Speling in gashendel

Advertisement - register to remove this

Als het goed is zit er achter in je gashendel een soort rondsel. Daarvoor zit een stukje tapeind met een gleufje erin en een moertje erop. Moertje losdraaien en tapeind meer naar buiten draaien en moer weer vast draaien. Als je daar geen vlees meer hebt, dan zit er nog wat bij je carburateur waar je gaskabel uitsteekt. Wellicht zit daar ook een stukje tapeindje met een moertje waar je draad ingaat. Deze kan je wat hoger zetten door de moer los te draaien en het eind naar boven te draaien en dan het moertje weer vast te draaien. Als je aan beide kanten alsnog teveel speling op je gaskabel hebt, dan moet je deze iets inkorten/afslijpen en met een klein "tonnetje" gaan werken die net in je gashendel past, en net genoeg wegslijpen of afknippen (op gevoel) dat de speling eruit is en dan het tonnetje met boutje vastdraaien en terugplaatsen in je gashendel. Ook heb ik wel eens gezien dat ze bij de carburateur ringetjes tussen het buitendraad van een gaskabel doen om zo de speling in te korten. Dus er zijn 4 mogelijkheden.
 
Als het goed is zit er achter in je gashendel een soort rondsel. Daarvoor zit een stukje tapeind met een gleufje erin en een moertje erop. Moertje losdraaien en tapeind meer naar buiten draaien en moer weer vast draaien. Als je daar geen vlees meer hebt, dan zit er nog wat bij je carburateur waar je gaskabel uitsteekt. Wellicht zit daar ook een stukje tapeindje met een moertje waar je draad ingaat. Deze kan je wat hoger zetten door de moer los te draaien en het eind naar boven te draaien en dan het moertje weer vast te draaien. Als je aan beide kanten alsnog teveel speling op je gaskabel hebt, dan moet je deze iets inkorten/afslijpen en met een klein "tonnetje" gaan werken die net in je gashendel past, en net genoeg wegslijpen of afknippen (op gevoel) dat de speling eruit is en dan het tonnetje met boutje vastdraaien en terugplaatsen in je gashendel. Ook heb ik wel eens gezien dat ze bij de carburateur ringetjes tussen het buitendraad van een gaskabel doen om zo de speling in te korten. Dus er zijn 4 mogelijkheden.
ik zit ook met een speedfight 3 2t 50cc. ik heb van het weekend een 17.5mm van dmp geinstalleerd maar ik heb pas reactie op mijn gashendel op de laatste centimeter of zoiets. best heel veel speling dus. hoe kan ik dit verhelpen? overigens als hij start schiet hij gelijk naar 9k toeren zonder dat ik me gashendel aanraak, dan slaat hij af of blijft hij daar waardoor ik hem gelijk uit zetten moet omdat hij anders door me garage deur heenschiet._. enig idee hoe ik dit oplos?
 
ik zit ook met een speedfight 3 2t 50cc. ik heb van het weekend een 17.5mm van dmp geinstalleerd maar ik heb pas reactie op mijn gashendel op de laatste centimeter of zoiets. best heel veel speling dus. hoe kan ik dit verhelpen? overigens als hij start schiet hij gelijk naar 9k toeren zonder dat ik me gashendel aanraak, dan slaat hij af of blijft hij daar waardoor ik hem gelijk uit zetten moet omdat hij anders door me garage deur heenschiet._. enig idee hoe ik dit oplos?
heb je er toevallig snelgas op zitten??1702387836671.png
 
ik zit ook met een speedfight 3 2t 50cc. ik heb van het weekend een 17.5mm van dmp geinstalleerd maar ik heb pas reactie op mijn gashendel op de laatste centimeter of zoiets. best heel veel speling dus. hoe kan ik dit verhelpen? overigens als hij start schiet hij gelijk naar 9k toeren zonder dat ik me gashendel aanraak, dan slaat hij af of blijft hij daar waardoor ik hem gelijk uit zetten moet omdat hij anders door me garage deur heenschiet._. enig idee hoe ik dit oplos?
Klinkt alsof je vlinderklep open blijft staan. Check even op je carb of die wel terugschiet dmv de veer die erop zit. Zou ook verklaren waarom je zoveel speling op je gashendel hebt, de kabel blijft gewoon los zitten omdat die niet wordt teruggetrokken door de veer op de gasklep.
 
Back
Top