Speedfight2 start niet en knallen uit uitlaat

Speedficht.2

New Member
Ik heb een gratis speedfight 2 uit 2006 gekregen,heeft lang stil gestaan is een nieuwe zuiger en cilinder op gekomen( ik heb het even nagekeken hij is goed gemonteerd en heeft flinke compressie. Hij start niet als ik hem kick komt er aan knal uit de uilaat meer niet(uitlaat is er nu af) wat kan het zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Controleer eens of hij goed vonkt, of probeer een nieuwe bougie.
Of doe een beetje benzine in het gat van de bougie, plaats de bougie weer erin en kijk of hij dan misschien even kort loopt.
 
Net even het vliegwiel schoon gemaakt, bougie en cdi van mij eigen brommer er in en hij dort het nogsteeds niet. Als ik de cdi en de bougoe van de kapotte brommer in die van mij doe start mijn brommer wel gewoon
 
Controleer ook de massa aansluitingen, aansluiting bobine frame/of frame naar blok.
Controleer de bougiekabel (bobine) of de bougiedop .
Controleer de stator/ spoel, eventueel schoonmaken.

Vonkt hij wel?

Tip Oorzaak, benzinetoevoer of ontsteking? :
Om te controleren of het aan de benzine toevoer ligt of aan de ontsteking kun je een handige proef doen. Haal de bougie eruit en giet een klein beetje benzine bovenop de cilinder. Bougie weer terug en proberen te starten. Als hij nu wel start dan weet je dat normaal gesproken de benzine toevoer niet in orde is, start hij nu nog niet, dan weet je dat het aan de ontsteking ligt, de cilinder heeft immers benzine en lucht, het heeft dan alleen nog een vonk nodig.
 
Knallen in de uitlaat is een teken dat onverbrandde brandstof in de uitlaat tot ontbranding komt.

Meestal is dit een teken van:

1. Slechte verbranding door te rijk mengsel.
2. Slechte ontsteking.

Punt 2 heb je al gecontroleerd door alles om te bouwen naar je goed rijdende scooter.

Dus ik zou beginnen met controle van:

1. Luchtfilter.
2. Carburateur.

En misschien eens een kleinere sproeier proberen.

By the way, probeer eens te starten zonder luchtfilter.
 
Ik heb nu alles er af liggen,uitlaat,waterpomp, cabrateur, luchtfilter , vliegwiel dus ik ga ff alles schoonmaken evt kleine sproeier want die heb io nog wel liggen. Ik heb trouwens al wel wat remreiniger in het bougiegat gespoten maar dat hielp niet

Ik ben van sproeier 88 naar 66 gegaan want die had ik nog liggen maar nogsteeds loopt hij niet hij knalt heel af en toe nog eens maar bijna niet ik heb de cilinderkop er ff af gehaald daar zet een soort rare spurrie foto uploaden lukt niet
 
Back
Top