Speling achterwiel SR Velg (Minarelli blok)

VoltiView

Well-Known Member
Hoi,

Ik ben al een aantal jaartjes bezig met scooters en dergelijke, maar mijn vraag is het volgende.
Ik heb laats mijn SR DD velg op het blok gemonteerd, daarna even goed vast gezet. Maar ik voel dat er een lichte speling tussen het wiel en de wiellagers zitten. Hoe zit dat bij jullie? hebben jullie daar last van, of kunnen jullie dat veilloos monteren zonder problemen?
Ik zat te denken om het op te vullen met ringen om de speling ruimte te stoppen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als de as iets beweegt is dat normaal , maar wel minimaal natuurlijk , iets heen en weer (dus de as heen en weer schuiven)

als het wiel zelf speling vertoond (dus wiebeld) kan het zijn dat je moet niet ver genoeg erop zit , of er geen ring meer tussen zit oid. Maar lagerspeling kan ook alhoewel dat vaak wel te horen is en zeker wel te voelen.

als een een Top Performances deksel op zit zit er altijd (veel) speling op..
 
Ik heb geen speling op de achteras, alleen op het achterwiel. Ik heb hem er zo vermogelijk op de as geschoven tot ie niet verder kan. Toen vast gedraaid. En dan merk ik speling (Wiel heen en weer bewegen naar links rechts). Dan wil ik wel weten hoe dit bij jullie zit. Ik denk vast niet dat dat hoort. Het gaat niet om een standaard scooter... Het enige wat ik kan verzinnen is opvullen... Maar misschien zijn er wel andere ideeen?
 
Last edited:
Hoi Mafs :)

Ben blij om dat te horen, ik geef toe dat ik die velg 2ehands heb gekocht. Er zit wel wat lichte slijtage op de spiebanen in de velg hand ik gezien, maar goed ik kocht de velg voor 60 euro dus ik ging er eigenlijk van uit dat dat ook in orde moet zijn.
 
Maakt in principe niet uit, als ie maar goed vastzit. Als het heel erg is heb je natuurlijk wel de kans dat de spiebanen helemaal glad worden als er weinig grip op zit doordat hij dan doorslipt.

Maar daar hoef je je nog geen zorgen over te maken in principe.
 
Back
Top