speedfight sneller laten optrekken

pindo777

Well-Known Member
mensen...
ik heb een speedfight 2 lc die ongeveer met varioring 60 rijd en maakt teveel toeren..
hij trekt aardig op maar ni snel genoeg... ik kan bijv net geen wielie make.. niet dat ik dat vaak doe want kweet ik pleur op mn bek dan..
maarja ik wil hem nu harder laten optrekken.
mijn vraag is dan hoe laat ik ehm harder optrekken, alleen niet harder rijd dan 60...
kan iemand mij helpen wat ik nodig heb en niet een nieuw uitlaat ofzow of dure dingen maar bijv hoeveel gram rolletjes of wat voor drukveren of trekveren enzo... als jullie willen weten wat ik er nu in heb moet ik volgende keer ff kijken want kheb ehm zelf nog niet uit elkaar gehaald en et regent de laatste tijd.
laat maar weten als je meer wilt weten
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

dude , als je wil dat mensen je hier helpen met je probleem , zorg dan dat je alles op orde hebt .

wij zitten hier heus niet te wachten totdat jij post wat je rolletjes wegen etc.

En verder worden door de vele behulpzame mensen hier je alleen de richtlijnen aangegeven ,iedere scooter is immers anders.

maar met afstellen kom je een heel eind , informeer eerst eens bij een scooter zaak naar gereedschap zoals vario blokkeersleutel etc. etc.

succes ermee!
 
Erg snel optrekken en weinig snelheid dat gaat niet.
Enigste wat je kan doen ik sterkere trekveertjes waardoor
die meer toeren moet draaien om weg te kunnen rijden.
Wat als resultaat geeft sneller wegrijden.
Rolletjes vervangen kan leiden tot nog meer toeren of minder toeren.
Oftwel sneller optrekken betekent meestal ook sneller rijden.

bullshit natuurlijk :)
meer toeren wil niet zeggen dat die beter optrekt..

tenzij je te weinig toeren maakt.
 
Erg snel optrekken en weinig snelheid dat gaat niet.
Enigste wat je kan doen ik sterkere trekveertjes waardoor
die meer toeren moet draaien om weg te kunnen rijden.
Wat als resultaat geeft sneller wegrijden.

Rolletjes vervangen kan leiden tot nog meer toeren of minder toeren.
Oftwel sneller optrekken betekent meestal ook sneller rijden.

oo neee? :+
 
Gozer zout lekker op.
WHAHA waar gaat dit over... enige wat ik wil is gewoon harder optrekke... geen ruzie xd

maar wat is et effect van een powerfilter dan???
en ojaah mijn scooter rijd eigenlijk zonder vario 75 tot 80. maar ik heb ehm er wel ingezet maar wil ehm er ook ni uithalen... door dit maakt ie juist teveel toeren
 
Wat een discussie ik snap het standpunt cybernaab... Als je strakke trekveertjes neemt gaat je scooter meer toeren maken en zou in voordeel en nadeel kunnen zijn...

Als ze te strak zijn kom je niet meer vooruit en heb je een toerenparadijs
Als ze te slap zijn kom je wel vooruit maar valt er meer uit te halen dus ;)

En je rollen moet je niet te licht doen! Dan ga je helemaal niet meer vooruit ook niet aan het begin... En met ene peugeot zit je lekekr zwaar in de rollen tussen de 6 en 9 gram vaak ...

Ik met 70cc,polini for race, rotor,21mm carb en hele zooi zit zelfs op 7,5 gram!! Lichtere rollen is minder snel optrekken en minder snelheid!

En ik vind het knap dat je scooter zonder vario 80 gaat bij mij haalt die dan net aan de 0 ;/ Dus je vario lekker laten zitten alleen de varioplaat eraf halen en afstellen,

Powerfilter moet je in de prullenbak doen het effect op jou setup is alleen meer geluid en slechtere prestaties.... IS alleen voor ubersetups wat ik ook nog geeneens heb maar bij mij past dat filter helaas neit meer dus heb ik er 1tje met een kapje erop..

Dus gewoon goed afstellen zonder vario ring ;)
 
Dus gewoon goed afstellen zonder vario ring ;)

et kan wel kloppe ja wat je zegt... iemand zei ook tegen mij van dat mn scooter in et begin rare geluide maakte.. en dat et te maken had met mn zuurstof en bezine toevoer enzo... maarja hij deed dat niet altijd en hij reeed gewon normaal.. maarja ik ga wel proberen en kijken of hij dan beter optrekt.../ zoniet dan gaat mn zoektocht nog steeds verder:p
 
je wilt het maar niet snappen he :)

sneller optrekken gaat niet zonder sneller te rijden...

MISSCHIEN ga je met een aandere koppeling beter rijden, MITS je alles ontgrenst maar dan rij je terug harder...
 
een andere koppeling is alleen makkelijker af te stellen :) op tijdstip van aangrijpen e.d.
maar op een volledig standaard scooter heb je daar niet veel aan..zeker niet als die begrenst is..
 
heey mensen daar ben ik weer.
kort geleden heb ik mn variroing of plaat uit mn speedfight gehaald..
hij rijd nu 75 en trekt opzich wel lkkr...
alleen er was een ander speedfight die sneller optrok dan mij terwijl ze misschien maar 55 kon ofzow
als ik rijd op mn scooter merk ik dat ik teveel toeren heb in et begin...
vooral als iemand achterop rijd heb ik het et meest...
maar is er geen manier om dmv die teveel toeren, mn scooter sneller laten optrekekn...
ik ga binnenkort wel witte malossi drukveer halen en trekveertjes alsgoed is geel en rood...
en mijn rollertjes zijn standaard dus is et misschien ook slim om wat zwaardere erin te doen of misschien die standaard mixen met wat zwaardere rolen??
iemand ideeee??

edit: ojaah ik wilde graag ook nog et verschil weten tussen die trekveertjes:p... want ik zag bij easyparts egt TEVEEL om te kiezen... ik bedoel dan had je de merken en dan maxi fly ofzow en delta en alles.. ik bedoel zit daar een verschil in ofzow??? of welke is beter etc.
 
Last edited:
ja daar zit verschil in ja....

de ene trekveer is sterker als de ander

jij moet gewoon de trekveren waarmee je koppeling lekker aangrijpt....

te zwaar of te licht is dus niet goed

ja je leest het goed... dit zul je zelf moeten testen.....
 
Back
Top