speedfight 3 slaat af na klein stukje rijden

tim2310

Well-Known Member
Hey mensen,

Ik zal even het probleem voorleggen.

Ik heb gisteren een nieuwe zuiger geplaatst en na alles weer te hebben aangesloten heb ik nog wat olie in de benzine gedaan (iets te veel denk ik want de tank was wat leger) en ik heb de zuiger ingesmeerd met olie.
Ik heb hem daarna geprobeerd te starten, hier had hij erg veel moeite mee, ik kreeg hem maar niet gestart, heb toen de oude bougie erin gestopt en met vol gas te geven kwam hij langzaam opgang (weet niet zeker of het aan de bougie lag).
nu heb ik hem een aantal minuten stationair laten lopen en ben daarna vertrokken naar het tankstation om de tank weer vol te gooien zodat de verhouding olie en benzine in de tank wat beter werd.

Onderweg naar het tankstation viel hij me na een 100-200 meter te hebben gereden gewoon uit, ik hoorde hem inhouden en dit duurt ongeveer 2 seconden en dan valt ie uit, dan stop ik en dan kan ik hem direct weer starten, als ik dan geluk heb kan ik iets verder rijden en dan gebeurt dit weer.

Nu heb ik de carb er weer vanaf gehaald en gekeken of alles goed zit en zuiver is, geen problemen gevonden.
Heb daarna de benzine pomp er afgehaald en ook hier was niets mis mee. Er komt ook genoeg benzine uit de leiding vanuit de tank, dus de filter zit ook niet verstopt denk ik.

Iemand nog een idee?

Als jullie nog wat info nodig hebben, vraag maar.

Is een gewone set up alles voor een 50cc, enkel de drukveer is veranderd en de zuiger nu dan.

Mvg,
Tim
 
Advertisement - register to remove this

Even een update.

Heb net even alles weer in elkaar gezet en weer eens geprobeerd, nog steeds hetzelfde, nu heb ik heb thuis op de standaard gezet en zo geprobeerd of ie dan wilt afslaan, maar nee, hij blijft gewoon lopen. Ook als ik hem hoger in toeren laat lopen met het wiel draaien.
Er is wel een geluid dat me opvalt bij het achterwiel, een ratelend tot schurend geluid, zou dit een lager kunnen zijn of de vertanding? of misschien de koppeling?
Heb nog eens de carterkap er vanaf gehaald en alles zag er prima uit.

Zou hier iets mis mee kunnen zijn?

Ik sluit motorisch niet uit, maar wil dit even erbij vermelden.

Mvg,
Tim
 
Misschien de hoofd sproeier wat te klein?



Onderweg naar het tankstation viel hij me na een 100-200 meter te hebben gereden gewoon uit, ik hoorde hem inhouden en dit duurt ongeveer 2 seconden en dan valt ie uit, dan stop ik en dan kan ik hem direct weer starten, als ik dan geluk heb kan ik iets verder rijden en dan gebeurt dit weer.


Dan is de cilinder gewoon te warm geworden door gebrek aan te weinig benzine..

Blijf vooral niet doorrijden anders heb je straks een warm loper en ben je verder van huis..

Iets grotere sproeier monteren.
 
Heb geen idee wat je er momenteel erin hebt zitten, dat zal je moeten nakijken door de carburateur te openen..

Stel je hebt 60 of zo dan zou ik 64 aanraden. Bij 70 zou ik 74 aanraden.. En dan gewoon in de gaten houden of dat de motor goed blijft lopen en of de bougie zwart slaat.
 
Back
Top