden.
Door dit soort posts van mod's durft men straks helemaal niks meer te posten met het idee in hun achterhoofd dat ze wellicht een warning kunnen krijgen.

Daar heb je niks aan.

Vergeet niet waarom er in 1e instatie eigenlijk een scooterforum is....
Om ideeen/visies/plannen/informatie met elkaar te delen etc toch ?

Niet iedereen denkt op het zelfde niveau dan misschien, maar dat afkafferen altijd meteen is ook weer zoiets.
Hou het gezellig man. Niet alleen de users, ook de mods.
 
Zonder ''ik denk'' en ''misschien'' kom je ook nergens. Je moet ergens beginnen met ideeen delen met anderen. Hier kunnen anderen zeggen wat zij er van vinden.
Door dit soort posts van mod's durft men straks helemaal niks meer te posten met het idee in hun achterhoofd dat ze wellicht een warning kunnen krijgen.

Daar heb je niks aan.

Vergeet niet waarom er in 1e instatie eigenlijk een scooterforum is....
Om ideeen/visies/plannen/informatie met elkaar te delen etc toch ?

Niet iedereen denkt op het zelfde niveau dan misschien, maar dat afkafferen altijd meteen is ook weer zoiets.
Hou het gezellig man. Niet alleen de users, ook de mods.

Ik denk niet dat Wieger het zo bedoeld.
Meer in het algemeen.
Discussies voeren is het probleem niet. Daar is dit topic juist voor.
Ik neem aan dat Wieger gewoon bedoeld dat een kleine onderbouwing wel op zijn plaats is.
Anders krijg je alleen maar reacties "ik denk... hij denkt... etc".

Zolang je je mening kunt onderbouwen is het ok.
Op die manier kun je iets toevoegen of tegenspreken.
+ dat je dan begrijpt waarom iemand die bepaalde mening daarover heeft.

Ik neem aan dat het wel duidelijk is.
Dus back ontopic :*
 
Schopje!
Om een oud topic omhoog te kicken!
Wie denkt dat dit in 2010 gaat gebeuren, in NL wel te verstaan.

Ik heb er wel vertrouwen in.
Meran met wheelybar of iets bijv?
 
Ik denk dat het dit jaar wel gaat gebeuren, als je kijkt dat meran met 0,11 oid reactie tijd een 6,17 rijdt en dan ook nog aardig laat op het gas gaat moet het wel mogelijk zijn.

Is kijken hoever mijn sprinter komt volgend jaar...
 
Met lachgas is het zeker mogelijk, en is ook al eerder aangetoont door de italianen. Zonder gas zie ik het de komende twee jaar nog niet gebeuren. Tijden blijven allemaal hangen rond 6,2 zonder gas en om die twee tiende eraf te halen heb je nogal wat vermogen nodig. Nog even leuk feitje die tweecilinder van maxiscoot heeft laatste wedstrijd een 5,71 gereden. Ok, het is 172cc maar dan nog:p
 
Ik denk ook wel dat het erin zit komend jaar, laten we het hopen in iedergeval.

Maar is er volgend jaar iemand die met rond de 100cc gaat rijden? Of was er iemand dit jaar al? Dit jaar mocht je namelijk met 95cc rijden :)

En is meer vermogen te behalen met bijv. 2x 50cc cilinder?
 
Is er zoveel meer te halen uit een 2cilinder dan??
Ik weet dat de ABT twin, volgend jaar ook weer SBO gaat rijden..
Mischien dat die het klaar krijgt, of gewoon een dik blok met een NX kit offcourse.
 
Een dik blok wil helemaal niks zeggen, alles moet gewoon op elkaar afgestemd zijn. Als bijvoorbeeld het zadel 5 cm te ver naar achteren staat kan al zoveel schelen.

Kan wel zeggen een wheelybar erachter maar als je helemaal geen druk op je achterwiel houd heb je alsnog alleen maar spin en nog niks aan die wheelybar.
 
Een beetje offtopic maar bijvoorbeeld de vergelijking tussen scooter special en scooter70. Scooter70 scooters zijn ongeveer net zo zwaar als de scooter special scooters en toch zie je een verschil van een paar tiende tussen de top tijden. Zal dit voornamelijk te maken hebben met luchtweerstand omdat een scooter special frame lager is? Of met vertanding?
 
Is idd een combinatie van dingen, zoals kees het verschil aangeeft tussen de scooter70 en scooter special bv. Daar bij komt ook dat in de scooterspecial het frame in lengte en in zit positie naar eigen ontwerp aangepast kan worden wat ook weer scheelt in tijd dus. Bij een scooter70 scooter is het moeilijker om de goede combinatie van druk op voor-/achterwiel te creëren. Bij de superspecial kan het nog een graadje gekker waardoor het nog beter uit komt bij een goed geconstueerd frame. Verder natuurlijk de andere bekende dingen zoals gewicht, bandenkeuze en vermogen. Maar het is het totaal plaatje wat moet kloppen:)
 
Back
Top