spoed vraag vivacity gasprobleem

berend255

Well-Known Member
raar probleem vivacity hij start normaal netjes stationaar.
maar zodra je gas geeft doet hij het perfect ook maar laat ik de hendel los gaat die wel
terug naar stationaar en dan komt het probleem dan gaat die automatische vol toeren draaien..
zet je de scooter uit en start hem opnieuw is het weer normaal tensij je weer gas geeft..
 
Advertisement - register to remove this

tank niet leeg bijna?

Meestal als dat gebeurd bij een Peugeot zit de carburateur verstopt , met vuil en/of water. Dan krijgt ie bij stationair lopen net wat te weinig. Om dat te verhelpen (wat je sowieso kunt doen omdat het niks kost en geen kwaad kan) zul je de carburateur moeten schoonmaken . D.w.z. De vlotterbak eronder weg en de hoofsproeier en stationair sproeier eruit en de sproeiers en kanalen van de carburateur doorblazen met lucht. Als je dat hebt gedaan weet je zeker dat de carburateur verder goed moet zijn.

Ook wil het bij Peugeot nog weleens zo zijn dat de luchtstelschroef te ver open staat , deze links naast de stationairstelschroef. Deze kun je indraaien en dan weer 1,5 slag uit draaien dan staat ie goed.

Mocht het dan nog zo zijn dat ie niet goed is kun je gaan denken aan valse lucht , dus lekkage in het spruitstuk oid.
 
heb de blok net alle keeringen vervangen pakingen lagers zuiger enz
stationaar draaid die goed geef je gas en laat je hendel los gaat die wel weer terug naar stationaar en dan op dat moment ga die toeren maken gelijk inneens ..
 
Maar heb je al gedaan wat melf voorsteld? Want dat is nu het enige juiste om te doen. Stapsgewijs werken om het probleem te verhelpen.

Eerst dus de carb nalopen. Daarna checken op valse lucht (ik denk daar het probleem zit).
 
carb heb ik eergisteren schoon gemaakt en in een badje benzine gelegt.
1 1/2 slag lucht staat die al..
valse lucht kan het bij de cilinder liggen of krukas keeringen..
of is dat enkel de gedeelte spruit stuk?
dat die daarom inneens oploopt in toeren
 
Waarschijnlijk zijn ze in het verleden te hard aangedraaid. Ze zeggen ook "vast is vast" oftewel, niet teveel kracht zetten op iets. Zeker bij aluminium onderdelen kan je het makkelijk kapot/dol draaien.

Als je handig bent kan je dit zelf repareren met een tapeind setje of helicoil erin zetten. Weet niet precies wat dol is of hoe het daar bevestigd is.

En tevens een mod opmerking; Wil je niet te gauw of onnodig op het onderwerp reageren als je zelf de laatste poster bent? Pas dan je laatste bericht aan :)
 
je kunt er ook M7 van maken , even de gaten uitboren van het spruitstuk en m7 draad in de carb tappen.

Helicoil kan ook maar veel "vlees" zit er niet.

Moertjes erachter kan , maar is wel lastiger met monteren.
 
Back
Top