Speedfight 3 start niet

Speedfight3Emmen

New Member
Mijn scooter (speedfight 3 2takt luchtgekoeld) start niet. Recent heb ik de cilinder vervangen en na alles te monteren start de scooter niet. Hij vonkt wel en heeft ook wel compressie alleen hij zuigt geen benzine aan via de vacuumslang. Als ik zelf aan deze slang zuig komt er wel benzine uit de benzineleiding. Ik heb de carburateur al laten vollopen met benzine, remreiniger in de carburateur gespoten zonder luchtfilter en benzine in de cilinderkop laten lopen maar hij start gewoon niet. Wie weet wat ik moet doen??
 
Advertisement - register to remove this

Normaal gesproken duurt het wel enige paar minuten omdat de benzine weer op gang moet komen..
Maar het zou kunnen zijn dat door het vervangen van de cilinder, dat de afstelling veranderd is en je waarschijnlijk iets groter moet in sproeier.

Heb je verder al gekeken of dat de bougie goed vonkt?
 
Probleem is denk ik dat de benzinepomp niet werkt , kan zijn dat een vacuumslang lek is , of de pomp blijft hangen .

Blaas eerst eens flink aan de benzine toevoerslang , zuig dan eens flink aan de benzine toevoerslang , dan starten zonder dat de benzine aanvoerslang aangesloten zit op de Carburateur , kijk dan of er benzine uit de toevoerslang komt
 
Ligt aan welke standaard cilinder.. Over het algemeen noemt met een TNT cilinder ook een standaard cilinder. Terwijl dit geen fabrieks cilinder is..
Alleen met de fabrieks cilinder zal de afstelling hetzelfde moeten zijn.. Met een vervanger zou je wel eens een wat grotere sproeier nodig hebben.

Maakt de scooter niet gebruik van een apparte benzine pomp.. ?

Heeft hij wel de nijging om aan te willen, waarna hij dan weer uitvalt.. Misschien iets specifieker zijn wat er precies gebeurt..
 
De scooter heeft een soort vacuumpomp. Er loopt een leiding vanaf de tank naar dat aluminium blokje en vanaf het blokje loopt er een slang naar de carburateur en een slang naar de achterkant van het motorblok. Probleem is dat hij ook niet start als ik aan de vacuumslang zuig en ik heb de benzineleiding vanaf het pompje naar de carb doorgeblazen evenals de vacuumslang.

Ligt aan welke standaard cilinder.. Over het algemeen noemt met een TNT cilinder ook een standaard cilinder. Terwijl dit geen fabrieks cilinder is..
Alleen met de fabrieks cilinder zal de afstelling hetzelfde moeten zijn.. Met een vervanger zou je wel eens een wat grotere sproeier nodig hebben.

Maakt de scooter niet gebruik van een apparte benzine pomp.. ?

Heeft hij wel de nijging om aan te willen, waarna hij dan weer uitvalt.. Misschien iets specifieker zijn wat er precies gebeurt..
Hij start gewoon totaal niet het is net of de motor niet draait. Hetzelfde als kicken zonder dat de scooter start ongeveer. Hij heeft gewoon geen neiging om aan te gaan.
 
Maar gaat die benzine van de vacuumpomp dan wel naar de carburateur??

Een carburateur schoonmaken, daar moet je hem normaal voor uit elkaar halen, en alle kleine gaatjes door blazen. Dat is niet hetzelfde als een doek erover halen en wat remmenreiniger erover spuiten.. Sproeier ect moeten allemaal gedemonteerd worden en worden nagekeken.
 
Probeer dan anders eens voor de gein de sproeier 4 maten te vergroten..

Ik weet dat die DMP cilinder K*T cilinders zijn, en een wat rijkere afstelling nodig hebben om te kunnen starten.. Had er zelf eentje op me peugeot vivacity.. Maar kwaliteit vond ik om te huilen.

Ik zat met een standaard peugeot cilinder op sproeier 58 / 60 en toen ineens op 64 met de dmp cilinder.

Dus ik denk dan dat je afstelling te arm staat om uberhaupt te kunnen starten.
 
Back
Top