speedfight ledje dashboard

speedyfight 1

Well-Known Member
hallo,

ik heb een probleempje met mijn speedfight 1 lc dd.
wil dat rode ledje welke knipperd bij een speedfight met chipkey laten knipperen.
maar ik heb geen chipkey.
nu had ik een schema van een knipperledje welke ik ooit eens kant en klaar gekocht heb.
was niks meer dan een led met 2 draden lijkt mij.
in de beschrijving staat : rode draad aan constant + en zwarte aan geschakelde +.
nu heb ik dit bij mijn speedfight gedaan maar led blijft constant branden.
hoe maak ik dit dat die led knipperd als de scooter niet loopt?
hopenlijk kunnen jullie mij verder helpen.
 
Advertisement - register to remove this

In electronica winkel kan je van die nep alarm ledjes kopen daar zit een knipper ding bij ingewerkt en is ook simpelweg twee draden aansluiten.
Op wat je ze juist aansluit weet ik niet maar een gewoon ledje gaat niet knipperen door alleen twee draden stroom en massa.
 
maar als ik dat dashbord op een chipkey systeem aansluit knipperd dat ledje wel.
dus er moet iets zijn wat ik er tussen kan zetten.
de orginel led zit in het dasbord verwerkt.
zou ik die er fatsoenlijk uit kunnen krijgen en vervangen door een knipper led?
 
neem aan dat het bij een chipkey iets in het contact of aan de bedrading ervoor zorgt dat het knippert.
Je kan ook eens horen in electro zaak hoe het komt dat het nep alarm ledje knippert en mss kan je dat deeldje apart krijgen en er tussen zetten.
Origineel ledje er uit halen heb ik nog nooit gedaan maar als ik nog eens aan een speedfight werk bekijk ik het wel eens.
Hoop dat je toch een beetje geholpen bent.
Greetz Coop
 
ik heb het ledje gisteren uit een andere speedfight cockpit gehaald.
vreemd ledje als je mij vraagt.
led op zich is normaal maar zitten 2 lange contacten aan van ongeveer 2 a 2,5 cm lang.
krijg ik die ook in een electro zaak?
zal morgen eens gaan kijken of ik die kan krijgen in een knipper versie.
 
dat is dus die wat ik niet kan gebruiken.
aan die van jou zitten 2 draden.
aan die van mij 2 metalen pinnentjes van ongeveer2 cm lang.
ze moeten namelijk in e cockpit gestoken worden zodat ze aan de achterzijde contact maken met de print plaat.
heb er gisteren al gehaad bij de electroshop.
zal eens kijken of ik er vandaag aan toe komen om te kijken of het nu wel werkt.

dat hele kleine ronde ding wat er bij jou tusen gesoldeerd zit hoe noemt men dat dan en zijn er verschillende soorten?
 
Last edited:
nou gister avond nog tot 23.30 uur bezig geweest met dat ledje.
en de knipperled welke ik gehaald had werkt nu eindelijk.
als hij van contact af staat knipperd de led ,
en zet je hem op contact gaat de led uit.
werkt perfect.
beetje aan klooien maar werkt wel.
 
dat is dus die wat ik niet kan gebruiken.
aan die van jou zitten 2 draden.
aan die van mij 2 metalen pinnentjes van ongeveer2 cm lang.
ze moeten namelijk in e cockpit gestoken worden zodat ze aan de achterzijde contact maken met de print plaat.
heb er gisteren al gehaad bij de electroshop.
zal eens kijken of ik er vandaag aan toe komen om te kijken of het nu wel werkt.

dat hele kleine ronde ding wat er bij jou tusen gesoldeerd zit hoe noemt men dat dan en zijn er verschillende soorten?


dat kleine ronde/ovale ding is een weerstand.. en die is er in verschillende soorten te krijgen....
 
ja nu is dus net de vraag wat voor weerstand.
maar ja ik heb een knipperled gekocht en bij mij is het probleem opgelost.

kan close mits iemand hem open wil houden.
 
Back
Top