Speedfight vol in de toeren tijdens rijden en komt niet meer vooruit.

Speedfightlover

Laagvlieger
Zoals het onderwerp al zegt, ik was lekker aan het laagvliegen sochtends naar mijn werk ( 85 km/uur op de teller. tot de scooter opeens vol in de toeren schiet en niet meer vooruit komt. toen ik het gas los liet bleef deze gewoon netjes stationair lopen, dus de cilinder is het niet. Als ik gas geef wil die wel maar mijn bandje doet niets meer :( dus dacht eerst zelf van de aandrijfsnaar kapot. Net open gedaan maar die is nog goed, ook de koppeling en vario zitten gewoon vast. Echter als ik mijn achterband draai hoor en voel ik een bonkend geluid.

Als ik de koppeling draai dan draait mijn band wel mee, maar als ik de band heeeeeeel iets maar tegen hou blijft deze gewoon stilstaan. Ik heb laatst de vertanding vervangen, zou het hier aan liggen? Heb er al dik 140 kilometer opzitten zonder problemen.

Ik denk zelf dat het t gedeelte is waar het achterwiel aan vast zit geen tandjes meer heeft en doordraait.

of? wie denkt het te weten?
 
Advertisement - register to remove this

62837.jpg

Dit was kapot op die van mij, tandjes waren gewoon helemaal glad. wat kan de oorzaak zijn? Want mn as is gewoon nog netjes vreemd genoeg... En hoe heet zo'n ding nu eigenlijk? kom overal een andere naam tegen. ( wielnaaf / adapter / ankerplaat etc...
 
Misschien niet goed gemonteerd.. Ik zou trouwens ook de spiebanen op je achterwiel as in twijfel trekken.. Zo`n nieuwe wielhub is niet echt goedkoop.
 
Back
Top