speedfight loopt niet goed bij stilstaan

pindo777

Well-Known Member
beste mensen

ik heb mn scooter al bijna anderhalf jaar... vaak geen problemen gehad niks aan de hand...
maar sinds laatst heb ik een raar probleem..
toen ik eens keer reed was mn benzine op
dus moest een heel stuk lopen.
heb getankt en reed gewoon naar huis..
4 dagen later kreeg ik mn scooter moeilijk aan
in plaats van altijd maar gewoon 1 keer te kicken moest ik dat dus 6 keer doen ofzow.. nou oke dan kan et wel
maar dan staa ik bij een stoplicht valt dat ding uit...
na 2 keer kicken ging et weer aan en reed gewoon weer door
paar dagen later duurde et 10 minuten voordat ik mn scooter aankreeg...
dus ik maar denken dat et wel aan de stationair schroef lag want als ik reed was er niks aan de hand...
stond ik stil ging mn ding of uit of reageerde gewoon HEEEL langszaam
soms als ik gas gaf ging hij zelfs uit...
ook heb ik vaak dat als ik stilsta en ik geef gas dat hij dan helemaaal niks doet.. alsof ik gewoon geen gas geef en dat hij maar klein beetje stotterd terwijl ik vol open doe...
ik dus aan de stationair schroef draaien...
geen resultaat, ik kreeg ehm naa 30 keer kicken ofzow pas aan.
nou dan moet ik dus heel klein beetje spelen met mn gas totdat ie ehm pakt
daarna kan ik wel gewoon wegrijden...
dus ik snap et ff ni... ik merk wel dat ie meer gas geft door die stationair schroef maar hij zit er zal maar zeggen, 'eronder'
als ik ehm stil laat staan vanuit volgas dan gaat ie dus eerst minder worden... daarna loopt ie stationair dus wat het eigenlijk hoort te doen... maar na 2 sec gaat et nog minder worden en dan valt et uit:S...
ik weet dus egt niet wat er aan de hand is want hiervoor deed ie et gewoon... en hij reageerd dus veel ste laat met rijden of hij slaat gewoon uit
heeft iemand een idee??
 
Advertisement - register to remove this

maak je sproeiers eens goed schoon.
en al je brandstof leidingen.
aangezien je je tank leeg hebt gereden
kan het zijn dat een sproeier gedeeltekijk verstopt zit.
daar er vuil onder in je tank kan hebben gezeten.
 
ik merk zelf ook wel dat mijn eigen scooter iets anders loopt als het koud is, maar dit lijkt me wel heel extreem... zeker omdat ie ook gewoon nog beroerd loopt als het blok op temperatuur is...
 
mja , de tank is nu leeg geweest , dus alle rommel die onder in de tank zat is nu wel meegekomen waarschijnlijk , dus gewoon even de carburateur schoonmaken , dwz alle sproeiers etc. eruit en goed doorblazen met lucht met een blaaspistool.

peugeot hoeft normaal gesproken niet groter in sproeier ,en zeker niet als ie al 1,5 jaar goed gelopen heeft ..
 
mja , de tank is nu leeg geweest , dus alle rommel die onder in de tank zat is nu wel meegekomen waarschijnlijk , dus gewoon even de carburateur schoonmaken , dwz alle sproeiers etc. eruit en goed doorblazen met lucht met een blaaspistool.

peugeot hoeft normaal gesproken niet groter in sproeier ,en zeker niet als ie al 1,5 jaar goed gelopen heeft ..


oke dus ik ga ff mn carb eraf hale ff sproeier enzo eruit hale goed schoonmaken en blazen en ook dus alle slangetjes beetje doorblazen en spoelen?? maar geen grotere sproeier dus??
 
Back
Top