©Speedrox NB©

Struiksel

MHR Speed @ Rox©
Een Goeiemiddag,

Dit is een nieuw topic, de andere is lang niet bijgewerkt en alles pics zijn down, dus we beginnen maar weer ff opnieuw

Ik ben Wouter Struijk, 18 jaar en woon in Oosterhout (ligt naast Breda) in Noord-Brabant. Vanaf men 10e was ik al bezig met puchjes enzo, heb er zelf genoeg gehad en dan komt het, je word 16 en je krijgt een scooter :D, nou ja kreeg is misschien niet het goede woord want ik heb er zelf 3 jaar lang hard voor gewerkt om deze aerox nieuw te kunnen kopen. Eerst wou ik een playboy sticker op mijn underseat plakken, nou dat had ik gedaan maar ik vond het te weinig, dus toen kwam er nog een op mijn voorspadbord, toen op mijn voorkap, toen op mijn onderkuip, en uiteindelijk zat het overal.

Zo zag het er toen uit
image[1].jpg


Toen heb ik een lange tijd zo rondgereden, heb er toen een Yasuni Z onder gehad, Een Hebo Gara, en nog een C16 met Malossi Fly Clutch koppeling. nooit echt snel dus.

Toen zou er de regel komen dat als je harder reed als 50 en je werd gepakt, dat je je scooter gewoon kwijt zou zijn, nou dat was dus het laaste wat ik wilde dus ben ik gaan denken, zal ik hem verkopen op zal ik hem van de weg afhalen en hem dik opfokken, nou het is dus het laatste geworden... Uiteindelijk is die regel nooit ingegaan maar ik heb er geen spijt van dat ik het gedaan heb....

Ik ben nu al een tijdje bezig om mijn scooter wat sneller te laten lopen, eerst was het een cilinder, toen nog een uitlaatje en nou is de tijd toch echt aangebroken om echt alles er aan te veranderen wat je ook maar kan veranderen, ook optisch zal er veel veranderen maar dat komt later aan de beurt, het enigste wat ik nu vertel is dat men playboy kappen er af gaan en speciale kappen krijg, over de kleur zeg ik ook nog niks.....

Nou dan ga je inkopen doen....

Uiteindelijk is het dit de setup geworden:

Cilinder: Malossi MHR Team 70cc (Afgewerkt door TVT)

Krukas: Doppler Pen 12

Carberateur: Stage 6 24 mm D-Slide (Met Snelgas)

Uitlaat: Yasuni C20 Met BIdalot Demper

Membraan: Malossi VL 14

Vario: Malossi MHR 2000

Koppeling: Malossi Delta Clutch

Pouly's: Malossi Overange

V-Snaar: Malossi Overange Kevlar

Koppelingshuis: Malossi Wingbell

Halfpouly: Malossi Ventilar

Primaire Vertanding: Malossi 13/44

Secundaire Vertanding: Polini 15/42

Vertandingsdeksel: Top Nardo Gelagerd

Spruitstuk: Stage 6 25mm

Ontsteking: HPI 2004

Lagers: SKF C4

Carters: aangepast door TVT



Cilinder
cilinder_klein.JPG


Overange HPI 2004 en Wingbell
spullekes_klein.JPG


Stage 6 24mm D-Slide en Bijbehorend Spruitstuk
stage_6_dozen].JPG


Blokje er onder uit om naar de tuner te brengen, zielig he :(
blokje_er_onder_uit.JPG


blokje_er_onder_uit_blokje.JPG


Een weekje later kreeg ik mijn blok en cilinder weer terug, dus dan gaan we hem maar weer in elkaar zetten.....
tuned_blokje.JPG

blokje_beunen.JPG

Originele poulys en koppelingshuis er nog in

Hier nog met Selettra Binnenrotor, die heb ik verkocht en heb nu een HPI 2004
selettra.JPG


Blokje er weer onder
blokje_er_onder.JPG

Afbeelding_009_000.jpg

Afbeelding_003.jpg


De Selettra binnenrotor is dus verkocht en ik heb nu een HPI 2004, zit ondertussen ook al ander achterbandje enzo op en een bidalot demper, heb van de week mijn blok gepolijst, waterpomphuis uitgefreesd en allerlei andere dingen gedaan.....

