Speling krukasarm en zuiger

Rambo7201

Member
goedemiddag ,

ik heb nogal wat speling bij de krukas arm en zuiger.
kan dit kwaad of hoort dit.

bij de zuiger zat verder geen naaldlager bij en orgineel zat die er ook niet bij.

Graag hoor ik van jullie.

 
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij dat er wel een naaldlager inmoet, welke scooter is dit?

de speling maakt niet uit als het maar geen speling van boven naar onder heeft
 
Uw pistonpen werkt ongelagerd, (tenminste, zonder naaldlager), geen zorgen. Zijwaartse speling onbelangrijk, de zuiger blijft netjes zitten door de cilinder.
Gewoon verder gaan met montage, dit soort blokjes zitten vol olie.
Groet,
 
Uw pistonpen werkt ongelagerd, (tenminste, zonder naaldlager), geen zorgen. Zijwaartse speling onbelangrijk, de zuiger blijft netjes zitten door de cilinder.
Gewoon verder gaan met montage, dit soort blokjes zitten vol olie.
Groet,
Oke dan gaan we verder met hem in elkaar zetten.
 
Misschien een domme vraag maar wat bedoel je met speling van boven naar onder. ik heb laats een nieuwe naaldlager besteld maar die heeft de vrije loop in de krukas is dat mogelijk
 
Misschien een domme vraag maar wat bedoel je met speling van boven naar onder. ik heb laats een nieuwe naaldlager besteld maar die heeft de vrije loop in de krukas is dat mogelijk
zie #6
Enige speling waar je rekening mee moet houden is onderstaande:

1603556762346.png


Naaldlager is dus sowieso noodzakelijk, of deze nou afgebeeld staat of niet!
Het beste is met jouw probleem een nieuw topic/post aan te maken
 
Lijkt mij dat er wel een naaldlager inmoet, welke scooter is dit?

de speling maakt niet uit als het maar geen speling van boven naar onder heeft
4takt volgens mij niet. Daar zit de pen gewoon in het gat van het small end als ik me dit nog goed kan herrinneren.



Krukas is origineel en deze uit het blok gehaald.. Hoeveel cc is de cilinder? Ga er vanuit dat dit een 50cc naraku cilinder is?
Heb je de situatie al eens bekeken met de originele zuiger. Misschien is het zuiger ontwerp van naraku anders.

Zou er niet mee gaan rijden met zo`n schuivende zuiger.
 
Alle 4t van Vespa/Piaggio, Sym, GY6, Peug, en China hebben geen naaldlager in het small-end zitten. Die zijwaartse speling is zoals het hoort. Zolang je geen speling hebt op het big-end is het goed. Zullen vast topics zijn hier hoe je die kan controleren En bij twijfel koop je een nieuwe krukas voor 50 tot 75 euro
 
Back
Top