Speeling achterband van voor naar achter

Albert648294

New Member
Hallo iedereen ,


Ik heb zelf een sym fiddle 2 uit 2018, een euro 4 en had vandaag opgemerkt als ik rijd dat de hele tijd de achterband zo een beetje springt alsof er een spijker in zit of iets maar dat is niet zo en als ik de band naar voor en achter doe terwijl ik stil sta dan merk je duidelijk speeling alsof hij eerst tegen een muurtje botst en dan pas normaal draait , weet iemand wat dit kan zijn.
 
Advertisement - register to remove this

bedoel je het wiel ronddraaien? Dan is het normaal. Als je het wiel naar voren duwt hoort er geen speling te zijn. Is dat wel zo dan heb je een versleten lager
 
Dat is normaal. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Komt volgens mij omdat de tandwielen in de vertanding nog niet helemaal tegen elkaar aanstaan voordat er aan het wiel gedraait wordt
 
Hij heeft geen speeling naar links of recht echt gewoon bij naar voor en achter en tijdens het rijden is het alsof je op een keien weg rijd bij het achterwiel
 
Dat is wel heel extreem Zit er geen slag in het wiel, bult op de band of iets dergelijks?
Post automatically merged:

Check ook het voorwiel voor de zekerheid meteen.

En zijn de banden goed op spanning
 
Zit er geen slag in het wiel, bult op de band of iets dergelijks? En zijn de banden goed op spanning?
Check ook het voorwiel voor de zekerheid meteen.
Post automatically merged:

Of het lager kapot is kan je trouwens ook voelen als je hem op de bok zet en er aan duwt en trekt
 
Back
Top