Ik wist niet dat er sportieve 4 taktjes bestonden joh. +pippi+ :+
Je hebt eigenlijk maar een paar opties.
Sportief = 2 takt.
Low Budget = Chinees Bouwpakket.
Ook ben ik nog geen 2 takt Chineesjes tegen gekomen, heb alleen maar 4 takt Chineesjes gezien.
Een 4 takt, 50cc wel te verstaan, is niet om sportief te rijden maar simpelweg om je met 30-50-70 km/u van punt A naar punt B te brengen.
Tenzij jij bakken met geld uit wilt geven en er een 80cc + Nokkenas en de hele meuk op wil gooien.
Dan zal je misschien 85-90 gaan, dat is dus sportief rijden!
Ben je weliswaar wel gelijk 600 pleuro lichter.
Maar waarom in vredensnaam een 4 takt scooter?
Voor de zuinigheid, goedkoop in onderhoud, stiller?
Of sla ik volledig te plank mis en heb je het puur en alleen over een sportief uiterlijk!?
Verder zijn er IMO geen sportieve 4 takts, laat staan zo'n lomp ogende Kymco.
Wil je dan toch gaan voor een Kymco, koop een Agility en geen Super 8.
Maar mijn advies is:
Koop een Zip 2 takt.
Zet er een SP achtervleugel, en SP voorkap op.
Gilera Ice kentekenplaat houder.
Underseat.
Blank achterlichtglas.
Mooie handvatten.
En een leuke uitlaat.
Dan heb je een hele mooie en leuke sportieve scooter!
Je zal ongeveer als je bijvoorbeeld elke dag 20 km rijd, 1 keer meer moeten tanken per week dan een 4 takt scooter.
En je zal olie moeten bijvullen elke 2-3 maanden.
Maar je zal wel lekker optrekken, in totale aankoop goedkoper uitkomen met alles, als je tenminste ook leuk wilt rijden en niet alleen om het uiterlijk geeft.
Als de snelheid je niks uitmaakt en je lekker standaard gaat rijden, dan zal ik exact hetzelfde doen, maar dan wel voor de 4 takt gaan.
Dan heeft het namelijk wel veel voordelen.