Speedfight Furious Problemen

Speedfight furi

Well-Known Member
Hallo,

ik heb al een tijdje een furious in de garage staan, en vindt dat hij nou weg moet. Hij startte niet zo lekker en reedt ook niet zo goed dus ik vond het een goed idee om ff alles uit elkaar te halen en schoon te maken, maar ik stuit op 2 problemen.

De moer die voor het aandrijftandwiel zit(zeg maar waarmee het hele vario gebeuren achter elkaar vast zit) die zat iets te goed vast, en met te veel geweld is de 6-kant inmiddels bijna rond geworden; weet iemand nog een mogelijkheid om die op de een of andere manier los te krijgen?
Warm stoken en een beetje kruipolie werkte niet, en nu is de moer ongeveer rond... stom maar goed, hoe los ik dit nog op?

Ten tweede, wilde ik de carb en het spruitstuk er even afhalen om het membraam te bekijken. Nu zit het spruitstuk niet gewoon met 4 boutjes vast, maar met 3 boutjes en een of andere rara popnagel ofzo... is dit normaal, of is dit misschien door de vorige eigenaar vast gebeund?

Zo nodig kan ik foto's uploaden

Kan iemand mij helpen, want de scooter moet het wel doen voor ik hem zo snel mogelijk verkoop

Alvast Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Tja, balen van je krukasmoer.

Ik zou proberen met een goede tang en anders een andere moet erop lassen.

En over dat spruitstuk, dat is normaal.

Wat ik altijd doe is met een vijl een stuk afvijlen aan beidje kanten dat je 2 platte kanten hebt en dan draai je hem met een tangetje zo los.
 
Ben niet echt in bezit van uitgebreid gereedschap(lasapperatuur) maar het is wel een degelijke oplossing, was al van plan er een moerensplijter op te gaan zetten, maar dat past er niet op.

Wat betreft dat spruitstuk, hoezo is dat zo gemaakt dan? om te voorkomen dat men zelf er aan gaat sleutelen? Als dat ding er dan uit is, kan er dan wel een normaal boutje, zoals de andere, in?
 
lompe boer ook weer :|

dit is nu waarom ik vind dat mensen die er totaal niks van weten beter hun poten thuis kunnen houden !!

je had gewoon even een Blokkersleutel een een fatsoenlijke sleutel 14 moeten gebruiken ,dan was er niks aan de hand geweest , want met goed gereedschap molesteer je de moer niet....

wat je nu even moet doen is een dop kopen die zichzelf vastvreet op de krukasmoer , Snap-on heeft hier goeie doppen voor..

verder moet je NOOIT een krukas gaan lopen verhitten ...

DE BOUT op het spruitstuk is een BREEKBOUT , deze tik je zo los met een klein beiteltje , of een boutje aanhechten met een CO2 lasapparaat , of er een gleufje in zagen ,een keer op slaan met een bankhamer en dan losdraaien met een schroefendraaier.. en er zijn vast nog wel meer manieren..

De bout zit er ORIGINEEL in , dus niks beun , JIJ bent hier beun ;)

mja , deze zou ik niet los gaan halen zomaar , ten eerste gaan ze vrijwel niet kapot op een Peugeot ,ten 2e ben je dan weer 2 nieuwe pakkingen nodig , ook heb je onnodig kans op lekken..
 
Bedankt bedankt!

Ik had ook beter eerst even verder na moeten denk voor ik er met bruut geweld aan zou gaan lopen trekken, maar goed.

In ieder geval bedankt voor de info!

en ik ga even op zoek naar zo'n dop die zichzelf vastvreet...
 
er zitten een soort kartels in , en de dop is licht conisch van binnen , zo vreet je dus in de bout , en gaat dus steeds vaster zitten.

de doppen zijn in verschillende maten verkrijgbaar , meestal in sets. het is vooral handig bij bijv. imbusbouten.
 
nou, het grootste gedeelte is allemaal weer in en uit elkaar geweest
heb nu alleen t laatste probleem waar ik echt niet verder mee kom..
hij loopt weer lekker, start goed, maar brengt het vermogen niet over op de achterband, ging er van uit dat de snaar door slipt ofso, maar heb hem draaiend bekeken zonder carterkap en die loopt goed.
nou is het zo dat als ik gas geeft, hij normaal toeren maakt, de vario draait normaal, de poulies draaien normaal, en zetten ook uit naarmate de toeren hoger worden, en hij pakt het koppelingshuis heel licht op, maar hij brengt het niet naar het wiel.
ik heb alles er af gehaald, de koppelingsvlakken licht opgeruwd, en het koppelingshuis van binnen goed ontvet, maar nog niks... zelfs de tandwieldeksel eraf gehaald, olie ververst, tandwielen eens goed bekeken maar ziet er allemaal prima uit, en als ik er aan draai draait de rest goed mee. Als ik de scooter een beetje heen en weer rijd, dan draait het koppelingshuis gewoon mee, en als de scooter op ze standaard staat kan ik het koppelingshuis gewoon draaien..

ik weet het even niet meer, iemand die kan helpen?
 
ja maakt gewoon toeren, vol gas, alleen achterwiel paktie niet
bij half gas begint het koppelingshuis ongeveer mee te draaien, maar hij komt niet op t achterwiel... :S
zit een lichtige blauwe gloed op de binnen en buitenkant van het huis, teken van doorslippen?

nieuw koppeling segment kopen, of eerst veertje proberen?

en zit er verder nog iets tussen de tandwielen en het achterwiel waar het aan zou kunnen liggen?
 
Back
Top