Nog wat getest enzo, maar reed behoorlijk kut, me rotor stond nog niet goed :( dat was ook de reden dat hij niet mee is gegaan naar lelystad.....
dsc008676ie[1]_000.jpg

image[12]_000.jpg


Blok pics, beetje wazig maja
ubergeil_blokje_freaks.JPG

geil_blok.JPG


Leuke Slangetjes er op +ralf+
scootpimpie.JPG


Je hebt het misschien ook al wel geraden maar de playboy kappen gaan de deur uit en er komen Willy Hubert Kappen, zowel voor als achter. Het playboy imago wil ik een beetje vanaf, het was leuk voor op straat maar wie rijd er tegenwoordig niet met playboy...

kappen verkocht dus ik heb gelijk de vertanding gekocht :D
vertanding.JPG


ff bezig geweest om mijn vertandingsdeksel aan te passen voor overange, heb alles weer aangesloten,en ff nieuwe benzine slangen er op gezet en toen wastie klaar om naar Keers te gaan zodat hij daar op de bank kan :D

Deksel
aangepaste_deksel.JPG


betere fotos gemaakt van mijn blok
uberblok.JPG

uberuberblok.JPG

pijpje.JPG


Klaar om naar Keers te gaan :D
readyu.JPG


2e grafiek loopt wel mooi maar ik heb dus maar 15,4 PK :(
Maar ja daar zullen we in de winterstop maar is iets aan gaan doen, in ieder geval 28 mm en omgelast subframe maar weet nog niet of ik men cilinder max laat tunen of gelijk een speed neem, moet ik nog maar ff zien, maar er moet in ieder geval iets aan gedaan worden.....:X

UPDATE 14-01-'06

Deze maand hem ik een MHR Speed 2005 XSH max tuned gekocht, en hij is nog nooit gebruikt, dus das mooi :D, ik ga m over ongeveer anderhalve week ophalen en dan zullen er fotos verschijnen. Ook ben ik aan het onderhandelen over een Stage 6 28 mm D-Slide en een speciaal spruitstuk,nu ben ik alleen nog op zoek naar een c21.

Verder heb ik me bezig gehouden met wat optische dingen. Ik heb de rox weer helemaal uit elkaar gegooid en C20 en 24 mm etc verkocht.

Heb men velgen gepolijst, hier een foto van, ik krijg ze alleen niet mooi op de foto....

Hier zag je dus men achtervelg, blok, en voorpoot

Blokje :D


Kroonstuk gespoten.....


Ik heb nog een hele hoop te doen maar ik heb nog wel even de tijd dus dat komt wel goed. Wat de kappen betreft heb ik toch besloten om de achterkuip niet van Willy Hubert te nemen, aangezien ik m eigenlijk helemaal niet zo mooi vind, de achterkant ga ik dus zelf doen en de voorkuip komt er wel gewoon van willy hubert.

Het blokje zal ik zelf gaan aanpassen en de carb word opgestuurd naar XSH voor een heerlijke kelk etc :)

Ik hoop hem binnen 2 maanden weer helemaal motorisch klaar te hebben en dan zullen we wel is zien wat er aan pk's uit komt rollen, in ieder geval hoger als mijn 15,4 PK @ team, das 1 ding wat zeker is.

UPDATE: 16-01'06

Foto's van men Speed, echt Uber geil :D -:- :D







Marco heeft het weer netjes gedaan, binnekort betere pics.....
*D -:- *D

KLEINE UPDATE 17-01-'06

Ik zal eventjes de gehele setup neerzetten zoals het over een aantal weken moet zijn, Met * erachter heb ik al.

