Speedfight blijft laag in toeren hangen na gas los en weer open

RazerXnitro

Zippiegang
Hallo allen, mijn speedfight heeft het volgende probleem:

Als ik aan het rijden ben(ongeveer 50) en ik laat mijn gas los, valt mijn toerental terug maar zodra ik dan weer gas wil geven blijft hij erg laag in toeren hangen totdat ik pas voorbij de 60 ben. Pas als je helemaal stopt en dan weer gas geeft dan loopt hij weer netjes hoog in de toeren in de powerband.
Er zit een nieuwe vsnaar in van een week oud(polini speed belt), nieuwe rolletjes, en alles is schoongemaakt.

Setup:
Athena 50cc
Yasuni R
5.5gr rollen
Polini hi speed vario
Polini snaar
Polini speedclutch
Polini zilveren trekveren
Malossi gele drukveer
17.5mm dellorto
21mm spruitstuk van speedfight 100cc
100cc speedfight luchtfilter
Top: 119 GPS
 
Advertisement - register to remove this

Maar 119 km/u GPS met een simpele Athena 50cc cilinder lijkt me toch wel wat veel!
Zeker op een Speedfiets met een verticaal motorblok...

Het gedrag van de motor wat je beschrijft doet mij eerder denken dat het niet goed staat afgesteld.
Meestal wordt zoiets veroorzaakt omdat het rollengewicht niet lekker samenwerkt/gaat met de drukveer!
 
Aangezien je recentelijk aan je overbrenging hebt gewerkt zal daar t probleem ook zitten. Heb je een grotere snaar gemonteerd toevallig? Als je de oude onderdelen nog hebt ff wisselen ..
Ik heb de originele drukveer erin gezet maar dan duurt het best lang om op toeren te komen zodra je op het gas zit hoewel sneller dan met de malossi geel. Als ik geel erin zet komt ie super rap op toeren maar krijg je dus dat probleem als je even je gas los laat en afremt hij helemaal blijft hangen
Post automatically merged:

Top van 119 GPS ?
Zo zo, dus 135 op de teller!

Pictures/movies! Or it didn't happen
Ik zal morgen wel even foto maken. Teller draait door tot bijna aan het begin, dus bijna voorbij het peugeot logo wat onder de naald staat
 
Back
Top