speedfight starten zonder kabelboom

K3nny

Well-Known Member
Hier ben ik dan met een vraag +ralf+;
Heb onlangs een verrotte speedfight 2 gekocht, motorisch dus helemaal in orde gemaakt maar had ook de rotte kabelboom eraf gezwierd. Nu moet ik de scoot alleen aan de praat krijgen zonder kabelboom maar snap er geen *** van... Heb al vanalles gelezen etc maar ken echt niets van elektra dus zou iemand me kunnen vertellen wat ik waar moet aansluiten...? Hiero de foto's:
Kabels van de ontsteking:



Bobine:



CDI:



Nu heb ik echt geen idee wat ik nog van de kabelboom eraf moet nemen. Uit de CDI komen er een aantal draden zoals je ziet en weet echt niet wat ik waar moet aansluiten zodat het ding loopt...
HELP!! Zal je eeuwig dankbaar zijn! :-:
 
Advertisement - register to remove this

zonder kabelboom zal hij dus nooit lopen.
zoek een goede 2de jhands kabelboom en je probleem is opgelost.
een gebruikte kabelboom kost maar een paar euros.
 
Zonder kabelboom gaat hij echt wel lopen.
Echter gaat daar wel wat moeite in zitten, begin eens met het opzoeken van het elektrische schema van je scooter. Zijn zat te vinden op internet.
 
Heb je de kabelboom nog?

Monteer die, zodat hij start, snij dan de kabel open. (die tape errond dus duh :P).
En dan kan je de overtollige kabels verwijderen.

Lijkt mij wel vrij simpel. :P
 
Dat is nu net het probleem... Mn kabelboom is zo'n rotzooi... Weet echt niet hoe het systeem ontsteking-CDI-Bobine aangesloten moet worden...
 
Ok heb het eens goed bekeken en heb alles kunnen aansluiten maar blijf toch met een vraag zitten... Heb dus alles op de bobine kunnen aansluiten( groen--> massa ; geel/zwart -->met stekker CDI)

Dan komen er uit de onstekeing 4 kabels: 1 zwart rode die ik aangesloten heb op de stekker van de CDI. En dan nog een stekker met de overige 3 kabels: blauw/geel van de pick up, een gele en een witte. Nu is mijn vraag wat er met deze gele en witte moet gebeuren? Ik weet dat deze van de pick up naar de cdi moet maar de gele en witte draad komen dus uit op niets... Weet er iemand waarvoor deze dienen?
Alvast beddankt
 
Heb even een schema gemaakt wat ik heb aangesloten:


Dus de gele en witte kabel gaan het schoentje in maar komen er niet uit, op wat moet ik deze aansluiten? Of moet ik deze gewoon blootlaten?
 
die zwart rode die van je ontsteking af komt moet je los laten liggen en zorgen dat die geen massa maakt. en de andere die van je ontsteking af komen moeten naar je cdi en van je cdi gaan er 1 of 2 naar je bobine. en zorg dat je bobine ook massa maakt ( bij minarelli gebeurd dat gewoon door de bouten waarmee je hem vast zet, maar of da bij peugot ook is? )
 
Back
Top