Cilinder: Malossi MHR Speed '05 XSH Max Tuned *
Krukas: Malossi RHQ Pen 12 80mm
Carb: Stage 6 28mm XSH Race tuned
Uitlaat: C21/C30
Vario: Malossi MHR 2000 *
Halfpouly: Malossi Ventilar *
Koppeling: Malossi Delta Clutch 107mm *
Pouly's: Malossi Overange *
Koppelingshuis: Malossi Wingbell 107mm*
V-Snaar: Malossi Overange Kevlar *
Vertandingsdeksel: Top Nardo gelagerd *
Primare vertanding: Malossi 13/44 *
Secundaire vertanding: Polini 15/42 *
Spruitstuk: Speciaal spruitje (Mina en Pia in 1 van aluminium)
Membraan: Stage 6 V-Force
Ontsteking: HPI 2004 *
Carters: TVT Tuned *
Lagers: Malossi geslepen lagers
Filter: XSH Twin Air

Electronisch:

Temperatuur: Stage 6 *
Startonderbreker: Killswitch Stuurbevestiging *
Toeren: Weet ik nog niet.....

Wat kan er dan weg.....

Doppler pen 12 Krukas (versie van 100 euro): prijs €50
Malossi VL14 Membraan: Prijs €30

Als je interesse hebt hoor ik het wel.....

UPDATE 23-01-'06

Ben net ff bezig geweest aan men frame, heb hem zover als nodig was gestript voor een goede schoonmaakbeurt en ik moet zeggen dat men frame nog in goede staat is :D

Frame..... (nog niet super schoon)


En alle meuk die er af kwam.....


UPDATE 22-02-2006

Heb ff een tijdje niks van me laten horen maar de financiele zaken zaten allemaal weer niet echt mee :p, maja ik heb deze week pas men speed op gehaald. Heb eventjes een paar fototjes gemaakt, let niet op de kwaliteit want men camera was weer is leeg.....



Verder heb ik deze week een nieuwe Malossi RHQ asje gekocht, en die komt als het goed is morgen binnen.....


Ook had ik nog een verlast subframe gekocht maar die gozer laat in een keer niks meer van zich horen, en als ik op msn kom gaat hij ineens weg :S erg vreemd dus, naja hier een foto in ieder geval voor het geval hij nog binnen komt, let niet op die vrolijke lijntjes die er bij staan dat heeft die gozer gedaan.....


Deze week is het ook carnaval dus heb ik een week weinig tijd om aan met scoot te beunen, omdat ik heel de week in de kroeg zit.

UPDATE 01-03-'06

Gisteren weer een bestelling binnen gekregen, en ik heb deze week ook mijn krukas opgehaald, ook heb ik een nieuwe VL 14 moeten bestellen want ik had mijn andere net aan een maat van mij verkocht omdat ik een V-Force wilde halen maar die is niet meer te bestellen :(. Hij stond niet meer op de site dus ik naar van de Kruis gebeld, maar die zeiden dat hij uit de handel is genomen, dus heb ik hem snel bij scootparts geprobeerd te bestellen maar die stuurde een mailtje dat ze uit de handel zijn genomen omdat ze zo slecht zijn :S. Dus ik heb een nieuwe VL14 moeten bestellen terwijl die andere nog gloednieuw was, maja shit happens.
Het subframe is ook niet meer binnengekomen maar ik had ook niet anders verwacht, word weer ff een andere zoeken dus.

Wat er binnen gekomen is:
-Malossi RHQ Pen 12 krukas
-73 mm Euroscooters filter
-NGK Race Kabel
-Malossi Lagers met Kunstof kooi
-Ariete Keringsetje
- Nieuw Malossi VL14 Membraan
-TP Kickstarter Rondsel

Hier ff een aantal foto's Van mijn bestelling.....

