sportkoppeling op runner SNELLERE OPTREK?

jeremy88

Well-Known Member
hallo allemaal,


ik had een vraag:
zou mijn scooter sneller optrekken met een sportkoppeling?
hij trekt nu niet egt goed op het begin van 0 tot 20 daarna
trekt tie als een beest.. andere trekveeren zouden werken.

maar ik vroeg me af of ik nog sneller kan optrekken met een sportkoppeling?


thnxx !:)
 
Advertisement - register to remove this

dat ligt eraan , een koppeling op zich zelf doet niks meer.

de afstelling is hety belangrijkste , als je bijv. een originele setup hebt is een andere koppeling onzin , dan kun je dit prima afstellen met andere trekveren zodat ie het juiste toerental draait.

echter als je bijv. een snelle uitlaat hebt die vrij veel toeren moet draaien KAN het zijn dat de originele koppeling dit toerental niet goed wil draaien en dus met te weinig toeren weg rijdt , hier kan een andere koppeling helpen omdat deze makkelijker meer toeren kan draaien en kan blijven draaien.

een koppeling op zich zelf is dus niks sneller.
 
uhmm ja ik heb een andere uitlaat
ik heb: gianelli reverse die draait volgens mij redelijk veel toeren ?
en hij trekt op het begint niet egt snel. dus dan zou een sport kopeling
wel goed voor zijn voor deze uitlaat ?

thnx..
 
Met alleen een reverse heb je echt geen andere koppeling nodig. Gewoon de juiste trekveren plaatsen, als je hiervoor een originele uitlaat had moet je waarschijnlijk 1 stapje zwaarder in trekveren. Eventueel ook de vario en drukveer afstellen indien dat nodig is.
 
je kunt het idd het beste eerst eens proberen met wat zwaardere trekveren , wel is een GOEIE VERSTELBARE koppeling makkelijker en beter af te stellen.

maar wat sommigen sportkoppeling noemen is soms ook gewoon een imitatie koppeling waar alleen een andere merk op staat maar in feite niks meer doet dan een std koppeling!

dus mocht je beslissen om een andere koppeling te kopen zou ik bijv. een Hebo verstelbare koppeling nemen.
 
Back
Top