speedfight trilt

tommiedj

Well-Known Member
hallo mensen,

Ik heb nu drie weken een speedfight. Maar nu ik ben erachter gekomen dat als ik zonder handen rijdt mijn stuur gaat trillen. Ook als ik met 1 hand rijdt trilt hij een beetje en als ik met 2 handen rijd trilt hij heel licht.

waar kan dit aan liggen??
- de voorvork (mono-arm)
- schokbreker (veer)
- of iets anders

als jullie een idee hebben of het probleem zelf ook hebben gehad willen jullie dan reageren?

mvg tom
 
Advertisement - register to remove this

ik heb net ff gevoeld onder het rijden en bij mij trilt het stuur ook wel ietsjes en ik heb een gewone voor vork op mijn vivacity.
dus weet wel 99.9 % zeker dat het hoort.
die 0.1 % is voor als ik het toch fout heb :p
 
als je dat doet weet je wel dat de voorkant goed is of niet , en in dit geval dus niet..

en het kan levensgevaarlijk zijn als de vering van een SF niet goed is..
 
Nog een mogelijkheid is dat je ongemerkt net te hard tegen een stoeprand o.id bent opgereden en dat je band een opduvel heeft gehad.
Hoeft niet gevaarlijk te zijn maar je moet het wel even in de peiling houden.
 
Het komt zeer regelmatig voor dat een schokbreker kapot gaat van een speedfight. De schokbreker moet wel dempen, controle: na het indrukkenvan de voorkant van de scooter moet deze "langzaam" omhoog komen (vaak hoor je een beetje aanzuigend geluid). Iig niet gelijk terug klappen.

Het trillen van het stuur kan ook komen doordat de voorvork assen niet goed vast zitten. Even goed natrekken van de voorwielas en voorvorkas kan veel helpen.

Heb het ook een keer meegemaakt dat de achterkant extreem verhoogt was, waardoor de balhoofdhoek veranderd en de scooter daardoor ging trillen.

Het trillen hoort iig niet!
 
als je de achterkant ophoogt komt idd meer gewicht op de voorkant te staan , waardoor dus de schokbreker niet meer klopt en dus eigenlijk te slap is , dit is overigens bij alle scooters zo. bijkomend is dat je juist daardoor de boel molt.
 
Ik weet wat het probleem hiervan is het zit hem in de schroef van je voorvork, die slijten snel, je kunt er bij een fietse maker een inlaten zetten voor ik geloof 70 € maar dat weet ik niet zeker of als je het gereedschap thuis hebt dan kun je het beste met een schroevendraaier op lucht kom zo niet op de naam en dan moet je hem eruit halen en die nieuwe erin zetten en dit is een bekend probleem.
 
Back
Top