Groepsfoto


Malossi RHQ Pen 12


73mm Euroscooters Filter


NGK Racekabel


Malossi Lagers Kunstofkooi


Ariete Keringset


Malossi VL14


TP Kickstarter Rondsel


En nog ff een fototje van mijn cilinder :D


Nog ff een groepsfototje


Wat ik tot nu toe heb:
Cilinder: Malossi MHR Speed '05 XSH Max Tuned *
Krukas: Malossi RHQ Pen 12 80mm *
Vario: Malossi MHR 2000 *
Halfpouly: Malossi Ventilar *
Koppeling: Malossi Delta Clutch 107mm *
Pouly's: Malossi Overange *
Koppelingshuis: Malossi Wingbell 107mm*
V-Snaar: Malossi Overange Kevlar *
Vertandingsdeksel: Top Nardo gelagerd *
Primare vertanding: Malossi 13/44 *
Secundaire vertanding: Polini 15/42 *
Membraan: Malossi VL14 *
Ontsteking: HPI 2004 *
Carters: TVT Tuned *
Lagers: Malossi lagers kunstofkooi *
Filter: Euroscooters Twin Air 73mm *

Wat moet ik nog hebben?
Uitlaat: C21/C30/Team 2006
Carb: Stage 6/Keihin 28mm D-Slide met 70mm kelk
Wigje: Xsh/kiesler
Spruitstuk: Malossi Pia Kort
Omgelast Subframe
Kartankje
KVS Slangen
Balhoofdlagers

Kleine UPDATE 08-03-'06

Ik had vandaag weer een lekker dagje vrij dus ik ben vroeg opgestaan om afbijt te gaan halen, zodat ik verder kon gaan met mijn voorvelg kaal te maken, de verf vloog om men oren :)

Redelijk kale velg


En mijn andere voorpoot die ik al 5x bewerkt heb met afbijt en het wil er maar niet af gaan, bij die andere poot vloog het er in een keer af :(


Verder zit ik er over te denken om even een fris gestraald blokkie te kopen, die van mij is al bewerkt voor men team enzo dus ik wil gewoon een fris blokkie.....

Kleine UPDATE 09-03-'06

Ik heb vandaag gestraalde cartertjes gekocht waar ik goedkoop aan kon komen, ziet er goed uit :) Ik ga ze morgen gelijk wegbrengen om ze te laten kotteren.....

Blokje


Weer een Kleine Update ;) 10-03-'06

Ik heb vandaag mijn blokje naar keers motoren rivisie gebracht en hij word nu gekotterd voor mijn speed cilinder, ook heb ik gelijk maar nieuwe vertandingslagers er in laten zetten en de lagers voor de ophangingsbuis. Verder heb ik 1 draad uit laten boren waar men paddock ophanging zit, hij ligt er nu toch dus doen we gelijk maar alles :)

UPDATE 15-03-'06

Vandaag belde Keers op dat mijn blokje klaar was, ik zei ik kom hem vrijdag wel ophalen, maar eigenlijk had ik veel meer zin om vandaag al naar Breda te gaan. Dus ik mijn Broer opgebeld en die wilde wel even rijden, dan konden we gelijk zijn Puch maxi frame afgooien bij de coater voor zijn vlammende project :L.

Gekotterd blok


Nieuwe vertandingslagers


En ff mijn cilinder er op gezet om te kijken hoe het staat :p


Verder ben ik vandaag nog ff bezig geweest met mijn voorvelg, elk stukje lak er af halen ben je nog wel ff mee bezig. En mijn voorvorkpoot ben ik toch maar gaan schuren want met afbeit wilde het er echt niet af.....

UPDATE 28-03-'06

Tis lang geleden ik weet het maar ik moest op kamp met school :L, vet matig maarja. Niet stil gezeten hor, nog veel geschuurd aan men voorvelg etc. Ondertussen ook wat spulletjes gekocht, de 24 mm Flat side is voor men broer zen puch projectje :)

Al binnen:
-Stage 6 28 mm D-slide carb
-KBC wig #2
-Malossi Piaggio Kort spruitstuk

Besteld:
-Castrol A747 Olie
-Malossi Denso Bougie
-Stage 6 Afgedraaide halfpouli

Nog te halen:
-Yasuni C21
-70mm kelk
-Karttank
-KVS Slangen
- Subje word waarschijnlijk omgelast door lars :)

