Speedfight 3 sneller laten lopen

Speedfighter20

New Member
Hallo,
Ik heb een Peugeot Speedfight 3 die ik sneller wil laten lopen.

Ik heb er een Technigas terugloop uitlaat opgezet heb ook de prop eruit gehaald.
Er zitten 6 gram rolletjes in en de vario is eruit.
Toch loopt hij maar rond de 70.
Is het mogelijk om hem een hogere top te geven?

Als de scooter op zijn top komt hand valt die terug van 8.5 duizend toeren naar ongeveer 7.5
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik heb een Peugeot Speedfight 3 die ik sneller wil laten lopen.

Ik heb er een Technigas terugloop uitlaat opgezet heb ook de prop eruit gehaald.
Er zitten 6 gram rolletjes in en de vario is eruit.
Toch loopt hij maar rond de 70.
Is het mogelijk om hem een hogere top te geven?

Als de scooter op zijn top komt hand valt die terug van 8.5 duizend toeren naar ongeveer 7.5

Andere cilinder, grotere carburateur. multivar
 
Wat is een multivar? En wat doe dat?


Kijkt u maar :)

Geeft je gewoon wat meer trekkracht en iets meer top. Je kan dit ook van andere merken nemen, zoals stage6, polini, malossi etc etc
 

Kijkt u maar :)

Geeft je gewoon wat meer trekkracht en iets meer top. Je kan dit ook van andere merken nemen, zoals stage6, polini, malossi etc etc
Dankjewel
 
neem geen polini die variateur is echt heel slecht malossi is wel goed!


En waarom is dat?? Ik gebruik veel polini en malossi onderdelen maar doen niets onder voor elkaar. Ook naraku is gewoon goed. Zo zijn er meer...

Polini is gewoon goed hoor afgezien van een "maandagmorgen" onderdeeltje... Maar dat kan overal gebeuren.

Maar niets mis mee

Heb jij zo veel ervaring dan met vario's? tussen polini en malossi? Ik ben benieuwd...
 
Als de scooter op zijn top komt hand valt die terug van 8.5 duizend toeren naar ongeveer 7.5

Dan lijkt het me dat het e.e.a. niet goed staat afgesteld!
Rollen versus drukveer, ook is van belang welke tecnigas uitlaat het hier betreft,
Dure vario's zijn echt niet nodig op het kloon (B1E40QMB) motorblok.
Met een P1 (power one) bereikt men ook een aanzienlijke snelheid, gaat erom dat alles goed op elkaar staat afgesteld.

Rollen, drukveer (niet altijd) en de hoofdsproeier van de carburateur.
Gaat dus om je eigen afstelkunsten....
En nee, een gerichte oplossing is er niet echt, enkel indicatie waar je het moet zoeken.

Volgens mij is polini en malossi wel verschillend....
In prijs :/

Idem, en zelfs veel te duur! Kan sowieso een stuk goedkoper zonder cilinderwissel!
 
Last edited:
Back
Top