Sportstuurtje

LoKa

Sexy Bastard
Ik zou zo'n open stuur willen kopen, zoals je bij Franse Aerox'en wel eens ziet, nu vroeg ik me af welk merk je hiervoor het beste kan nemen, en hoe veel het in totaal ong. zou kosten....
(het stuur + crossbar)
Is het ook mogelijk om je bedieningsknoppen van de pinkers, claxon, en verlichting hier op te monteren??
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Tha Bomb
zie de reply van sebbe, razma enz.. Ze geven je toch info?
Je komt een beetje ondankbaar over, dus dat zou ik maar veranderen voordat de man met de abussen langs komt.

[off_topic]
Ik ben hun echt wel dankbaar hoor, maar ik wou gewoon ff zeggen dat ik niets heb aan een reply à la "ik vind dat lelijk, koop dan een mooie stuurkap ofzo"
Snap je?
Mooi of lelijk maakt niet uit, de mensen dat dat niet mooi vinden, zijn in het algemeen ook niet zo voor een TKR of een BW'S...
Ik vind het iig vet staan, dus zou ik er meer over willen weten...[off_topic]
 
Cross Stuur..

Ik heb dus zo`n crosstuur.
Heb hem via Razma gekocht.
(weet niet of ze dat ook voor jou wil doen....
anders ff vragen waar in NEd te koop!)

Ik heb een crhoomstuur met chromen crossbar.
Je moet een stuurkop en stuur kopen.
Ik heb dus m`n orginele stuur eraf gehaald en hield toen een kort stangetje over. Moest m`n stuurkop uitkotteren. (gat vergroten) om hem daarna op dat stangetje te monteren.
Daarna crosstuur erop en ik moest voor m`n remhendel en gashendel nog 2 kleine gaatjes in m`n stuur boren dit omdat deze met een pen&gat verbinding op hun plaats op het stuur gehouden werden. Ook moest ik een beugeltje maken om m`n schrijfhendel op z`n plaats houden dit omdat het orginele beugeltje aan m`n orginele stuur was vastgelast. Bij de meeste scooter kan je dat oude beugeltje gewoon gebruiken. Hij kan er dan dus gewoon af. Waarschijnlijk moet je omdat het stuurtje lager zit dan normaal een deel van de bovenkant van je voorkap wegzagen. Omdat de gaskabel en remleidingen enzo meer ruimte nodig hebben tijdens het sturen.

Vergeet niet dat je dus een oplossing moet vinden voor je lichtknopjes, kilometerteller , benzinemeter enz........
(ik heb de knopjes verplaatst en een digiteller gemonteerd en zelf een benzinemeter gemaakt).

Maar het is wel zelf te doen.....!
Het rijden is wennen omdat je meer voorover zit.
en stuur is compleet anders dan orgineel stuur.
Breder en rechter ipv handvaten wat meer naar je toe.

Tinne

Ga naar:
www.scootertuning.net/Leftmenu/ScooterRaces/fotosdetail.asp?id=35

het stuurtje wat daar gemonteerd word is dezelfde als de mijnen.
Op die sit kan je bij shopping ook ff kijken hoeveel soorten erzijn.
(kleuren enz...) ( kijk bij hebo en biturbo bijv..)
 
Nou bedankt, maar ik woon in België, dus dat moet wel mogelijk zijn...
Ik ga woensdag alvast eens te raad bij de dealer, die heeft al veel perso's in elkaar gestoken, maar nog nooit een TKR, dus we zien woensdag wel...

Ik ga iig mijn pinkers inbouwen in m'n voorkap, en de bediening gewoon overplaatsen op dat cross-stuurtje, en in april komt de nieuwe TKR uit, die standaard zo'n stuur heeft, en een digi-teller, en dan monteer ik die teller op mijn cross-stuur...
In de tussentijd neem ik wel een 0.5 liter benzine mee voor de veiligheid :D
 
Last edited:
Je was me voor inne........maar dan toch :

---> Smaken Verschillen.........!!!<---

En waarom MAG je je stuur niet veranderen als je hem standaard niet mooi vind.....??? Daarom haal je toch ook Bijv je spiegels eraf.....? en je spatbord.......? (= zeker ok omdat iedereen dat doet ?!)

Tinne..
(en ja, ik heb zo`n cross-stuur)
(Want ik heb een Sym en (onderandere) het stuur
vond ik lelijk.........!)




Zeg nix over m`n Sym........=hobby......8)
 
Last edited:
Zou iemand nog ff verder kunnen uitleg geven over de prestatie's?
Ik bedoel, stuurt het echt helemaal anders (beter/slechter)
Zit het goed in de hand, of moet je dan plots helemaal voorover buigen ofzo?
thx
 
Ik heb ook wel eens zitten denken aan zo'n stuurtje.

Ik heb toch crossmodel en zonder me stuurkap staat opzich best vet.

Ik wil eigenlijk dan zo'n compleet blauw stuur.

Dat "opzet" stukje (dat rode) is ook wel gaaf.

Je moet alleen wel al je bekabeling mooi weg gaan werken.
 
je kan ook zoiets gebruiken;
photo29.jpg


meer info op www.vfracing.be
 
conti

Dat zijn de stuurkoppen van Conti. Die zijn best wel goed (staat er een op de Aerox en booster van TA), makkelijk te monteren en heel stevig. Een nadeel: ze zijn specifiek gemaakt voor booster en op Aerox oid komt het stuur dan veel te laag (tegen de kappen dus). Of dit op TKR ook zo is kan ik zo niet zeggen.
 
Back
Top