Nog te doen:
-Voorvelg polijsten
-Rempotten polijsten
-Carb bewerken
-Spruitstuk bewerken
-Wigje Bewerken
-Blok in elkaar knallen

Wat ik allemaal al heb:

Cilinder: Malossi MHR Speed '05 XSH Max Tuned *
Krukas: Malossi RHQ Pen 12 80mm*
Carb: Stage 6 28mm D-Slide *
Uitlaat: C21/C30
Vario: Malossi MHR 2000 *
Halfpouly: Stage 6 afgedraaid *
Koppeling: Malossi Delta Clutch 107mm *
Pouly's: Malossi Overange *
Koppelingshuis: Malossi Wingbell 107mm*
V-Snaar: Malossi Overange Kevlar *
Vertandingsdeksel: Top Nardo gelagerd *
Primare vertanding: Malossi 13/44 *
Secundaire vertanding: Polini 15/42 *
Spruitstuk: Malossi Piaggio kort *
Membraan: Malossi VL 14 *
Ontsteking: HPI 2004 *
Carters: TVT Tuned *
Lagers: Malossi geslepen lagers *
Filter: Euroscooters Twin Air *

Lelijke Update

Ik had een Yasuni C21 gezien op scooterfreaks voor een mooi prijsje, dus ik had die gozer aangemeld op msn en vroeg of hij de C21 nog had, hij zei nee ik heb een C30. Dus hij fotos gestuurd en de prijs was aantrekkelijk dus ik zei: Ja stuur m maar op, gegevens uitgewisseld etc je kent het wel. Dus stond de postbode 2x aan de deur omdat ik hem onder rembours had laten verzenden, maar ik had nog geen geld in huis. Dus ik vandaag het pakketje opgehaald op het postkantoor, veel geld betaald dus, ik maak het pakketje open op het postkantoor zelf, zit er een fucking veroeste Sito + Uitlaat voor Peugeot in, en ik kreeg men geld niet terug omdat het pakketje al open was :S. KK Hard opgelicht dus, die gozer is niet te achterhalen we hebben alleen zijn telefoonnummer kunnen regelen. We hebben een aanklacht ingediend en de recherge staat er nu op, maarja je snapt dat ik best wel gek werd vanochtend, tis toch 300 euro zoals je wel begrijpt, en we moeten nog maar zien of dat ik het geld terug krijg, heb weinig hoop. Men blokje ging deze week in elkaar en ik zou hem aan kunnen kicken, dit moet nog even wachten dus, maarja hoe lang weet ik niet :'( ;( :'(

Dat was het weer ff
:(

UPDATE 23-07-'06

Sooooooo das lang gelede, ik weet het. Nadat ik opgelicht ben met die Yasuni C30 had ik er ff geen zin meer in, ik heb toen anderhalve maand geen flikker uitgevoerd aan mijn scooter en al mijn geld opgemaakt aan feesten, dat is natuurlijk ook leuk maar voor men scoot schoot het niet echt op. Toen ben ik toch weer begonnen met geld opzij zetten en onderdelen te gaan bestellen. Ondertussen vlamt het beesje al en ben ik nu een beetje aan het afstellen, helaas heb ik bijna geen fotos van de opbouw gewoon om de simpele rede dat ik het vergeten ben :L. Dus nu genoeg geluld, foto's dan maar...

Blokje, klaar om er onder te legge...



Blokje er onder.....







Dat waren ff onduidelijke foto's met mijn telefoon genomen, hier nog een paar betere....




UPDATE 25-07-'06

Ik heb vandaag ook nog even fotos gemaakt van mijn Minibiketankje van ongeveer 2,8 liter,

Van boven....


Van onder.....


