Speedfight setup help ?

DJ..Muxx.0r

Well-Known Member
Goeden avond ik heb een speedfight 2 watergekoeld.

Ik zou graag hem de lucht in willen krijg of te wel eigelijk wheely's trekken.


Met setup nu is:

Yasuni R met Yasuni Z demper
Malossi Varioteur.
Rode Drukveer.
Sproeier 76.

Graag hulp voor mensen met ervaring hier mee ik wil graag zo snel genoeg op kunnen trekken zodat ik wheely's ken trekken liever geen 70cc 8P

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hele strakke trekveren plaatsen zodat de koppeling in 1x aanschiet bij veel toeren, dan moet het wel lukken. Maar echt lange wheelys word dan lastig.

Beetje stuntpiloot kan wheelyen dankzij zijn goede balanceerkunsten, niet op het vermogen van de motor, dat kan iedere gek.
 
Hele strakke trekveren plaatsen zodat de koppeling in 1x aanschiet bij veel toeren, dan moet het wel lukken. Maar echt lange wheelys word dan lastig.

Beetje stuntpiloot kan wheelyen dankzij zijn goede balanceerkunsten, niet op het vermogen van de motor, dat kan iedere gek.

Ja maar het punt komt er nu op neer dat hij dus het vermogen niet heeft om niet eens omhoog te krijgen ja alleen als ik achterop ga zitten met me knieeën maar voor de rest niet maar ik wil ook niet dat hij wegvalt een maatje van mij geeft mij de tip daarbij om een 17,5 mm carb te halen omdat hij anders weg valt zodra je hem opnieuw benzine geeft dus gas los gas vast
 
Ook met een 12mm kan je makkelijk een wheely maken, ik vraag me af wat de theorie van die maat van jou achter de 17.5mm is.

Verder zoals Melv al aangaf, het maakt niet uit hoeveel vermogen je hebt, het ligt aan je eigen wheely kunsten.
Zelfs met een Snor 4 takt Kymco van 120 kilo kan je nog een wheely maken.
Word het wel wat moeilijker natuurlijk. :p

Met een Yasuni R heb je in ieder geval vermogen zat, als je daar geen wheely mee kan maken kan je er maar beter helemaal niet aan beginnen.
 
Ook met een 12mm kan je makkelijk een wheely maken, ik vraag me af wat de theorie van die maat van jou achter de 17.5mm is.

Verder zoals Melv al aangaf, het maakt niet uit hoeveel vermogen je hebt, het ligt aan je eigen wheely kunsten.
Zelfs met een Snor 4 takt Kymco van 120 kilo kan je nog een wheely maken.
Word het wel wat moeilijker natuurlijk. :p

Met een Yasuni R heb je in ieder geval vermogen zat, als je daar geen wheely mee kan maken kan je er maar beter helemaal niet aan beginnen.

Nou het probleem zit er bij dat ik op een zip 2tact met sito en variateur die trekt wel genoeg en zuipt niet weg als ik gas los en bij pak daar ken ik gewoon metertje of 200 mee afleggen op het achterwiel en bij die van mij niet... omdat die niet optrekt + verzuipt maar ik wil gewoon dat het wheely'en een stuk makkelijker gaat .. dus zoveel mogelijk optrekkracht het liefst heb.
 
Goed, als hij verzuipt zul je misschien eens moeten kijken of je sproeier niet te groot is.
Zet van te voren als je je sproeier af gaat stellen wel je luchtschroef even op 1.5 slag en je naald in de middelste stand.

Verder zul je uit deze 50cc niet echt meer vermogen gaan halen dan wat je nu al hebt.
Of je moet bakken met geld in tuning willen stoppen, maar dan kan je net zo goed een DR70 halen.

Je zou wel even kunnen spelen met trekveertjes, drukveer (rood vind ik erg strak), rolletjes.

En ik meen dat een Zip ook een 12mm heeft, alleen de SP versies rijden met een 17.5 MET een begrenzer. (weet dat niet 100 % zeker)

Ook is een Zip niet te vergelijken met een Speedfight.

Totaal andere wielbasis, andere inch wielen, gewicht, ander motorblok, etc.
 
Goed, als hij verzuipt zul je misschien eens moeten kijken of je sproeier niet te groot is.
Zet van te voren als je je sproeier af gaat stellen wel je luchtschroef even op 1.5 slag en je naald in de middelste stand.

Verder zul je uit deze 50cc niet echt meer vermogen gaan halen dan wat je nu al hebt.
Of je moet bakken met geld in tuning willen stoppen, maar dan kan je net zo goed een DR70 halen.

Je zou wel even kunnen spelen met trekveertjes, drukveer (rood vind ik erg strak), rolletjes.

En ik meen dat een Zip ook een 12mm heeft, alleen de SP versies rijden met een 17.5 MET een begrenzer. (weet dat niet 100 % zeker)

Ook is een Zip niet te vergelijken met een Speedfight.

Totaal andere wielbasis, andere inch wielen, gewicht, ander motorblok, etc.


Ja ok daar heb je ook weer gelijk in ik ga ff kutten en je hoort het wel als ik er een beetje uit ben :)

tnx
 
Back
Top