speedfight word te heet

renato

Well-Known Member
ik heb een 70 cc stage 6 pro cilinder op mijn speedfight gezet.
maar hij word heel snel heet kan ik iets doen aan de waterpomp waardoor hij beter koelt ?
 
Advertisement - register to remove this

als ik hem nu wil kicken komt er koelvloeistof uit het koelvloeistof reservoir spuiten
ik weet echt niet waar het aan kan liggen
 
ff je koelsysteem goed ontluchten.
door dat er lucht in je koelsysteem zit wod hij heet.
dit omdat hij gewoon weg niet koelt.
gewoon ontluchten dus.
 
ja of je thermostaat gaat niet meer open

oh ja over dit antwoord van mij.
even overheen gelezen dat je een stage6 pro hebt, zit daar de thermostaat wel of niet in eigenlijk?

En hoe ontlucht je zo een systeem dan??

zit er geen nippeltje op de cilinderkop die je los kan draaien?
anders even je koelslang losdraaien en klein beetje losmaken zodat er lucht kan ontsnappen tot dat er vloeistof uit stroomt.
 
als het goed is zit er op je cilinder kop een nippeltje/boutje.
die wat los draaien of er ff uit halen zodat je lucht kan ontsnappen.
komt er alleen koelvloeistof weer dicht draaien en ff warm rijden.
als het goed is moet je temperatuur nu in orde zijn.
 
Bij een speedfight kan je eingelijk niks verkeerd doen. Als je hem start, dan onlucht hij vanzelf. Gewoon bijvullen tot het niet meer zakt.

Gr,
Tom
 
ja ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als je op de dop kijkt van je KVS reservoir staat er natuurlijk gewoon op dat je hem niet mag openen als de KVS heet is, en jij zegt dat je hem even open moet draaien na rijden (= heet neem ik aan)
 
ja ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als je op de dop kijkt van je KVS reservoir staat er natuurlijk gewoon op dat je hem niet mag openen als de KVS heet is, en jij zegt dat je hem even open moet draaien na rijden (= heet neem ik aan)

Ik laat de motor altijd even draaien tot het systeem goed ontlucht is. ondertussen eventueel wat koelvloeistof erbij gooien. (je kunt natuurlijk ook een stukje rijden) Bovendien is het water niet na 100 meter 90 graden.

Gr,
Tom
 
ja ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als je op de dop kijkt van je KVS reservoir staat er natuurlijk gewoon op dat je hem niet mag openen als de KVS heet is, en jij zegt dat je hem even open moet draaien na rijden (= heet neem ik aan)


ok voor het mooie en veilige moet je hem dan eerst even af laten koelen :p
 
Back
Top