speedfight 70cc start heel slecht

vincedelaat

Speedpinda
hoi ik weet geen raad meer
ik heb een speedfight 2 70cc en ik moet hem elke ochtend 20 keer kicken wilt hij aan gaan (met vol gas ingehouden) en als hij start rijd hij heel langzaam aan en dan rijd ie volle toeren.
heb zelf een orginele nieuwe caberateur gehaald gister en luchtfilter maar nu was mijn kickstarter er af gebroken omdat ik zo vaak kickten iemand die mij kan helpen want ik kom zo vaak te laat voor school nu setup is 70cc omega zilver en rollen 6,5 sproeier 76 nu er in. dankje alvast.
 
Advertisement - register to remove this

Zoals Bas al zegt bougie kleur checken
Aan de hand daarvan kun je zien of ie te veel of te weinig brandstof krijgt te veel even 2 maatjes kleiner gaan met je sproeiermaat en weer even plus minus 5 kilometer rijden hoe beroerd ook zodat je motor goed warm is en weer bougiekleur checken.
Je doet dit dus precies contra als ie te weinig krijgt dan ga je kwa sproeiermaat 2 maten groter iedere keer.
Dat noemt men dus de hoofdafstelling
En daarna ga je je carburateur luchtstelschroef afstellen helemaal dicht en dan anderhalve slag open dat is de setting waar je mee begint
Weer even warm draaien en dan zet je m op zijn bokstandaard en ga je fijn stellen van je luchtafstellschroef door links indraaien of rechts wanneer je dus de hoogste rpm haalt dit dien je echt te doen op gevoel en gehoor met hele kleine tikjes
Je gashandel moet direct reageren en de toeren oplopen liever gezegd omhoog schieten en als je de handel terug haalt meteen weer teruglopen
Je uitlaatje hoor je op een gegeven moment een lekker knetterend geluidje maken.
Rij af en toe ff een stukje om te zien wanneer jij m t lekkerst vindt lopen en trekken gewoon een kwestie van uitproberen.
Heb je dat voor mekaar dan ga je je stationairschroef afstellen draai die zo ver naar buiten totdat je motor bijna afslaat en net aan blijft draaien,
Dan daarna draai je de stationairschroef 1 a anderhalve slag in en dan moet het goed zijn en je scooter blijft dan ook netjes stationair lopen bij een koude motor
 
"orginele nieuwe caberateur gehaald gister"

Wat versta je onder een originele carburateur?? Ik denk dat er weinig mensen zijn die dik 200 euro gaan betalen voor de echte originele carburateur..

Neem aan dat je bedoeld dat je voor 30 / 40 euro een slechte kopie hebt gekocht?? Want voor die prijs krijg je geen officiele gurtner carburateur.. Wel een imitatie ding, wat ik persoonlijk nooit zou aanschaffen.. Goedkope troep is vaak het probleem op zich zelf al..


En alsjeblieft koop geen DMP luchtfilters, die dingen zijn nog goedkopere in elkaar gezet dan een chinese scooter en dat zijn al drama dingen opzicht.. Koop een originele nieuwe van peugeot zelf.. weet je zeker dat het ding je achteraf ook geen problemen gaat geven..


"nu was mijn kickstarter er af gebroken omdat ik zo vaak kickten"

Deze zin laat mij al raden hoe je scooter er momenteel erbij staat? Neem aan voorzien van de goedkoopste vervangings onderdelen.. En nou doet je scooter het ineens ook al niet meer..
 
Back
Top