Speedfight start niet

Mr_simp

New Member
Dag allemaal
Ik heb dus een probleempje met mijn Peugeot speedfight 2. Ik merkte even geleden dat deze redelijk traag optrok en hij blijft niet stationair lopen. Ik heb wat zitten draaien aan de twee schroeven van de carb, hierdoor reed hij terug lekker maar wou hij niet meer elektrisch starten (alleen nog met kick).nu is het probleem dat ie helemaal niet meer Wilt starten na dat ik aan de stationairschroef heb zitten draaien. Weet iemand hoe dit komt?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Dat was ik ook al aan het denken. Ik heb hem inmiddels zo ver gekregen dat hij met wat geluk start. Maar nu rookt en stinkt hij enorm. Als ik wil wegrijden vliegt hij meteen naar de hoogste toeren en komt ie niet vooruit( alsof ik geen v-snaar heb )
 
Dat was ik ook al aan het denken. Ik heb hem inmiddels zo ver gekregen dat hij met wat geluk start. Maar nu rookt en stinkt hij enorm. Als ik wil wegrijden vliegt hij meteen naar de hoogste toeren en komt ie niet vooruit( alsof ik geen v-snaar heb )
Geef em eens een goeie beurt
Kijknaar je vario en koppeling miss een nieuwe v-snaar aanschaffen
 
Nooit aan afstellingen gaan draaien als je niet weet waar het voor dient.
K.
Post automatically merged:

Geef em eens een goeie beurt
Kijknaar je vario en koppeling miss een nieuwe v-snaar aanschaffen
Nou ik ben er ondertussen achter gekomen dat mijn cilinder naar de kloten was. Heb er een nieuwe op Gegooid en reed weer fantastisch tot gisteren. Toen is hij tijdens het rijden gwn stil gevallen alsof ik geen benzine had hierna wou hij ook niet meer starten. Nieuwe bougie gekocht en start weer op magische wijze. Heb nu weer hetzelfde probleem van hoge toeren en weel rook maar komt niet voor uit
 
Als hij onregelmatig draait en hij gaat hoog in de toeren betekent dit vaak valse lucht.

Of je moet de carburateur helemaal verdraait hebben..?
Deze kun je beter even naar basisafstelling zetten..
 
K.
Post automatically merged:


Nou ik ben er ondertussen achter gekomen dat mijn cilinder naar de kloten was. Heb er een nieuwe op Gegooid en reed weer fantastisch tot gisteren. Toen is hij tijdens het rijden gwn stil gevallen alsof ik geen benzine had hierna wou hij ook niet meer starten. Nieuwe bougie gekocht en start weer op magische wijze. Heb nu weer hetzelfde probleem van hoge toeren en weel rook maar komt niet voor uit
"Nieuwe op gegooid" je weet toch dat je een nieuwe cilinder moet inrijden he ! En niet volgas moogt gaan! Dan is je cilinder alweer naar de klote
 
Daarnaast heb je wel een nieuwe cilinder erop gezet.. Ben je er ook erachter gekomen waarom je oude cilinder beschadigd was.
Als je dat probleem niet kan onderbouwen of oplossen heb je naar xxxx km straks een volgende beschadigde cilinder.
 
"Nieuwe op gegooid" je weet toch dat je een nieuwe cilinder moet inrijden he ! En niet volgas moogt gaan! Dan is je cilinder alweer naar de klote
Ja weet ik ben niet harder dan 25 km/h gegaan
Post automatically merged:

Daarnaast heb je wel een nieuwe cilinder erop gezet.. Ben je er ook erachter gekomen waarom je oude cilinder beschadigd was.
Als je dat probleem niet kan onderbouwen of oplossen heb je naar xxxx km straks een volgende beschadigde cilinder.
Neen de oorzaak weet ik niet. Ik weet alleen dat al deze problemen begonnen sinds dat ik mijn oliepomp terug gebruik. Deze was kapot heb hem laten maken maar nooit meer gebruikt tot twee weken terug sinds dat ik zelf mengde
Post automatically merged:

Als hij onregelmatig draait en hij gaat hoog in de toeren betekent dit vaak valse lucht.

Of je moet de carburateur helemaal verdraait hebben..?
Deze kun je beter even naar basisafstelling zetten..
Ja de luchtschroef staat gwn op 1,5 slagen. Ik heb deze ook helemaal schoon gemaakt
 
En heb je er wel schone benzine in gedaan dan ? Anders smeer je nu dubbel , uit de tank gemixt en de oliepomp geeft olie , dan slaat de boel vet.
En ik heb is ergens gelezen dat je de olieslang van de pomp moet ontluchten geldt dat bij jou scooter ook ?
 
Back
Top