speedfight 70cc

vivacitybrom

Well-Known Member
hallo,
ik heb een speedfight waarop ik een polini 70cc ga zetten,
nu vroeg ik me af welke krukas is hier goed voor?
eventueel andere vario? zoja welke
druk en trekveren? en welke uitlaat?

dus even netjes op een rijtje;

Uitlaat
Vario
Trekveren
Drukveer
Krukas
 
Advertisement - register to remove this

Uitlaat: Yasuni R/Doppler S3R
Vario: Origineel / Malossi Multivar / bij weinig geld Powerone
Trekveren: Omega zilver/zwart
Drukveer: Malossi geel
Krukas: Doppler
 
krukas , krukaslagers , krukaskeerringen , krukasspie (soms wil deze slecht uit de originele as) , pakkingset , bougie NGK B8 of B9 (vanwege 70cc)

en ik zou meteen ook even andere membraanplaten monteren , std zijn ze van staal en willen weleens kapot gaan met 70cc.

gereedschap is een beetje lastig , dit ligt er namelijk aan HOE je de revisie doet.

iig een kunstof hamer , vliegwieltrekken voor Peugeot , iets om de carters warm te maken , verfstripper , kookplaat , kleine brander oid , vliegwielblokkeersleutel , variateurblokkeersleutel , 8mm t-sleutel of doppensetje oid , rateltje (1/4e) met dop 10 , bougeisleutel , dop 14mm voor 1/2e ratel .. mesje of pakkingschraper...

hogedrukspuit om het blok goed schoon te blazen , of een ontvetterbak oid..

zo zijn er nog wel meer dingen die je minimaal nodig bent ..
 
maar dit is de 1e keer dat je krukas en lagers etc gaat vervangen? Zou je het niet samen doen met iemand die er verstand van heeft? want anders kan het nog wel eens knap lastig worden:$
 
want ik ken een veilingsite en daar verkopen ze op dit moment veel yasuni uitlaat voor peugeot voor rond de 40,- nieuw en doppler krukas 40,-

de nieuwe vivacity rond de 600

ze melden op de site niet voor welk peugeot blok het is daarom
 
vivacity blok ligt ook onder sf. alleen heeft sf2 een lc cilinder en radiateur. (mijn blok kwam direct van vivacity af en heb nu lc van gemaakt) , tis allemaal 1 pot nat:p
 
Back
Top