speedfight vario probleem

pindo777

Well-Known Member
ik heb een speedfight maar kheb een probleem met mn vario...
voorheen had ik nooit moeite om mijn vario van mijn krukas af te halen en alles zonder problemen enzo...
nu lijkt het alsof die krukas (pin van de krukas waar je vario opzit) groter is geworden:?
ik krijg mijn vario er nu moeilijk vanaf.. die gradenboog die zit egt muurvast en soms krijg ik et er wel van af maar egt met moeite...
dat ronde buisje wat er ook op hoort(naam ff kwijt) die gaat er wel gewoon goed op maar als je aan de binnenkant kijkt dan lijkt et alsof er roest op zit... kweet egt ni wat et is..
kheb de binnekant daarvan met kogellagervet gedaan.. ook de krukas en toen kreeg ik et wel erop maar ook nog met moeite hoor.. alleen gaat et ni doorslippen dan???
weet iemand hoe dit zit of wat ik moet doen want voorheen had ik er geen problemen mee..


Edit: ik krijg ook teveel toeren als hij overslaat naar varioo... normaal had ik dat ni en khad dus 7.7 gram erin zitten... toen opeens kreeg hij teveel toeren als het oversloeg.dus ik dacht ik gooi er 8.0 gram in en geprobeerd te rijden.. als hij overslaat naar vario gaat ie tekeer als een beest... zou dat ook eraan liggen denken jullie???
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat bedoel je met "als die overslaat naar de vario"? Maak je het spul los als je scooter warm is of als hij koud is?

Ik had dit bij mijn vorige firefox wel, na de vario vaak genoeg los en vast te hebben gemaakt wou t op een gegeven moment niet meer. Toch tandjes van je vario/krukas iets beschadigd denk ik, ff goed checken maar..
 
Wat bedoel je met "als die overslaat naar de vario"? Maak je het spul los als je scooter warm is of als hij koud is?


overslaat bedoel ik ermee dat als je rijd vanaf stilstaand dat eerst je trekveren werken daarna neemt de vario het over waardoor je een soort overgang hoort. dathoor je vooral bij speedfight...
maar ik deed et eerst wanneer et warm was ook zonder moeite... maar nu als et warm is niet meer

Toch tandjes van je vario/krukas iets beschadigd denk ik, ff goed checken maar..
nee want hij haakt alleen bij et plekje waar hij normaal zit als alles gewoon in elkaar zit... gewoon waar de tandjes ni zijn.. als je ehm eraf haalt 'met kk veel moeite dan' dan lukt et gewoon wel wanneer et bij die tandjes komt dus daar ligt et ni aan...

weet iemand de standaard rollen voor speedfight???... ik denk zelf ong 7.5 want ik had onbekende die ongeveer leken op 7.7 dus had mix gemaakt met die 7.7 en hij trok wel hard gek maar nu zijn ze versleten dus weet iemand welke??
 
overslaat bedoel ik ermee dat als je rijd vanaf stilstaand dat eerst je trekveren werken daarna neemt de vario het over waardoor je een soort overgang hoort. dathoor je vooral bij speedfight...
maar ik deed et eerst wanneer et warm was ook zonder moeite... maar nu als et warm is niet meer

Daar klopt geen hol van, je koppeling (dus trekveren) grijpen niet aan zonder dat je vario invloed heeft. Dus dat kan je niet "horen".
 
Daar klopt geen hol van, je koppeling (dus trekveren) grijpen niet aan zonder dat je vario invloed heeft. Dus dat kan je niet "horen".


geen hol van..?? kweet egt ni wat jij bedoelt of wilt proberen te zeggen..
volgens mij begrijp jij et verkeerd
maar lees dit dan begrijp je et wel;)... ''Dit toerental kun je regelen met de sterkte van de veertjes. Na een aantal seconden optrekken hebben de schoentjes zich volledig vastgedrukt tegen de bus en neemt de vario de versnelling over, hierdoor hoor je een OVERGANG van het toerental, meestal van laag naar hoog.''

laat me maar weten WAT jij ni begrijpt
 
Jij hoort een verschil in toeren, daar leid jij uit af welk onderdeel dat veroorzaakt.. maar je hoort de onderdelen zelf niet ;) denk dat dat bedoeld werd (en bovendien kan je geen onderdeel veranderen zonder dat de andere onderdelen daar ook door beinvloed worden das een variomatic he ;))

Anyways teveel toeren NA het aangrijpenvan je koppeling is idd het gewicht in je vario, of je snaar moet overschieten. Dus is je v-snaar nog goed? Rolletjes niet gewoon versleten?
 
Jij hoort een verschil in toeren, daar leid jij uit af welk onderdeel dat veroorzaakt.. maar je hoort de onderdelen zelf niet ;) denk dat dat bedoeld werd (en bovendien kan je geen onderdeel veranderen zonder dat de andere onderdelen daar ook door beinvloed worden das een variomatic he ;))

Anyways teveel toeren NA het aangrijpenvan je koppeling is idd het gewicht in je vario, of je snaar moet overschieten. Dus is je v-snaar nog goed? Rolletjes niet gewoon versleten?

okeee ga een kat dat wijsmaken... trekveren zorgen dat de buis vasblijft en drukveer met de rollen zorgen voor de versnelling... maarja als dat ni zo is moet ik nodig spoedcursus;)
maarja ik ga ook een nieuwe v-snaar halen was ik al van plan want ik kom er net achter dat het misschien is geknapt of gescheurd maarja ik zie dat morgen wel... en rolletjes die zijn dus vervangen maar te hoge aantal gram daarom wilde ik ff weten hoeveel gram ongeveer... want kheb ni zo veel geld meer over
 
Back
Top