Verder heb ik even een lijstje gemaakt van alles wat er onder zit of besteld is:

Voor de wegligging:
-Pirelli EVO 21 voor
-Pirelli EVO 22 achter
-YSS 290mm achterveer
-TNT Sport Stuur

Remgedeelte:
-Stage6 monsterdisk Edelstaal voor
-Brakingdisk achter
-Stage 6 blokjes voor & achter (galfer)

Motorisch:
Cilinder: Malossi MHR Speed '05 XSH Max Tuned
Krukas: Malossi RHQ Pen 12 80mm
Carb: Stage 6 28mm + 70 mm gepolijste kelk
Uitlaat: DPR C30
Vario: Malossi MHR 2000
Halfpouly: Stage 6 afgedraaid
Koppeling: Malossi Delta Clutch 107mm
Pouly's: Malossi Overange
Koppelingshuis: Malossi Wingbell 107mm
V-Snaar: Malossi Overange Kevlar
Vertandingsdeksel: Top Nardo gelagerd
Primare vertanding: Malossi 13/44
Secundaire vertanding: Polini 15/42
Spruitstuk: Malossi Pia kort + KBC #2 wig (zelf aangepast)
Membraan: Malossi VL14
Ontsteking: HPI 2004 (Malossi EPROM Binnenrotor komt uiteraard nog)
Carters: TVT Tuned
Lagers: Malossi geslepen
Filter: XSH Twin Air

Electrisch:
-Killswitch
-Stage 6 Temperatuur meter
-Stage 6 temp + toeren meter

Optisch:
-Gepolijste velgen (voorvelg under construction)
-Gepolijste TP Kap
-Gepolijste demper
-Gepolijste rempotten + deksel
-Hebo rode Stuurrol
-Goudzwarte YSS schokbreker 290mm
-Kappen komen nog.....

Verder:
-Snelgas
-2,8 L minibike tank in de buddy
-Apparte benzine kraan tussen de slang

Ik heb nog ff betere fotos gemaakt:

Dit is een onduidelijke foto maar laat het juiste polijstresultaat zien.....






UPDATE: 27-07-'06

Heb vandaag nog iets binnengekregen :)

-Stage 6 oversized wave schijf (monsterdisk)
-Stage 6 paddock (vd. kruijs paddock dus)
-Stage 6 (galfer) remblokken



UPDATE 01-08-'06

Vandaag heb ik even mijn schijf er op gezet en de nieuwe remblokjes er in gezet, dus weer ff fotos gemaakt.Ze zijn alleen weer een beetje wazig door de flitser dus het polijstwerk komt weer niet naar voren. excuses hiervoor, genoeg geluld. De foto's.....





UPDATE 02-08-'06

Ik zag een oud topic staan dat bob (team-Lossi) zijn zadelhoes verkocht met de mooie malossi leeuw erop, vorige keer stond hij op scooterfreaks en toen had ik er ook al interesse in maar toen had bob hem al gekocht. En nu heb ik hem dus weer van bob gekocht :) voor een mooi prijsje vond ik zelf en hij stuurt hem morgen op. Iedereen weet vast over welke zadelhoes ik het heb maar hier toch een foto. (hoop dat je het niet erg vind dat ik ff een foto van jou heb gepakt bob)



UPDATE 12-08-'06

Ik heb donderdag even bij Michiel van L&M Design de achterkuip opgehaald en ik moet zeggen dat het er zeer netjes uitziet, ook heb ik de zadelhoes van Bob (Team-Lossi) binnen gehad, maar nog geen tijd gevonden om foto's te maken, bij deze dus.....






Dat was het weer ff ;)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heey oosterhout is hier in de "buurt" haha... Ziet er goed uit en tune ze! (owja ik kom uit roosendaal btw)
 
BartR. said:
Is dit nou de 7-poorter, of een oud model speed?

En die 15.4 die ga je halen :+

is het oud model speed;)


malossi_aero said:
is geen speed is een team cillinder

Klopt is een team cilinder maar speed is al gekocht en getuned komt volgende week binnen-:-

(owja reageer dit ff terug voor struijk als hij het niet erg vind)
 
Back
Top