Speedfight2 probleempje

olec

New Member
Hey allemaal,

nieuwe gebruiker hier. en ik zit met een heel raar probleem met mijn scooter.
probleem is dat ze vaak in een keer start als ze een stil heeft gestaan maar als ik er op heb gereden en haar dan bijvoorbeeld 20 minuten later weer wil starten zij geen krimp geeft.

Nu is pas geleden de elektrische starter overleden. dus is het kicken geblazen. (let op vaak in een keer!) maar soms dus ook niet. We zijn er al flink aan het sleutelen geweest maar hebben het probleem tot dusver niet kunnen vinden. het rare is dat als we haar even 10 minuten geven ze weer gewoon loopt te spinnen.

- qua elektronica ( op de startmotor na) is ze helemaal in orde.
- carb is ultrasoon gereinigd.
- compressie is goed
- bougie ziet er normaal uit en is pas geleden vervangen.

voor de volledigheid:
merk : peugeot
type: speedfight 2 (2 takt)
km: 26000 en een beetje
 
Advertisement - register to remove this

Hoe heb je de conclusie getrokken dat de compressie goed is? Is dit werkelijk gemeten?

Hij kan wel compressie opbouwen, maar als die langs de zuigerveren lekt, kan hij nog wel rijden. Maar bij stationair lopen waarbij je ook minder compressie opbouw hebt kan die zomaar weer uitvallen.. Want 26000 km en het eerst setje zuigerveren is best wel veel eigenlijk.
Normaal word er rond de 15000 - 20000km toch nieuwe zuigerveren gemonteerd bij een 2takt (bij een 4takt ligt dit weer anders)
 
yup is nagemeten met een compressie meter.

maar aangezien dit het enige is wat we nog niet hebben nagekeken, omdat er op het starten na, nul indicators zijn dat dit het probleem is, ga ikstraks gelijk even sleutelen
 
Wat ik zou doen ter controle is controleren of de bougie vonkt op het moment dat de scooter heeft gelopen en direct daarna niet wil starten.
Dan weet je tenminste zeker dat het niet ligt aan een mottige ontsteking.
 
@Sparky dank voor je idee.... ik heb zon vermoeden dat ie inderdaad zn beste tijd heeft gehad. ik heb het geluk dat alle boekjes en bonnetjes erbij zaten. maar kan nergens iets vinden over een ontsteking. dus denk zomaar dat er nog steeds een stock ontsteking inzit. dus die ga ik zowieso vervangen.

@Michelg: ook dank voor je tip, net even gestest werkte inderdaad ook!
 
@Michelg: ook dank voor je tip, net even gestest werkte inderdaad ook!
Dan denk ik dat je je er niet te veel zorgen over hoeft te maken. Ik heb ditzelfde bij mijn beide Speedfights 2 gehad met beide een gezond blokje!
Ikzelf doe altijd tijdens het starten een beetje gas geven en als hij aanslaat nog een kleine 3-5 sec een beetje met het gas spelen, zodat ik zeker weet dat hij niet weer uitvalt.
 
Zou ook wel eens een defecte CDI kunnen zijn.. Die in bepaalde omstandigheden normaal gedrag vertoont..

Maar als voorbeeld bij koud weer en materiaal krimp of bij extra hitte (warme dagen) de cdi ineens niet zo lekker meer werkt.

Het is overigens bekend dat cdis voor peugeot vertikaal vaker sneuvelen.
 
@Sparky dank voor je idee.... ik heb zon vermoeden dat ie inderdaad zn beste tijd heeft gehad. ik heb het geluk dat alle boekjes en bonnetjes erbij zaten. maar kan nergens iets vinden over een ontsteking. dus denk zomaar dat er nog steeds een stock ontsteking inzit. dus die ga ik zowieso vervangen.

@Michelg: ook dank voor je tip, net even gestest werkte inderdaad ook!
Maak de stekker die naar je onsteking gaat goed schoon met contactspray, ik had een vergelijkbaar probleem wat zo opgelost was.
 
Back
Top